Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Social media strategy – a practical guide to social media marketing and customer engagement

Social media strategy - a practical guide to social media marketing and customer engagement

Julie Atherton
Carte oferita de Libris.ro

Social media strategy este o carte utilă tuturor celor care lucrează sau studiază digital marketing sau relații publice.

Julie Atherton spune că există multe cărți de social media, însă nu a văzut una care să combine o abordare strategică cu una practică. Ea și-a dorit să scrie o asemenea carte, iar rezultatul este lucrarea de față.

“Social media strategy aims to provide a practical guide to social media marketing and customer engagement. Whatever your involvement with social media, the book explains how to create and apply a strategy to improve your business performance. Each chapter takes a key element of social media strategy building, explains the core concepts and provides tools and frameworks to help you apply them in practice. A comprehensive list of sources and resources will support your strategy creation, and relevant case studies and interviews demonstrate real-world applications.”

Social media strategy - a practical guide to social media marketing and customer engagement

Lucrarea începe cu un capitol dedicat înțelegerii modului în care social media sunt folosite în afaceri și marketing, continuă cu un capitol despre customer engagement și modul în care strategia social media este integrată în strategia de marketing și în dezvoltarea afacerii, ajungându-se apoi la obiective și audiență, și la analizarea a prezenței brandului în cadrul social media.

SDe trece ulterior la campanii și selectarea canalelor de promovare, la modalități de măsurare a succesului, vorbindu-se și despre alegerea influencerilor care să vorbească despre brand.

Un capitol este dedicat crizelor și managementului reputației în cadrul social media, pentru ca lucrarea să se încheie cu un capitol dedicat viitorului social media.

Cartea este interesantă și utilă așadar deopotrivă studenților și practicienilor. Informația este oferită în mod concis, existând și multe resurse online, alături de exemple concrete, studii de caz și interviuri care fac ca totul să fie ușor de înțeles și folosit ulterior în practică.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.