free download 78 travel guides written by experts

ŠKODA produce automobilul cu numarul zece milioane din Mladá Boleslav

· O ŠKODA Fabia Monte Carlo – vopsită în alb – este autovehiculul jubiliar
· În Mladá Boleslav se construiesc autovehicule de 106 ani
· Ofensiva modelelor a început

Ín data de 12 octombrie 2011, ŠKODA a produs automobilul cu numărul zece milioane, în uzina sa principală, din Mladá Boleslav. Autovehiculul jubiliar este o Fabia Monte Carlo albă. Automobilul a ieşit de pe linia de asamblare de la fabrica principală a producătorului ceh, situată în Mladá Boleslav, şi va fi un punct de atracţie principal în proaspăt renovatul Muzeu Auto ŠKODA. În acelaşi timp, producătorul îşi confirmă planurile de dezvoltare pentru anii următori.

„Zece milioane de automobile Škoda produse doar în Mladá Boleslav sunt o dovadă a puterii industriei auto şi a talentelor inginereşti din Republica Cehă,” declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA. “Ne mândrim cu peste 100 de ani de producţie a automobilelor în inima Europei. Aceasta este dovada forţei mărcii noastre. Încă din 1905, când pionierii în materie de automobile, Václav Laurin şi Václav Klement, au început să producă autovehicule, maşinile ‘fabricate în Republica Cehă’ şi ‘de ŠKODA’ s-au bucurat de o reputaţie excelentă în rândul clienţilor din toată lumea. Depăşirea pragului de 10 milioane de autovehicule este o motivaţie pentru ca noi să accentuăm şi mai mult cursul de creştere, în anii viitori. Vom creşte producţia şi vânzările şi, până în anul 2018, vom atinge o cifră de vânzări cel puţin dublă, de 1,5 milioane de autovehicule pe an,” declară Vahland.

Atingerea acestei cifre de producţie marchează o altă etapă în dezvoltarea de succes a producătorului. În ultimii 20 de ani, ŠKODA a reuşit să-ţi multiplice de patru ori cifrele de vânzări, la nivel mondial. Din 1991, gama de modele a crescut de la un model, la numărul actual de şapte modele. În timp ce cu ani în urmă se concentra pe Republica Cehă şi Europa, producătorul se bucură în ziua de azi de succes la nivel internaţional, în peste 100 de pieţe.

Pe parcursul strategiei de creştere ŠKODA, din anii ce urmează, marca va implementa cea mai amplă ofensivă de modele din istoria sa. În următorii doi până la trei ani, vom lansa un automobil la fiecare şase luni. La Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), din acest an, producătorul ceh a prezentat “Mission L” – care reprezintă concretizarea unui nou sedan compact. La scurt timp după aceea, Škoda a prezentat presei din Mladá Boleslav noua maşină de clasă mică, “Citigo”. “Noul sedan compact, Citigo, şi alte modele noi, garantează faptul că vom continua să ne păstrăm traiectoria şi în anii ce urmează.”

“Am „apăsat pedala până la podea” în toată lumea. Observăm cel mai mare potenţial în ţările aflate în curs de dezvoltare precum China, India, şi Rusia, dar vom continua să ne consolidăm poziţia şi pe pieţele noastre tradiţionale din Europa,” declară Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA. În acest sens, producătorul extinde viguros capacităţile sale de producţie din întreaga lume. Pe piaţa sa de provenienţă, din Republica Cehă, capacităţile se află, în acest moment, în curs de extindere, la uzinele din Mladá Boleslav şi Kvasiny. Kosmonosy, un nou centru de pregătire, va primi angajaţii mărcii, la finalul anului 2011. De asemenea, sunt create noi capacităţi de producţie în afara ţării de provenienţă, de exemplu în China şi în Rusia. În China, ŠKODA va produce noul sedan compact (de la finele anului 2012) şi SUV-ul compact “Yeti” (începând din 2013), în colaborare cu Volkswagen Shanghai. În India, producătorul de automobile a demarat deja producţia unui nou sedan compact, care se numeşte “ŠKODA Rapid”. La finele anului 2011, în Rusia, Yeti va începe să iasă de pe liniile de asamblare de la uzina din Nizhny Novgorod, care aparţine producătorului de automobile GAZ Group.

Modele care au fost construite la Mladá Boleslav începând din 1905:

1905

Laurin & Klement A

1936

ŠKODA Popular Monte Carlo

1906

Laurin & Klement B

1938

ŠKODA Superb

1906

Laurin & Klement E

1939

ŠKODA Rapid OHV

1908

Laurin & Klement F

1939

ŠKODA Favorit

1908

Laurin & Klement FC

1946

ŠKODA 1101

1908

Laurin & Klement G2

1952

ŠKODA 1200

1911

Laurin & Klement L

1957

ŠKODA 445

1911

Laurin & Klement S

1964

ŠKODA 1000 MB

1912

Laurin & Klement DN

1969

ŠKODA 100

1912

Laurin & Klement Sb

1976

ŠKODA 105 L

1913

Laurin & Klement M

1983

ŠKODA 120 S

1913

Laurin & Klement Rk

1987

ŠKODA Favorit

1915

Laurin & Klement O

1990

ŠKODA Forman

1922

Laurin & Klement A

1994

ŠKODA Felicia

1925

Laurin & Klement 110

1996

ŠKODA Octavia

1926

ŠKODA – Hispano Suiza

1999

ŠKODA Fabia

1927

Laurin & Klement 350

1998

ŠKODA Octavia Combi

1928

ŠKODA 4R

2000

ŠKODA Fabia Combi

1930

ŠKODA 422

2001

ŠKODA Fabia Sedan

1931

ŠKODA 860

2004

ŠKODA Octavia II

1934

ŠKODA 650

2004

ŠKODA Octavia Combi II

1934

ŠKODA 420 Rapid

2007

ŠKODA Fabia II

1934

ŠKODA 418 Popular

2007

ŠKODA Fabia Combi II


Mladá Boleslav / Bucuresti, 14.10.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *