Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Spartan a deschis cel de-al șaptelea restaurant din Timișoara, cu o investiție de circa 150.000 de euro

Remus Cosovanu, francizatul Spartan care deține restaurante în Timișoara, Cluj și Deva, a deschis recent cea de-a șaptea unitate Spartan din Timișoara. Investiția s-a ridicat la aproximativ 150.000 de euro, iar în primele trei zile de la deschidere s-au înregistrat vânzări de circa 7.000 de euro și aproximativ 1.500 de clienți. Odată cu inaugurarea noii unități, investițiile francizatului Spartan în restaurantele pe care le deține în Timișoara au depășit suma de 750.000 de euro. Traficul mediu lunar cumulat în cele șapte restaurante se situează la circa 80.000 de persoane. Omul de afaceri își dorește ca pe viitor să deschidă trei restaurante și în afara țării, în Ungaria și Austria.

Spartan - Timisoara
Spartan – Timisoara

Noua unitate este situată în zona centrală a orașului, pe Strada Alba Iulia nr. 9, vizavi de clădirea Operei. Potrivit reprezentanților Spartan alegerea amplasării s-a bazat pe cererea venită din partea consumatorilor care își doreau un restaurant și în centrul orașului. Un alt motiv este constituit și de creșterea numărului de turiști din Timișoara, care a fost desemnată Capitala Europeană a Culturii (CEaC) în 2021. Restaurantul are 18 angajați, ocupă deocamdată o suprafață de 98 m2 și are o capacitate de 40 de locuri în interior, terasa urmând să fie amenajată în curând.

“Marca Spartan este deosebit de apreciată în Timișoara, astfel că am ajuns să deschidem cel de-al șaptelea restaurant, ca urmare a cererii foarte mari. Să deții șapte restaurante profitabile ale aceluiași brand, în alt oraș decât Bucureștiul, este o situație unică pe piață. Le sunt recunoscător atât clienților noștri, cât și echipei, furnizorilor, tuturor colaboratorilor și francizorului, datorită cărora am ajuns la această performanță. Avem rezultate extrem de bune ca trafic și vânzări, astfel că apropierea dintre unități nu a avut deloc un impact negativ. Spartan este singurul brand de pe piața fast-food-ului autohton, cu restaurante situate în imediată vecinătate unele față de altele, iar acest lucru a dat rezultate foarte bune pentru noi”, a declarat Remus Cosovanu, Director General Corebos SRL, compania prin intermediul căreia a obținut franciza Spartan.

Spartan este lider pe piața din Timișoara pe segmentul de carne rotisată, iar principalii săi competitori în zona de fast-food sunt McDonald’s și KFC, fiecare având trei unități deschise.

Cele șapte unități Spartan din Timișoara, sunt poziționate după cum urmează:

  • Una în centrul comercial Shopping City, iar cea de-a doua la o distanță de circa 200 de metri, în incinta magazinului Dedeman Timișoara 2;
  • Cea de-a treia se află în centrul comercial Galeria 1, la circa 250 de metri de al patrulea restaurant, poziționat în interiorul Dedeman Timișoara 1;
  • Al cincilea restaurant se află pe Calea Maritirilor nr. 58, în cartierul Giroc și este cea mai mare unitate stradală din cadrul rețelei Spartan;
  • A șasea unitate Spartan din Timișoara a fost deschisă în centrul comercial Iulius Mall.

“Cred că la baza succesului pe care îl avem în Timișoara, și de altfel la nivelul întregii rețele, se află calitatea preparatelor și a ingredientelor. Toate legumele sunt proaspete, sosurile și pyta sunt pregătite în restaurant, maioneza este făcută din ouă, iar carnea provine de la furnizori atent selectați și testați în prealabil”, a adăugat Remus Cosovanu.

Antreprenorul timișorean vizează extinderea în afara granițelor încă din 2017, dar a amânat momentul pentru a se concentra pe consolidarea afacerilor pe plan local. În prezent se află în discuții pentru deschiderea a trei unități Spartan în Ungaria și Austria, în orașele Budapesta, Viena și Lindz.

Remus Cosovanu – fost fotbalist devenit antreprenor pe piața de fast-food. Fost fotbalist la prima echipă a Politehnicii Timișoara, unde a fost antrenat de Gheorghe Hagi, Remus Cosovanu s-a reorientat către antreprenoriat și în 2014 a deschis primul său restaurant Spartan, în Timișoara. Antreprenorul timișorean a ales să se îndrepte spre piața fast-food-ului, după ce a analizat potențialul mai multor francize din domenii variate și a realizat potențialul crescut al acestui segment de piață.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *