Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Social Media – intre trend si realitate

Lavinia Pavel
PR Consultant, Xpert Ideal

Au aparut in ultimii ani numeroase companii de marketing online care folosesc la intalnirea cu clientul concepte inovatoare precum: publicitate contextuala, marketing afiliat, promovare online…si cel mai des intalnit concept “Social media”.

Sa folosesti Social Media pentru a-ti promova compania este ultima moda in materie de marketing si publicitate – asa cum este tunsoarea bob anul acesta.
Dar sa ii prezinti unei companii care nu are habar ce inseamna mediul online, “social media” ca solutie salvatoare si cea mai eficienta modalitate de promovare este o lipsa de profesionalism menita sa acopere adevaratele “gap-uri” de cunostiinte.

Ce s-a intamplat oare cu analiza de business? Cu lungile ore de cercetare? Cu strategia de comunicare care trebuie sa se finalizeze prin indicatori masurabili? Ce s-a intamplat cu eficienta si performanta?

Aproape nimeni nu mai vorbeste despre asta si totul in mediul online se invarte in jurul conceptului de social media. E drept ca este o metoda extrem de eficienta si aduce plus de valoare companiilor….insa acelorea care activeaza deja in zona online de ani buni, care au deja conturata prezenta online si au incercat toate modalitatile traditionale de promovare inainte sa ajunga la social media.
Dar sa folosesi social media ca sa te promovezi daca esti o companie a carei prezenta online este ZERO, este ca si cum iti propui ca incepand de maine, la o onorabila varsta de 40 de ani, sa mergi la ski pe cele mai abrupte partii, pentru ca asta este ultima “fitza”. Ai toate sansele sa iti rupi gatul…

La fel este si in publicitatea/marketingul pe internet- trebuie sa incepi sa te promovezi in mediul online treptat. Si cea mai buna modalitate prin care poti sa incepi este sa iti faci un site care sa te reprezinte. Site-ul este imaginea ta online, iti promoveaza valorile si cultura si este parte integranta a strategiei tale. Si trebuie sa o faci cum trebuie. Nu face rabat la costuri si alege produsele de calitate. Poti sa alegi un student/cunostiinta care sa iti faca site-ul aproape gratuit, dar trebuie sa stii ca daca codul site-ului nu este scris corect s-ar putea sa ai probleme… Nu ai nevoie de sute de functionalitati, de o grafica sofisticata…trebuie sa te asiguri insa ca omul care iti face site-ul a mai facut asta si nu este un novice care face teste pe tine.

Ai reusit sa ai un website care sa vorbeasca despre tine? Atunci e momentul sa treci la nivelul urmator- incepe prin a te ingriji de clientii actuali. Relatia companiei cu clientii este ca o casnicie- dupa ce trece luna de miere, femeia (compania) incepe sa isi neglijeze partenerul (clientul)…partenerul incepe sa mearga la alte companii….si, inevitabil, se ajunge la divort….cel mai pagubita fiind in mod clar compania, care va pierde bani si timp… orice nou client va costa de 5 ori mai mult decat unul existent si acesta este un aspect de care companiile uita deseori.

Ai grija de relatia ta cu clientii…asigura-te ca ai elementele esentiale dintr-o relatie: transparenta, comunicarea si sinceritatea nu lipsesc nici din relatia voastra…asigura-te ca ii informezi despre lucruile pe care tu le faci si de care ei ar putea beneficia…

Adu-ti clientii aproape de tine si comunica cu ei- si cel mai simplu, ieftin si eficient o poti face online…construieste-ti un newsletter, alege ziua in care vrei sa il trimiti si asigura-te ca respecti planul. Nu trimite newsletter-ul decat 1 data pe luna, pentru a nu-ti inoportuna si plictisi partenerii.Asigura-te ca informatiile sunt relevante pentru ei.

Este important sa stii ca nu poti sa faci campanii de mailing oricum si oricand, ca exista anumite reguli pe care trebuie sa le respecti astfel incat mesajul tau sa nu ajunga in SPAM si domeniul tau sa ajunga in “black list”. Apeleaza la o companie care este specializata in domeniu, pentru ca altfel risti ca pe termen lung sa trebuiasca sa iti schimbi domeniul in care activezi….

Abia cand ai facut acesti primi pasi online poti sa mergi un pic mai departe si sa te gandesti la instrumente inovative, care sa iti aduca un plus de valoare si un numar mai mare de clienti. Abia cand te-ai asigurat ca in ograda ta totul este curat si pus la punct (website-ul), ca intreaga ta familie este multumita de atitudinea ta si de comportamentul tau… abia atunci este momentul sa te duci sa vezi ce fac vecinii… {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.