free download 78 travel guides written by experts

ŠKODA VISION E: Experiența nemijlocită a viitorului

› În cadrul IAA 2017, conceptcar-ul electric ŠKODA VISION E arată de pe acum strategia viitoare a mărcii ŠKODA în domeniul mobilităţii electrice
› Dezvoltare a conceptcar-ului prezentat la Shanghai
› ŠKODA VISION E îndeplineşte normele pentru nivelul 3 al condusului autonom
› Până în 2025, alături de autovehiculele hibride plug-in, ŠKODA va oferi în gama sa, de asemenea, cinci autovehicule pur electrice
› Cu ŠKODA, mobilitatea electrică devine ‘Simply Clever’

Mladá Boleslav / Frankfurt, 12 septembrie 2017. ŠKODA transformă mobilitatea viitorului într-un aspect uzual al cotidianului. Autovehiculele electrice joacă un rol principal în strategia de creştere globală a companiei. Până în 2025, alături de autovehiculele hibride plug-in, ŠKODA va oferi în gama sa, de asemenea, cinci autovehicule pur electrice. Începând de atunci, este prevăzut ca fiecare al cincilea autovehicul vândut de marcă în lume să fie un hibrid plug-in sau un autovehicul pur electric. Toate modelele ŠKODA, care în viitor vor avea, de asemenea, emisii zero, vor impresiona cu calităţile caracteristice mărcii: autonomie mare, tehnologie de încărcare cu utilizare facilă şi eficienţă economică extraordinară. Cu ŠKODA, mobilitatea electrică devine ‘Simply Clever’.

Skoda emblem

“Unul dintre pilonii Strategiei noastre pentru 2025 constă în electrificarea gamei noastre de modele. ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in va fi lansată deja în 2019. Apoi, în 2020, va urma primul nostru model pur electric. O primă impresie în acest sens vă oferă conceptul ŠKODA VISION E, prezentat la Frankfurt,” a spus preşedintele ŠKODA, Bernhard Maier.

În paralel, ŠKODA îşi dezvoltă propriile concepte auto de mobilitate pur electrică, în baza platformei auto modulare electrice. Aceste activităţi de dezvoltare sunt desfășurate concomitent cu implementarea în producţia de serie a dotărilor de condus autonom la niveluri tot mai avansate. În viitor, şoferii vor putea transfera un număr tot mai mare de sarcini către automobilul lor. Autovehiculele electrice dezvoltate de ŠKODA vor dispune de arhitectura de bază necesară pentru integrarea acestor funcţii în sistemele electronice ale maşinii şi vor putea fi utilizate pe termen mediu şi lung.

Industria auto se află în mijlocul unui proces major de schimbare. Se deschid noi segmente de business, pentru care ŠKODA dispune deja de produse şi soluţii, sau la care lucrează în prezent pentru a le dezvolta mai departe şi pentru a putea oferi concepte noi. Unul dintre aceste arii în dezvoltare sunt serviciile de mobilitate. Printre domeniile care vor beneficia de aceste dezvoltări se numără serviciile de carsharing, cele de mobilitate la cerere şi numeroase alte servicii de mobilitate individuală. Şi în aceste domenii, ŠKODA are potenţialul de a identifica precis cerinţele clienţilor şi de a le satisface prin soluţii clare, inteligente şi fiabile.

La IAA, ŠKODA îşi prezintă primul conceptcar pur electric. ŠKODA VISION E îndeplineşte normele pentru nivelul 3 al condusului autonom. Designul conceptcar-ului ŠKODA VISION E prezintă caracteristicile de design distinctive, care definesc limbajul nou de design al autovehiculelor electrice ale mărcii ŠKODA. Dotările care atrag imediat atenţia sunt portierele cu deschidere opusă şi cele patru scaune individuale rotative. Au dispărut oglinzile exterioare, acestea fiind înlocuite de camerele care redau pe monitoarele din interior ceea ce se întâmplă în jurul automobilului. ŠKODA VISION E renunţă şi la montanţii B, pentru a oferi şi mai mult spaţiu. Spre deosebire de automobilul prezentat la Shanghai, partea frontală a evoluat şi are acum un caracter şi mai puternic. Spaţiul interior generos, sistemele de asistenţă de ultimă oră şi numeroasele soluţii Simply Clever sunt toate caracteristice modelelor ŠKODA.
Dintr-o privire

CONCEPTUL:
› Primul conceptcar cu propulsie pur electrică din istoria mărcii ŠKODA
› Dezvoltat în baza platformei auto modulare electrice a Grupului Volkswagen
› Permite şi încărcarea inductivă

DESIGNUL EXTERIOR:
› Capota motorului are un design deosebit de marcant, linia plafonului cu pantă uşoară spre hayon accentuează caracterul de coupe
› Absenţa montanţilor B permite un interior şi mai spaţios
› Portiere cu deschidere opusă
› Partea frontală a fost modificată
› Pe întreaga lăţime a secţiunii frontale este trasat un bandou luminos din LED-uri
› Faruri înguste, triunghiulare, cu design cristalin şi cu tehnologie Matrix LED
› Partea din spate cu design sculptural, blocurile optice spate cu LED-uri
› Camerele video redau ceea ce se întâmplă în jurul maşinii, astfel că nu mai există oglinzi exterioare

DESIGNUL INTERIOR:
› Tunelul sistemului de transmisie este eliminat în faţă şi în spate, asigurând astfel mai mult spaţiu şi o lăţime mai mare
› Scaunele rotative individuale, cu contur specific corpului, asigură mai mult confort la urcarea în maşină şi la coborâre
› Numeroase ecrane tactile oferă acces la informaţii şi entertainment atât şoferului, cât şi pasagerilor din faţă şi din spate
› Dispozitive Phone Box în portiere

MOTORIZĂRI:
› Două motoare electrice cu o putere totală de 225 kW (306 CP)
› Tracţiune integrală
› Autonomie de până la 500 km
› Viteza maximă: 180 km/h

SISTEMELE DE ASISTENŢĂ A ŞOFERULUI ŞI CONDUSUL AUTONOM:
› Traffic Jam Assist frânează sau accelerează în mod autonom
› Respectă normele pentru nivelul 3 al condusului autonom
› Sistemul de parcare automată găseşte locurile de parcare libere
› Parcare inteligentă: memorează şi găseşte locurile de parcare preferate de şofer
› Comunică cu ceilalţi participanţi la trafic şi cu infrastructura

AFIŞAJE ŞI CONCEPT DE OPERARE:
› Control prin gesturi, comandă vocală
› Eye Tracking, detector de oboseală Driver Alert

ŠKODA CONNECT ŞI INFOTAINMENT:
› Ecrane tactile capacitive cu design ŠKODA glass
› Ocupanţii sunt “în permanenţă online”, datorită hotspot-ului WiFi integrat şi a modulului LTE

Condusul autonom: ŠKODA VISION E îndeplineşte normele pentru nivelul 3 al condusului autonom

› ŠKODA VISION E comunică cu ceilalţi participanţi la trafic şi cu infrastructura
› Sistemul de autopilotare controlează automat automobilul pe autostrăzi
› ŠKODA VISION E păstrează automat banda şi poate executa în mod autonom manevre de evitare şi de depăşire

ŠKODA VISION E îndeplineşte normele pentru nivelul 3 al condusului autonom. Aceasta înseamnă că poate prelua controlul complet automat, pe autostrăzi, de exemplu. Aici, sistemele controlează manevrele de depăşire şi de evitare şi, de asemenea, accelerează şi frânează. În situaţii periculoase, şoferului i se semnalează să preia din nou controlul asupra direcţiei, într-o anumită perioadă de timp. Începând cu nivelul 3 de autonomie, autovehiculele comunică şi cu alte vehicule. Aceasta le permite să se informeze reciproc cu privire la potenţiale pericole. De asemenea, ŠKODA VISION E are deja capacitatea de a comunica şi cu infrastructura.

Odată cu conceptcar-ul ŠKODA VISION E, producătorul auto ceh oferă prime impresii cu privire la mobilitatea complet electrică a viitorului, care, astfel, va avea zero emisii. De asemenea, acest concept permite observarea formelor de condus automatizat şi autonom care vor putea fi foarte curând implementate. Oportunităţi adiţionale de a degreva şoferul de sarcini sunt create în baza sistemelor de asistenţă pentru şofer, care sunt deja disponibile, încă de pe acum, pentru modelele de serie produse de ŠKODA. Tehnologia prezentată de ŠKODA VISION E permite delegarea unor sarcini adiţionale către automobil.

Condusul automatizat, adică autonom, este împărţit pe diferite niveluri:
Nivelul 1 se referă la condusul asistat. Printre altele, sistemele corespunzătoare acestui nivel includ tempomatul (cruise control), care controlează viteza, plus distanţa faţă de autovehiculul care se deplasează în faţa propriei maşini, pe acelaşi sens. La acest nivel, şoferul trebuie să-şi păstreze în permanenţă mâinile pe volan şi să fie atent la trafic. Un alt exemplu sunt sistemele de asistenţă pentru frânare, care acţionează frânele, dar lasă toate celelalte comenzi de control al automobilului în seama şoferului. Aceste sisteme sunt adeseori limitate în ceea ce priveşte funcţionalitatea lor. Unele sisteme sunt, de exemplu, doar parţial operaţionale în condiții meteo nefavorabile sau funcţionează doar la anumite viteze.

Nivelul 2 se referă la condusul semi-autonom. La acest nivel, autovehiculele pot să se deplaseze autonom înainte, pot să păstreze banda de rulare sau să controleze distanţa faţă de vehiculul care se deplasează în faţă, pe acelaşi sens, în anumite situaţii predefinite, ca de exemplu pe autostradă. În ambuteiaje, automobilul poate prelua autonom toate sarcinile de control al condusului, direcţiei şi frânării. Şi în acest caz, condiţiile meteo nefavorabile pot să impună anumite restricţii, când senzorii murdari pot să afecteze sistemele electronice, de exemplu.

Nivelul 3 se referă la condusul autonom de nivel ridicat. Autovehiculele de nivelul 3 pot, de exemplu, să preia complet condusul pe autostrăzi. Aici, sistemele controlează manevrele de depăşire şi de evitare şi, de asemenea, accelerează şi frânează. În situaţii periculoase, şoferului i se semnalează să preia din nou controlul asupra direcţiei, într-o anumită perioadă de timp. Începând cu nivelul 3 de autonomie, autovehiculele comunică şi cu alte vehicule şi pot schimba între ele informaţii.

Nivelul 4, condusul complet autonom, se aşteaptă a putea fi implementat în câţiva ani de acum înainte. Atunci, autovehiculul se va deplasa în cea mai mare parte a timpului în mod autonom şi va putea face faţă chiar şi unor situații complexe, atât pe drumurile locale, cât şi în traficul urban. Şoferii se vor putea ocupa atunci cu alte activităţi în timpul călătoriei şi nu vor trebui să fie atenţi tot timpul la trafic. Atunci, automobilul va fi, de asemenea, complet conectat la mediul înconjurător. La nivelul 4, traficul urban va fi, de asemenea, controlat automat, de exemplu, comutând semafoarele pe verde când se apropie un autovehicul de intersecţie şi nu este detectat trafic din lateral. Autovehiculele vor comunica între ele şi se vor notifica reciproc, de exemplu la schimbarea benzii.

Începând cu nivelul 5, autovehiculele sunt autonome de la pornire şi până la destinaţie. Ocupanţii nu trebuie să se ocupe de niciun fel de activitate privind condusul. Aceasta înseamnă că automobilele fără şofer nu vor avea nevoie nici de volan şi nici de pedale.

“Conceptcar-ul ŠKODA VISION E îndeplineşte cerinţele nivelului 3, conform standardelor pentru condusul autonom. Automobilul poate funcţiona autonom în blocajele din trafic, se poate deplasa pe autostrăzi utilizând pilotul automat, poate păstra banda de rulare sau efectua manevre de evitare, poate depăşi alte vehicule, are capacitatea de a căuta în mod independent locuri de parcare libere şi poate parca pe aceste locuri şi chiar ieşi de pe acestea în mod autonom,” a declarat Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. Pentru aceasta, diferiţi senzori, cu arii de acoperire diferite, plus numeroase camere video monitorizează situaţia din trafic.

Sunt, de asemenea, instalate şi testate diferite niveluri de comunicare. ŠKODA VISION E este, la fel ca multe dintre modelele ŠKODA din producţia de serie, conectată la smartphone-ul şoferului sau la alte dispozitive mobile şi comunică desigur cu acestea. De asemenea, cu ŠKODA VISION E este posibilă comunicarea autovehicul-autovehicul şi autovehicul-infrastructură.

Motorizări: Două motoare electrice asigură niveluri impresionante de acceleraţie

› ŠKODA VISION E accelerează instantaneu, datorită tracţiunii integrale inteligente
› Două motoare electrice cu o putere totală de 225 kW (306 CP)
› Bateriile litiu-ion permit o autonomie de până la 500 km

ŠKODA VISION E este un conceptcar propulsat pur electric, având la bază platforma modulară electrică a Grupului Volkswagen. Datorită puterii de 225 kW (306 CP) generate de cele două motoare electrice, ŠKODA VISION E accelerează instantaneu şi extrem de dinamic. Viteza maximă a conceptului ŠKODA VISION E este limitată la 180 km/h. Bateriile litiu-ion puternice şi sistemul inteligent de recuperare a energiei de frânare permit o autonomie de până la 500 km.

“Specific motoarelor electrice, cuplul maxim este disponibil încă de la pornirea de pe loc, ceea ce oferă un feedback excelent. La accelerare, conceptcar-ul oferă astfel dinamismul cel mai ridicat oferit vreodată de un automobil ŠKODA,” a declarat Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. Viteza maximă a conceptului ŠKODA VISION E este limitată electronic la 180 km/h. Bateriile litiu-ion puternice şi eficiente, precum şi sistemul inteligent de recuperare a energiei de frânare permit o autonomie de până la 500 km. Încărcarea la 80% a bateriei necesită doar 30 de minute.

Datorită managementului inteligent, cele două motoare electrice de 225 kW (306 CP) funcţionează împreună, asigurând un nivel maxim de eficienţă şi antrenează în permanenţă toate cele patru roţi ale modelului ŠKODA VISION E. Tracţiunea integrală inteligentă amplifică şi mai mult experienţa intensă de condus electric. Roţile din faţă şi cele din spate sunt antrenate în funcţie de necesar, în baza cerinţelor şoferului şi a situaţiei de mers curente, pentru a asigura un nivel optim de stabilitate la rulare, siguranţă şi dinamism, în orice moment.

Bateria litiu-ion puternică, răcită cu lichid este instalată în zona protejată în caz de impact, sub panoul şasiului, central între punţile faţă şi spate. Această poziţionare a unităţii compacte de înaltă tensiune contribuie, de asemenea, la distribuirea favorabilă a greutăţii între partea din faţă şi cea din spate, precum şi la centrul de greutate coborât al modelului ŠKODA VISION E.

Sistemele de asistenţă a şoferului: tehnologii inovatoare, pentru un nivel mai ridicat de siguranţă şi confort

› Traffic Jam Assist accelerează şi frânează automat
› Sistemul de autopilotare pentru autostradă controlează automat direcţia, efectuează manevre de evitare, frânează şi accelerează autonom
› Sistemul de parcare automată găseşte locurile de parcare libere şi direcționează maşina pe aceste locuri
› Travel Assist cu funcţia de identificare a indicatoarelor de circulaţie

ŠKODA VISION E dispune de numeroase sisteme de siguranţă care susţin şoferul în variate situaţii: la condusul normal, la condusul autonom şi la parcare. Front Assist detectează obstacolele din faţa automobilului şi frânează automat când este cazul. Blind Spot Detect şi Rear Traffic Alert identifică pericolele care se află în afara câmpului vizual al şoferului şi emit avertizări sau chiar frânează automat. Sistemul, de asemenea, accelerează şi frânează când este nevoie în ambuteiaje şi la deplasare. Diferite sisteme pentru parcare direcționează maşina pe locurile de parcare libere şi direcționează automat maşina de pe locul de parcare, în marşarier.

ŠKODA VISION E este echipată cu numeroase sisteme de asistenţă care sporesc siguranţa şi confortul. Aceste sisteme sunt deja disponibile şi pentru numeroase modelele ŠKODA din producţia de serie curentă. Printre acestea se numără Front Assist cu funcţia City de frânare de urgenţă şi cu funcţia predictivă de monitorizare a pietonilor, care detectează obstacolele din faţa automobilului cu ajutorul radarului şi frânează automat când este nevoie. Blind Spot Detect avertizează şoferul să nu schimbe banda de rulare dacă în unghiul mort se află un alt vehicul. Sistemul funcţionează şi la ieşirea de pe locurile de parcare paralele. Un alt sistem de siguranţă care oferă asistenţă la ieşirea în marşarier de pe locurile de parcare este Rear Traffic Alert: ochii din spatele maşinii. Acest sistem utilizează senzorii radar pentru a detecta autovehiculele care se apropie şi avertizează şoferul şi, de asemenea, frânează automat. Manevrele de parcare pot fi, de asemenea, efectuate automat: Park Assist direcţionează automat automobilul pe locurile de parcare şi de pe acestea.

În traficul în mişcare, tempomatul Adaptive Cruise Control păstrează propria maşină la o distanţa sigură faţă de vehiculul care se deplasează în faţă pe acelaşi sens. Lane Assist previne ieşirea automobilului de pe banda sa, iar detectorul de oboseală Driver Alert detectează semnele care indică faptul că şoferul îşi pierde concentrarea şi îi comunică recomandarea de a face o pauză. Travel Assist cu funcţia de identificare a indicatoarelor de circulaţie este încă un sistem de asistenţă activ la bordul conceptului ŠKODA VISION E. Printre alte funcţii de la bord se numără Traffic Jam Assist, care accelerează sau frânează automat, precum şi sistemul de autopilotare pentru condusul pe autostradă, care controlează direcţia, efectuează manevre de evitare, frânează şi accelerează independent (în condiţiile în care autostrada îndeplineşte condițiile necesare pentru condusul autonom).

Sistemul de parcare automată este deosebit de util în oraşele aglomerate. Sistemul găseşte automat locurile de parcare libere şi direcționează maşina pe aceste locuri Funcţia inteligentă de parcare poate chiar memora şi găsi locurile preferate de parcare ale şoferului.

ŠKODA VISION E dispune de numeroşi senzori laser şi radar în jurul automobilului: senzorii laser de mare distanţă şi camera video 3D pentru monitorizarea mediului în modul de condus autonom, senzorii radar pentru detectarea vehiculelor şi a obstacolelor pe distanţe medii, precum şi senzorii radar pentru distanțe mai mici. Toţi senzorii şi toate sistemele de scanare funcționează împreună cu diferitele sisteme de asistenţă. Datele sunt procesate de o unitate de analiză şi comandă cu o putere extrem de mare de procesare.

Designul: Funcţionalitate modernă, cu caracter de coupe

› Exterior marcant: faruri înguste, triunghiulare, cu design cristalin şi cu tehnologie Matrix LED
› Absenţa montanţilor B pentru un interior şi mai spaţios
› Interior futurist: scaunele rotative individuale, cu contur specific corpului asigură mai mult confort la urcare în maşină şi la coborâre
› Concept modern de operare pentru dotările şi funcţiile de informare şi entertainment

Cu o lungime de 4.688 mm, lăţimea de 1.924 mm şi înălţimea de 1.591 mm, ŠKODA VISION E este o prezenţă marcantă. Datorită ampatamentului mare, de 2.851 mm şi a consolelor scurte din faţă şi din spate, inginerii au putut crea un interior generos şi confortabil, caracteristic tuturor modelelor ŠKODA. Autovehiculul futurist combină stilul de SUV cu poziția înaltă a scaunelor şi spaţiul generos, cu silueta dinamică şi linia de coupe a plafonului, care coboară uşor spre spate.

Exterior

“În ultimii ani, limbajul de design al mărcii ŠKODA a dat naştere unor conceptcar-uri senzaţionale, care indică viitorul mărcii noastre,” a spus Karl Neuhold, cel care conduce departamentul de Design Exterior de la ŠKODA. Noua ŠKODA VISION prezintă acum pasul următor spre designul nostru orientat spre viitor.”

Designul modern impresionează cu proporţiile sale armonioase, suprafeţele clar modelate, liniile precise şi muchiile clar tăiate. De asemenea, caracteristice sunt contururile pline de forţă, care definesc cadrul optim pentru jocul senzaţional între lumini şi umbre, sugerând dinamism şi emoţie. Cu designul lor 3D, farurile cristaline, blocurile optice spate, plus alte elemente domină caracterul sofisticat definit de tehnologia modernă şi rafinamentul aparte. Acest design este expresia eleganţei atemporale şi a caracterului funcţional modern, specific modelelor ŠKODA.

“Arta de prelucrare a sticlei ceheşti, care se bucură de renume la nivel internaţional, are o tradiţie îndelungată şi este o sursă de inspiraţie importantă pentru designul modern al autovehiculelor ŠKODA, îmbinând proceduri clasice de fabricare, cu estetica modernă. ŠKODA VISION E reprezintă astfel, de asemenea, o referinţă la moștenirea culturală din ţara de provenienţă a mărcii,” a spus Karl Neuhold, cel care conduce departamentul de Design Exterior de la ŠKODA. Abilitatea de a crea lucrări de înaltă calitate, cu un puternic caracter emoţional, din forme simple şi clare, corespunde valorilor fundamentale ale mărcii auto ceheşti, a cărei autovehicule îmbină esteticul cu funcţionalul.

Limbajul de design specific mărcii ŠKODA a fost dezvoltat în mod continuu în ultimii ani. Studiile de design prezentate astfel au introdus diferite detalii vizibile acum: în 2011 a fost ŠKODA VISION D şi apoi ŠKODA VISION C (2014) şi ŠKODA VISION S (2016). Dezvoltarea continuă este reflectată şi de cele mai noi modele de serie şi a fost ridicat acum la un nou nivel, la conceptul ŠKODA VISION E.

Secţiunea frontală a modelului ŠKODA VISION E a fost modificată, fiind caracterizată de designul marcant al capotei motorului, cu trăsături sculpturale şi muchii curgând spre emblema mărcii, albă şi strălucitoare, ocupând poziţia centrală. Sub capota motorului, un bandou LED este trasat pe întreaga lăţime a secţiunii frontale, intrând cu ambele capete în farurile triunghiulare înguste. Toate unităţile de iluminare din faţă şi din lateral sunt albe. La fel ca şi la toate celelalte automobilele electrice, nu există o grilă clasică a radiatorului. Partea inferioară a secţiunii frontale a maşinii dispune de un element decorativ negru, subţire, pe bară, deasupra spoilerului frontal. Acesta leagă cele două grile triunghiulare ale prizelor de aer laterale. Combinaţia dintre elementele de design clasice ale modelelor ŠKODA, cu noile elemente îi conferă conceptcar-ului ŠKODA VISION E un aspect deosebit de compact, robust şi totodată dinamic.

Profilul este caracterizat de unghiul ascuţit de înclinare a parbrizului şi de linia plafonului, care începe să coboare devreme spre spate. Designul accentuează aspectul de coupe. Nu mai există montanţii B clasici şi nici oglinzile exterioare. Portierele cu deschidere opusă şi acţionare electrică permit accesul deosebit de confortabil în maşină şi coborârea la fel de facilă. Hayonul este, de asemenea, electric. Nu există oglinzi exterioare, ci camere video care transmit pe ecranele de la interior ceea ce se întâmplă în jurul maşinii, astfel încât şoferul să fie în permanenţă informat. Această soluţie optimizează forma aerodinamică a automobilului, precum şi funcţiile asigurate în mod normal de oglinzile exterioare (de ex. observarea altor vehicule).

Aşa-numita linie Tornado urcă marcant spre spate, pornind de la faruri şi curgând până la blocurile optice din spate. Astfel dă naştere unui joc atractiv între lumină şi umbră pe suprafeţele caroseriei. Sub linia Tornado, un alt bandou din LED-uri este aplicat pe prima jumătate a automobilului. Acesta se îngustează spre mijlocul caroseriei, subliniind astfel forma de săgeată şi accentuând suplimentar profilul.

Pentru ŠKODA VISION E, designerii au creat un concept de iluminare cu adevărat special. Farurile modelului ŠKODA VISION E dispun de tehnologie Matrix LED, care asigură iluminarea deosebit de bună a şoselei, adaptată în funcţie de situaţia curentă. LED-urile extrem de eficiente generează luminile de drum şi pe cele de întâlnire, astfel încât iluminarea să fie direcţionată cu mare precizie şi uniform spre spaţiul din faţa maşinii. Datorită tehnologiei inovatoare de control, distribuţia luminilor adaptive atinge un nou nivel de calitate. Diodele individuale sunt controlate de lentile şi reflectoare pentru o iluminare ţintită a diferitelor zone ale drumului, în timp ce pentru alte zone, iluminarea este estompată. Controlul luminilor este conectat la o cameră video frontală care analizează situaţiile individuale din trafic, incluzând recunoaşterea în timp util a autovehiculelor care vin din sens opus sau se deplasează în faţă, în aceleaşi sens. Datele astfel înregistrate permit distribuirea precisă a luminii în orice moment. Astfel este posibilă şi utilizarea optimă a distanţei de iluminare a luminilor de drum, fără a-i orbi pe ceilalţi participanţi la trafic.

La ŠKODA VISION E, toate funcţiile blocurilor optice din spate sunt asigurate de tehnologia LED avansată. Diodele LED sunt deosebit de eficiente şi generează un contrast foarte bun. Astfel efectul de semnalare este foarte armonios şi totodată expresiv, pentru toate funcţiile, inclusiv luminile de poziţie, de frânare şi de semnalizare.

Sub unităţile de iluminare mai este conturată încă o linie marcantă, care continuă linia corespunzătoare de pe profilul maşinii. Evidenţierea puternică a acestei linii şi eleronul creează o suprafaţă concavă care include blocurile optice din spate şi emblema albă, strălucitoare a mărcii. Încă un bandou din LED-uri este aplicat sub linia din spate, iar o mască neagră desăvârşeşte designul părţii inferioare din spate a automobilului. La fel ca la toate autovehiculele complet electrice, nu există sistem de evacuare şi deci nici terminaţii ale acestuia.

Liniile orizontale distinctive şi forma dinamică de săgeată îi conferă conceptului ŠKODA VISION E un aspect deosebit de sportiv, chiar şi atunci când maşina staţionează. Combinarea elementelor speciale de design cu cele clasice, specifice modelelor ŠKODA, definesc ŠKODA VISION E ca pe un reprezentant atractiv al limbajului avansat de design al producătorului auto ceh.

Interiorul

Datorită conceptului, maşina nu are tunel de transmisie, ceea ce creează un interior deosebit de spaţios, cu patru scaune individuale rotative, care sunt mai înalte şi au spătare cu design nou. Portierele cu deschidere opusă şi acţionare electrică. Interiorul este luminos şi transparent, datorită suprafeţelor vitrate mari. Liniile orizontale de la exterior sunt continuate cu coerenţă şi la interior, subliniind structura clară a interiorului, precum şi spaţiul generos.

Alături de ecranul de bord pentru afişarea datelor obişnuite ale automobilului, la interiorul modelului ŠKODA VISION E mai sunt şi alte ecrane. Ecranul tactil central se află în mijlocul bordului, astfel încât şoferul şi pasagerul din faţă să poată citi şi utiliza amândoi toate datele, serviciile şi funcţii importante, ca de exemplu cele oferite de ŠKODA Connect.

De asemenea, mai sunt incluse ecrane individuale pentru pasagerii din faţă şi cei din spate. Acestea permit utilizarea funcţiilor numeroase pentru confort, informare şi entertainment. Afişajul pasagerului din faţă este integrat în bord, iar cele ale pasagerilor din spate în spătarele scaunelor din faţă. De asemenea, pasagerii din faţă şi cei din spate îşi pot controla programul de entertainment individual folosind propriul ecran tactil. Unitatea de comandă destinată pasagerului din faţă este integrată în cotiera din dreapta. Unitatea pentru pasagerii din spate se află între cele două scaune din spate.

Iluminarea ambientală este integrată în bandourile decorative de pe portiere şi sub bord. Pot fi selectate culorile disponibile în gama de 10 opţiuni, pentru a corespunde dispoziţiei curente a ocupanţilor.

Când automobilul se deplasează autonom, puteţi lăsa scaunele din faţă spre spate, pentru a vă bucura de confort maxim. Totodată, volanul va fi ridicat, pentru a oferi cel mai mare spaţiu posibil şi confort optim.

ŠKODA Connect şi infotainment: Ocupanţii sunt “în permanenţă online”, datorită hotspot-ului WiFi integrat şi a modulului LTE

› Serviciu de apel automat de urgenţă şi serviciu de apel în caz de pană, la simpla acţionare a unui buton
› Navigaţie în timp real, cu sugerarea unor rute alternative
› Portalul ŠKODA Connect permite configurarea serviciilor de la calculator
› Aplicaţia ŠKODA Connect permite verificarea de la distanţă a automobilului
› Sistemele audio şi de infotainment pot fi operate prin comandă vocală şi gesturi
› Funcţia Eye Tracking controlează afişarea informaţiilor pe diferitele ecrane
urmărind privirea şoferului; de asemenea, avertizează şoferul în cazul în care constată că acesta este obosit
› Sistemul de monitorizare a pulsului şoferului opreşte automobilul pe marginea drumului în cazuri de urgenţă medicală

ŠKODA VISION E este echipată cu cele mai moderne sisteme de infotainment. Toate ecranele tactile capacitive au designul glass specific modelelor ŠKODA. Ocupanţii sunt “mereu online”, datorită modulului ultrarapid LTE şi a sistemului de navigaţie de ultimă oră cu hotspot WiFi integrat, care conectează toate dispozitivele mobile ale ocupanţilor. Gama de dotări şi funcţii de infotainment este completată de serviciile online mobile ŠKODA, care permit navigaţia în timp real cu sugerarea unor rute alternative, plus informaţii, entertainment şi asistenţă. În cazul unei urgențe, apelul de urgență va fi efectuat automat, iar în cazul unei pene, şoferul poate solicita asistenţă prin simpla acţionare a unui buton. Prin intermediul portalului ŠKODA Connect, clientul poate configura servicii chiar şi de la calculatorul său de acasă. De asemenea, poate transfera destinaţii, rute şi puncte de interes către automobil.

Funcţia Informaţii Online din Trafic transferă către automobil informaţiile privind fluxul de trafic pe ruta aleasă, în timp real şi sugerează rute alternative în cazul unor ambuteiaje. Serviciile acestea oferă, de asemenea, informaţii personalizate cu privire la locurile de parcare, ştiri şi meteo. Sistemul de navigaţie oferit de ŠKODA VISION E utilizează hărţi foto-realiste. Străzile pot fi văzute sub forma unor imagini panoramice de 360 de grade. Destinaţiile pot fi selectate prin introducerea de text sau prin comandă vocală. Dacă şoferul planifică ruta în avans, de acasă, aplicaţia ŠKODA Connect îl informează cu privire la cea mai potrivită oră pentru a porni, în funcţie de traficul curent.

Serviciile Care Connect îi ajută pe ocupanţii automobilului VISION E în multe situaţii. Datele sunt transferate prin intermediul unui card SIM instalat în autovehicul. Dacă sistemele de reţinere au fost activate în urma unui accident, funcţia de apel de urgenţă iniţiază o conexiune telefonică cu o centrală de urgență şi transferă toate informaţiile relevante. Apelul de urgenţă poate fi de asemenea iniţiat manual.

Funcţia de apel de urgenţă îi permite şoferului să primească răspunsuri la întrebări tehnice sau să solicite asistență în cazul unei pene. Serviciile Proactive permit stabilirea programărilor la service-ul distribuitorilor şi transmiterea de date ale automobilului către service.

Aplicaţia ŠKODA Connect oferă numeroase servicii online pe smartphone. Astfel poate fi verificată şi administrată şi starea automobilului. De exemplu, puteţi verifica dacă luminile sunt aprinse, sau autonomia rămasă a maşinii, când nu vă aflaţi în apropiere.

O altă funcţie de conectivitate este cea de pregătire în avans a automobilului. Playlist-urile, încălzirea staţionară şi destinaţiile de navigaţie, de exemplu, pot fi programate înainte de călătorie. Poate fi verificată şi autonomia electrică. Pentru a deschide maşina puteţi folosi cheia digitală de pe smartphone, smartwatch sau tabletă. De asemenea, funcţia de planificare a rutelor poate sugera rutele în funcţie de preferinţele şoferului. Pot fi personalizate şi informaţiile despre vreme şi trafic.

Afişajele şi conceptul de utilizare includ şi sisteme noi, care optimizează confortul şi siguranţa la condus. Sistemul digital inovator Human Machine Interface (HMI – interfaţă om-maşină) garantează flexibilitate maximă la controlarea numeroaselor funcţii ale maşinii. Funcţiile de infotainment, comunicare şi navigaţie pot fi activate şi controlate cu ajutorul unităţii de control centrale de pe consola centrală sau prin intermediul ecranelor tactile individuale.

De asemenea, ŠKODA VISION E permite şi controlul prin gesturi pentru anumite funcţii. Anumite mişcări predefinite efectuate de şofer în zona consolei centrale sunt înregistrate şi identificate de o cameră video. Astfel pot fi date instrucţiuni standardizate, precum ajustarea volumului sistemului audio sau acceptarea apelurilor telefonice, prin simpla mişcare a mâinii şi a degetelor, fără ca şoferul să fie nevoit să-şi ia ochii de la drum.

De asemenea, conceptcar-ul este echipat cu o versiune foarte avansată a funcţiei de comandă vocală. La selectarea destinaţiilor de navigaţie sau a programelor de infotainment, şoferul poate, de exemplu, da instrucţiuni nu doar prin rostirea unor termeni predefiniţi, ci şi prin formularea unor propoziţii complete. Sistemul înţelege contextul acestor propoziţii şi implementează ceea ce i se cere.

Printre alte funcţii oferite de conceptcar se numără funcția Eye Tracking. Aceasta monitorizează continuu mişcarea ochilor şoferului. Astfel, sistemul pe bază de cameră video poate afişa întotdeauna informaţiile necesare şoferului, la momentul potrivit şi în poziție perfect ergonomică, pe unul dintre ecranele de la interior. De exemplu, dacă şoferul se întoarce spre ecranul central pentru a selecta programul de entertainment dorit, informaţiile referitoare la condus şi posibilele mesaje de avertizare sunt afişate şi acolo pe scurt . Astfel, şoferul poate vedea în faţa sa toate informaţiile importante, chiar dacă îşi ia pentru scurt timp ochii de la drum.

Funcţia Eye Tracing poate fi, de asemenea, utilizată pentru a verifica dacă şoferul este obosit. Când concentrarea şoferului scade, detectorul de oboseală este activat şi îi recomandă șoferului să facă o pauză. Un alt sistem care optimizează siguranţa şi este introdus odată cu ŠKODA VISION E este funcţia de monitorizare a pulsului, care monitorizează constant bătăile inimii şoferului şi îl avertizează dacă acestea ating un nivel periculos.

Conectivitatea complexă între autovehicul, şofer şi pasageri asigură călătorii extrem de confortabile şi de sigure. Toate funcţiile de conectivitate oferă accesul optimizat la informaţii, o gamă largă de funcţii de entertainment şi un nivel şi mai ridicat de siguranţă. Prin intermediul reţelei automobilului, toţi pasagerii din ŠKODA VISION E pot trimite sugestii privind ruta sau playlist-uri către şofer şi pot comunica între ei după cum doresc.

Citate

“Unul dintre pilonii Strategiei noastre pentru 2025 constă în electrificarea gamei noastre de modele. ŠKODA SUPERB cu propulsie hibridă plug-in va fi lansată deja în 2019. Apoi, în 2020, va urma primul nostru model pur electric. O primă impresie în acest sens vă oferă conceptul ŠKODA VISION E, prezentat la Frankfurt.”
Bernhard Maier, preşedintele ŠKODA AUTO

“În ultimii ani, limbajul de design al mărcii ŠKODA a dat naştere unor conceptcar-uri senzaţionale, care indică viitorul mărcii noastre. Noua ŠKODA VISION prezintă acum pasul următor spre designul nostru orientat spre viitor.” (Karl Neuhold, directorul departamentului de Design Exterior de la ŠKODA)

“Arta de prelucrare a sticlei ceheşti, care se bucură de renume la nivel internaţional, are o tradiţie îndelungată şi este o sursă de inspiraţie importantă pentru designul modern al autovehiculelor ŠKODA, îmbinând proceduri clasice de fabricare, cu estetica modernă. ŠKODA VISION E reprezintă astfel, de asemenea, o referinţă la moștenirea culturală din ţara de provenienţă a mărcii.” (Karl Neuhold, directorul departamentului de Design Exterior de la ŠKODA)

“Specific motoarelor electrice, cuplul maxim este disponibil încă de la pornirea de pe loc, ceea ce oferă un feedback excelent. La accelerare, conceptcar-ul oferă astfel dinamismul cel mai ridicat oferit vreodată de un automobil ŠKODA.” (Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică)

“Conceptcar-ul ŠKODA VISION E îndeplineşte cerinţele nivelului 3 conform standardelor pentru condusul autonom. Automobilul poate funcţiona autonom în blocajele din trafic, se poate deplasa pe autostrăzi utilizând pilotul automat, poate păstra banda de rulare sau efectua manevre de evitare, poate depăşi alte vehicule, are capacitatea de a căuta în mod independent locuri de parcare libere şi poate parca pe aceste locuri şi chiar ieşi de pe acestea în mod autonom.”
Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *