Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

SMS Marketing – cum sa construiesti un mesaj eficient

Intrucat in ultima vreme se tot vorbeste despre SMS Marketing ca fiind printre tacticile cele mai eficiente de Marketing Direct, am stat si ne-am intrebat, inainte de toate, ce inseamna si ce presupune. Foarte simplu! Reprezinta utilizarea sms-urilor pentru transmiterea unor mesaje. SMS Marketing-ul este un canal media cu o rata mare de raspuns, mult mai mare comparativ cu marketing-ul facut prin e-mail sau servicii postale/curierat. Este una dintre cele mai eficiente forme de Marketing Direct care presupune comunicarea directa, one-to-one, urmata de obtinerea unui feedback prompt (apelarea telefonica, accesarea unui website, trimiterea unui SMS de confirmare s.a.m.d).

Comparativ cu restul tacticilor folosite in marketingul traditional, avantajele SMS Marketing-ului sunt urmatoarele:
a. targetarea – atinge un segment foarte bine delimitat de public  prin mesaje personalizate, ceea ce presupune segmentarea pietei, personalizarea mesajului in functie de caracteristicile publicului, testarea diferitelor categorii de clienti potentiali.
b. interactiunea – presupune stabilirea unui anume mod de raspuns (cumpararea produsului, apel telefonic, trimiterea de SMS sau e-mail).
c. rezultate eficiente – pot fi masurate intr-un timp scurt, uneori pe parcursul derularii campaniei, permitand reactii imediate.
Toate acestea, utilizate si interpretate in mod corect, duc la construirea unui mesaj eficient, in functie de targetul propus. Iar mesajul eficient este cel care isi atinge obiectivul pentru care a fost creat. Asadar, este foarte importanta cercetarea pietei inainte de construirea mesajului, pentru a obtine rezultatul dorit.

Conform Asociatiei de Marketing Mobil rata de reusita a campaniilor de SMS Marketing este foarte buna si depinde in mare masura de mesajul transmis. Cu cat un mesaj este construit exact pentru tipul de public caruia i se adreseaza si este personalizat, cu atat returul investitiei este mai mare. Si cand spunem asta ne referim nu doar la suma investita, ci si la feedback-ul obtinut din partea clientilor. Daca stii care sunt consumatorii poti, cu un mesaj bine mestesugit, sa ii determini sa mai consume odata, si inca o data, si inca o data. Avand in vedere statisticile, care arata ca sunt 4 utilizatori de telefonie mobila la 1 utilizator de PC, specialistii in Marketing Direct recomanda solutiile de SMS Marketing pentru comunicarea cu clientii deja existenti sau potentiali. Aproape toata lumea are telefon mobil; detinatorii de computer sunt insa mai putini. In plus este mult mai la indemana sa trimiti un SMS decat sa intri pe net, sa cauti site-ul, sa te loghezi etc… Utilizarea serviciului de SMS Marketing este mult mai simpla.

In cadrul celei de-a doua editii a Conferintei Internationale „Marketing in Direct”, programata pentru data de 8 Septembrie 2010, experti internationali si locali in comunicare directa vor dezbate tema SMS Marketingului, oferind studii de caz si exemple concrete de  mesaje creative.

Pe forumul Conferintei //www.marketingindirect.ro/forumel va asteptam sa ne scrieti comentariile/sugestiile pentru urmatoarea editie. Celor mai activi si celor care vor posta subiecte interesante le vom acorda premii in carti de specialitate.

Bucuresti, 26.03.2010
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.