Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

ŠKODA KODIAQ – prezentare completă

Skoda Kodiaq 29

ŠKODA KODIAQ facelift: actualizarea SUV-ului de succes

  • Modelul beneficiază acum de limbajul de design avansat al mărcii ŠKODA și de noi dotări de off-road
  • Interiorul spațios oferă acum confort și mai ridicat și materiale sustenabile
  • Au fost incluse în gama de dotări a modelului și farurile Matrix full-LED și scaunele ergonomice
  • Motoarele EVO sunt și mai eficiente, iar KODIAQ RS dispune de un nou motor de vârf
  • Marca oferă liniile de echipare Active, Ambition și Style și variantele speciale SPORTLINE, L&K și RS

Mladá Boleslav / Megève – La aproximativ patru ani de la lansarea pe piață a modelului KODIAQ, producătorul ceh de automobile își actualizează SUV-ul de succes, conferindu-i acum un limbaj de design chiar și mai rafinat și mai remarcabil. Acum SUV-ul de talie mare poate fi pentru prima dată echipat cu faruri Matrix full-LED, cu scaune ergonomice cu ventilație și funcție de masaj. Gama de motoare eficiente EVO include un nou motor TSI, mai puternic, pentru KODIAQ RS. Alături de versiunea aceasta sport RS din vârful gamei, producătorul auto ceh oferă KODIAQ în continuare și în varianta cu 7 locuri, precum și cu liniile de echipare Active, Ambition și Style, și în variantele SPORTLINE și L&K.

Thomas Schäfer, CEO ŠKODA AUTO, a declarat în acest context: ”Când am lansat KODIAQ cu aproximativ patru ani în urmă, am introdus și în segmentul SUV calitățile specifice modelelor ŠKODA. Este vorba de spațiul amplu, de gama largă de soluții Simply Clever și de raportul excelent valoare/preț. Desigur că și această cea mai nouă ediție a bestseller-ului nostru dispune de toate aceste atribute. Dar am dezvoltat modelul mai departe, crescând confortul și mai mult, eficientizând motoarele și mai mult și împrospătând designul, ce a devenit acum și mai spectaculos. Sunt convins că vom continua și cu modelul revizuit povestea de succes începută de prima ediție KODIAQ.”

Designul are o personalitate și mai puternică și în premieră sunt oferite în gamă și farurile Matrix full-LED

KODIAQ facelift se evidențiază prin designul evoluat, specific gamei de SUV-uri ŠKODA. Detaliile cu aspect de aluminiu din fața și din spatele autoturismului accentuează look-ul robust de SUV pentru liniile de echipare Active, Ambition și Style. Acesta este evidențiat și mai pregnant de secțiunea frontală actualizată, cu grila hexagonală a radiatorului, ce are acum o ținută și mai verticală. Farurile mai suple au un look și mai dinamic și dispun în premieră pentru KODIAQ de tehnologie LED ca dotare standard. Farurile Matrix full-LED sunt o dotare opțională. Jantele din aliaj ușor Procyon de 19 inchi și Sagitarius de 20 de inchi oferite pentru KODIAQ RS sunt echipate cu măști detașabile ce optimizează caracteristicile aerodinamice ale autoturismului. Rezistența la înaintare este redusă, de asemenea, de roțile speciale, optimizate aerodinamic, de designul nou al barelor de protecție, de eleronul nou negru gloss și de aripioarele laterale de la lunetă.

Skoda Kodiaq 29

ŠKODA prezintă un interior mai sustenabil și scaune ergonomice

Elementele de decor noi, cusăturile contrastante adiționale și gama extinsă a funcțiilor sistemului de iluminare ambientală cu LED asigură acum și mai multe accente vizuale speciale la interior. Pentru prima dată, gama de opțiuni include și scaunele ergonomice acoperite cu piele perforată, cu funcție de ajustare electrică în mai multe direcții, precum și cu ventilație și masaj. Scaunele Eco opționale disponibile pentru liniile de echipare Ambition și Style sunt oferite cu tapițerie sustenabilă de calitate superioară, din materiale vegane și reciclate.

Panou de instrumente digital opțional și sistemul de sunet CANTON optimizat

ŠKODA KODIAQ poate fie echipată cu un panou de instrumente digital, numit Virtual Cockpit. Acesta are un display de 10,25 inchi și oferă cinci layout-uri cu design nou, ce pot fi personalizate. Sistemul de sunet CANTON opțional cu puterea totală de 625 wați a fost, de asemenea, optimizat. Alături de difuzorul central din bord și de subwoofer-ul din portbagaj, sistemul dispune acum de 10 difuzoare, față de cele opt anterioare. Cele două difuzoare adiționale sunt integrate în panourile ușilor din față și sunt încadrate de o ramă cromată rotundă.

Sisteme de asistență optimizate și soluții Simply Clever specifice

Gama largă de sisteme de asistență oferite pentru ŠKODA KODIAQ include acum opțional și versiunea optimizată a sistemului Crew Protect Assist, ce are senzori radar adiționali în spate, pentru a putea răspunde la vehiculele ce pot reprezenta un risc de coliziune. În funcție de model, există două variante pentru Travel Assist, ce încorporează cinci, respectiv opt sisteme de asistență. Astfel, Travel Assist include tempomatul predictiv, sistemul Lane Assist adaptiv și versiunea optimizată a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație. Iar gama variată de soluții Simply Clever specifice mărcii ŠKODA include acum și pâlnia integrată în bușonul de completare a lichidului de spălare a parbrizului.

Liniile de echipare Active, Ambition și Style și variantele speciale SPORTLINE, L&K și RS

ŠKODA KODIAQ facelift este disponibilă în versiunile de echipare Active, Ambition și Style, la care se adaugă și variantele SPORTLINE, L&K și RS. Producătorul ceh de automobile a rafinat și look-ul variantei din vârful gamei: KODIAQ RS. De asemenea, motorul diesel bi-turbo folosit la modelul RS precedent a fost înlocuit cu un nou motor pe benzină TSI mai puternic, de 180 kW (245 CP). Acest motor este cu peste 60 kg mai ușor și oferă performanțe dinamice și mai avansate. La fel ca celelalte patru motoare (cele două motoare pe benzină de 110 kW (150 CP) și 140 kW (190 CP) și cele două motoare diesel de 110 kW (150 CP) și 147 kW (200 CP)), și motorul acesta de 2,0 litri de la KODIAQ RS provin din cea mai nouă generație de motoare EVO ale Grupului Volkswagen. Acestea sunt eficiente și au emisii reduse.

Exteriorul: detalii off-road adiționale, pentru un look și mai robust

  • Design nou pentru partea frontală, cu grila radiatorului ŠKODA hexagonală dispusă vertical
  • Farurile LED mai suple fac parte din dotarea standard, iar farurile full-LED Matrix sunt opționale
  • Look distinctiv pentru variantele L&K și SPORTLINE și jante noi, cu dimensiuni de până la 20 de inchi

Cu noul design al secțiunii sale frontale, noile detalii de off-road și grila ŠKODA hexagonală, KODIAQ arată acum și mai robust. Liniile de echipare Active, Ambition și Style au acum detalii cu aspect de aluminiu pe măștile din față și din spate. Designul nou al eleronului optimizează caracteristicile aerodinamice ale SUV-ului de talie mare și contribuie la coeficientul aerodinamic (cd) de până la 0,31. Farurile care au devenit mult mai suple sunt disponibile acum în premieră pentru KODIAQ și cu tehnologia opțională Matrix full-LED. În gama de dotări opționale au fost introduse, de asemenea, modele noi de jante din aliaj ușor, cu diametrul de până la 20 de inchi. Variantele L&K și SPORTLINE au fiecare propriile detalii speciale distinctive.

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA, a explicat: ”Prin facelift-ul modelului KODIAQ am rafinat și mai mult diferite trăsături de design ale modelului. Noua grilă ŠKODA hexagonală, capota mai evidențiată a motorului și accentele de off-road din față și din spate subliniază toate alura robustă a modelului KODIAQ. Designul rearanjat al celor patru module optice ale farurilor conferă SUV-ului nostru de talie mare un caracter unic. Eleronul nou optimizează caracteristicile aerodinamice ale automobilului și conferă părții posterioare a automobilului un look mai suplu, împreună cu blocurile optice din spate ce beneficiază de un look mai marcant.”

Capota motorului a fost ridicată semnificativ pe lateral, deasupra pasajelor frontale ale roților, iar grila ŠKODA hexagonală este așezată în poziție și mai verticală. Începând cu linia de echipare Style, lamelele duble sunt cromate. Farurile sunt mai suple și au tehnologie LED ca dotare standard, chiar și în varianta de echipare de intrare în gamă.

Faruri Matrix full-LED opționale și blocuri optice distinctive, formate din patru module

Farurile Matrix full-LED opționale sunt introduse în premieră pentru gama KODIAQ și asigură permanent vizibilitate excelentă, mai ales pe timp de noapte. Variantele de top KODIAQ L&K și KODIAQ RS dispun de farurile Matrix full-LED în dotarea standard. Farurile Matrix full-LED de la KODIAQ nu au proiectoare de ceață separate, însă dispun de lumini pentru condiții meteo nefavorabile. Este vorba de un mod ce iluminează drumul optim în condiții de vizibilitate redusă. Această funcție poate fi activată trăgând cu o treaptă de butonul rotativ pentru lumini.

Bare de protecție noi și blocuri optice spate cu LED și cu design clar

Designerii ŠKODA au creat și pentru barele de protecție de la KODIAQ un design nou. Masca frontală sculpturală vopsită în culoarea caroseriei are în partea de jos o priză de aer cu design cristalin și aspect de plasă, cu finisaje în formă de L pe lateral, ce amintesc de prizele de aer. Liniile de echipare Active, Ambition și Style au în echiparea standard spoiler frontal optimizat aerodinamic, cu finisaj negru cu granulații și cu decor cu aspect de aluminiu. Blocurile optice spate sunt mai suple și au un design mai tăios decât la generația precedentă și au tehnologia full-LED inclusă în dotarea standard. Începând cu varianta de echipare Ambition, în dotare sunt incluse și luminile de semnalizare dinamice și efectul animat de bun-venit. Blocurile optice din spate atrag atenția cu structurile lor cristaline și desenează forma literei C, specifică modelelor ŠKODA.

Eleron negru gloss și jante noi din aliaj ușor de până la 20 de inchi

Noul eleron finisat în negru lucios creează senzația că automobilul este și mai lung. Împreună cu aripioarele laterale, eleronul optimizează caracteristicile aerodinamice ale automobilului, reducând astfel și emisiile de CO₂. Difuzorul din spate are decor cu aspect de aluminiu, iar bara de protecție cu design sculptural este finisată în culoarea caroseriei. A treia lumină de frână este integrată în eleron, iar luneta de dedesubt a devenit mai îngustă decât înainte. Astfel este accentuată lățimea vizuală a SUV-ului și look-ul său devine și mai dinamic. Pragurile laterale distinctive din plastic robust cu finisaj negru granulat și pasajele ample cu decor marcant ale roților din față și din spate subliniază alura plină de forță a modelului KODIAQ. Modelele de jante au fost parțial înnoite și au dimensiuni între 17 și 20 de inchi. Jantele din aliaj ușor Sagitarius de 20 de inchi ce sunt disponibile exclusiv pentru KODIAQ RS și jantele Procyon de 19 inchi sunt echipate cu măști detașabile ce contribuie la optimizarea caracteristicilor aerodinamice.

Portbagajul are o capacitate de până la 2.065 l

Având lungimea de 4.697 mm, lățimea de 1.882 mm și ampatamentul de 2.790 mm, ŠKODA KODIAQ poate transporta până la 7 persoane, cu al treilea rând de locuri oferit opțional. În varianta cu 5 locuri, capacitatea de bază a portbagajului se ridică la 835 l. Rabatând bancheta, utilizatorii pot beneficia chiar de volumul enorm de 2.065 l.

ŠKODA KODIAQ SPORTLINE cu accente vizuale negre

KODIAQ SPORTLINE este caracterizat prin numeroasele sale elemente negre de design. Printre acestea se numără grila încadrată cu finisaj negru gloss, ce are lamele negre mat. Ramele geamurilor, oglinzile exterioare și barele de pe plafon sunt, de asemenea, negre, la fel ca înscrisul ŠKODA și denumirea modelului, ce sunt ambele aplicate pe hayon. Terminațiile evidențiate ale sistemului de evacuare și bandoul de deasupra difuzorului sunt cromate. Măștile din față și din spate și pragurile laterale sunt în schimb finisate în culoarea caroseriei. În dotarea standard a versiunii SPORTLINE sunt incluse și jantele din aliaj Triglav de 19 inchi cu finisaj antracit, blocurile optice spate cu lumini de semnalizare dinamice și cu efect dinamic de întâmpinare, precum și geamurile laterale cu tentă închisă. Pe aripile din față sunt aplicate emblemele SPORTLINE.

ŠKODA KODIAQ L&K cu detalii cromate

La KODIAQ L&K, rama și lamelele grilei radiatorului sunt cromate, la fel ca ramele geamurilor. Barele de pe plafon sunt argintii, iar măștile din față și din spate, precum și pragurile laterale sunt finisate în culoarea caroseriei. Această variantă are, de asemenea, terminații cromate la sistemul de evacuare și decor cromat deasupra difuzorului din spate. Alături de geamurile laterale cu tentă închisă și de blocurile optice spate cu LED și cu lumini de semnalizare dinamice, L&K mai oferă în dotarea standard și faruri Matrix full-LED. KODIAQ L&K iese din fabrică pe jante din aliaj ușor Sirius de 19 inchi, cu finisaj antracit. Completând gama amplă de detalii unice, această variantă poartă pe aripile sale din față emblema specifică gamei L&K.

Interiorul: confort crescut și materiale sustenabile

  • O premieră în gamă: scaunele ergonomice opționale cu funcție de ventilare, funcție de masaj și tapițerie din piele
  • Printre dotările speciale pentru liniile de echipare Ambition și Style se numără tapițeria realizată din materialele vegane și reciclate
  • Volanele cu două sau trei spițe au acum mai multe funcții

Mai confortabil, mai ergonomic și mai sustenabil: ŠKODA a rafinat și mai mult interiorul modelului KODIAQ. Pentru prima dată, SUV-ul de talie mare al mărcii poate fi echipat cu scaune ergonomice în față, inclusiv funcție de ventilare și funcție de masaj. Tapițeria scaunelor Eco opționale este realizată din materialele vegane sustenabile. Noile bandouri decorative și cusăturile contrastante creează accente proaspete, la fel ca iluminarea ambientală cu LED ce are acum funcții extinse.

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA, a explicat: ”Am urmărit în mod special creșterea confortului și a sustenabilității la interior. Astfel, oferim pentru prima dată pentru SUV-ul nostru de talie mare scaunele ergonomice cu ventilație integrată și cu funcție de masaj, iar pentru scaunele Eco folosim exclusiv materiale care nu provin de la animale și materiale reciclate.

ŠKODA KODIAQ poate fi acum echipată cu scaune ergonomice cu reglaje electrice pentru diferite setări, ceea ce ridică ergonomia la un nivel nou. Aceste scaune pot fi acoperite cu piele perforată, pot fi încălzite și ventilate și oferă chiar și funcție de masaj. Șezutul poate fi extins manual dacă se dorește, iar funcția de memorie integrată memorează setările personale ale fiecărui utilizator, prin simpla acționare a unui buton. Scaunele Eco sunt oferite opțional pentru Ambition și Style și dispun de tapițerie de calitate superioară, realizată din materiale sustenabile. Scaunele liniei de echipare Style sunt acoperite cu o tapițerie nouă, din piele și material textil. Plafonul interior negru îmbrăcat în materialul elegant Suedia este opțional.

Cusăturile contrastante și iluminarea ambientală cu LED creează noi detalii atractive

Interiorul modelului ŠKODA KODIAQ este spațios și are o alură rafinată, dată de calitate superioară și de numeroasele detalii atent gândite. Printre acestea se numără, de pildă, cusăturile contrastante gri (roșii la KODIAQ RS), trasate de-a lungul întregii lățimi a bordului, precum și cusăturile contrastante adiționale pe panourile portierelor. Planșa de bord și portierele beneficiază și de decorul nou cu aspect de aluminiu texturat (Ambition) sau decorul Linear Diamond (Style). Beneficiind de funcții extinse, sistemul de iluminare ambientală cu LED cuprinde acum și zona de la picioare, iluminată cu una dintre cele zece opțiuni de culoare, pe când compartimentele de depozitare din panourile ușilor frontale au lumină albă. Când este deschisă portiera de pe partea șoferului sau cea a pasagerului din față, va fi proiectată emblema ŠKODA lângă automobil, pe sol. Iluminarea ambientală cu LED este oferită ca dotare opțională pentru liniile de echipare Ambition și Style și ca dotare standard pentru L&K, SPORTLINE și RS.

Volanul îmbrăcat în piele este oferit în variante cu două sau cu trei spițe și dispune de noi funcții

Modelele de volan multifuncțional îmbrăcat în piele și opțional încălzit beneficiază de cel mai nou design ŠKODA, iar numeroase funcții ale automobilului și sisteme de asistență, precum și sistemul de infotainment pot fi controlate folosind butoanele de pe volan, astfel că șoferul nu este nevoit să își ridice mâinile. Travel Assist poate fi acum operat folosind un singur buton. Sistemele de asistență oferă și funcția Hands-on Detect pentru volan. Cu această funcție, autoturismul poate verifica la intervale regulate dacă șoferul atinge volanul în mod corespunzător sau dacă nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. Volanul automobilelor echipate cu DSG dispune, de asemenea, de padele pentru schimbarea treptelor de viteză, astfel încât șoferul să poată schimba manual treptele. KODIAQ are ca dotare standard un volan cu 2 spițe. Volanul sport cu trei spițe îmbrăcat în piele este oferit ca dotare opțională pentru cele mai multe variante, iar pentru variantele SPORTLINE și RS este inclus în echiparea standard.

Sistemul de sunet Canton oferă acum 10 difuzoare

Sistemul de sunet CANTON opțional cu puterea totală de 625 wați a fost, de asemenea, optimizat. Alături de difuzorul central din bord și de subwoofer-ul din portbagaj, sistemul dispune acum de 10 difuzoare, față de cele opt anterioare. Cele două difuzoare adiționale sunt integrate în panourile ușilor din față și sunt încadrate de o ramă cromată rotundă.

KODIAQ SPORTLINE se face remarcat prin elementele sport negre de design și detaliile cu aspect de carbon

Interiorul ŠKODA SPORTLINE este caracterizat prin elementele sport negre de design și decorul cu aspect de carbon. Scaunele sport cu teiere integrate sunt tapițate cu Suedia neagră și au cusături contrastante gri. Scaunul șoferului poate fi ajustat electric ca dotare standard și dispune de funcție de memorie. Ca dotare opțională, scaunele din față pot fi îmbrăcate în piele, pot fi ventilate, ajustate electric (inclusiv funcție de memorie) și șezutul lor poate fi extins. Volanul sport cu trei spițe este rafinat cu cusături contrastante argintii și cu emblema SPORTLINE, iar pedalierul are finisaj cu aspect de oțel inoxidabil. Plafonul interior este, de asemenea, negru, asemeni cusăturilor decorative de pe bord și de pe panourile portierelor (acestea sunt acoperite cu Suedia la varianta SPORTLINE).

Scaunele ventilate sunt incluse în dotarea standard a variantei KODIAQ L&K

KODIAQ L&K dispune de scaune frontale cu tapițerie perforată neagră sau bej, ce includ ventilație și funcție electrică de ajustare, cu memorie. Cusăturile contrastante de pe bord și panourile ușilor sunt gri, iar bandourile decorative au finisaj Negru Piano. Volanul multifuncțional poartă emblema L&K, iar display-ul sistemului de infotainment întâmpină ocupanții afișând, de asemenea, sigla L&K. KODIAQ L&K are clapetele de pe pedalier finisate cu aspect de oțel inoxidabil și include și iluminarea ambientală cu LED cu funcții de iluminare extinse. În dotarea standard mai este inclus și sistemul de sunet CANTON.

Motoarele: generația avansată EVO cu consum și emisii și mai reduse

  • Sunt disponibile cinci motoare cu puteri între 110 kW (150 CP) și 180 kW (245 CP)
  • Direcția progresivă asigură manevrabilitatea sport excelentă și permite controlul optim al automobilului

ŠKODA prezintă pentru KODIAQ cinci motoare optimizate și eficiente, din cea mai nouă generație EVO de motoare ale Grupului Volkswagen. Nivelurile emisiilor de oxizi de azot ale celor două motoare diesel se situează mult sub standardele prevăzute de lege, datorită tratării gazelor de eșapament în baza principiului twin-dosing. Motorul 2,0 TSI pe benzină cu care este echipat modelul din vârful gamei, KODIAQ RS, generează 180 kW (245 CP) și este folosit acum în premieră pentru SUV-ul ŠKODA de talie mare.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: ”Am optimizat puterea generată de motoarele EVO de cea mai nouă generație, făcându-le mai eficiente și reducând în același timp emisiile lor de CO₂ și NOx. Motorul nostru 2,0 TSI de 180 kW ce este oferit acum pentru prima dată pentru KODIAQ este motorul nostru cel mai puternic. În comparație cu predecesorul său, acest motor este mai ușor și oferă performanțe mai ridicate.”

Cele două motoare diesel 2,0 TDI din gama ŠKODA KODIAQ generează 110 kW (150 CP) și respectiv 147 kW (200 CP). Ambele motoare diesel sunt echipate în toate cazurile cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Gama de motorizări mai include și trei motoare pe benzină. Motorul 1,5 TSI cu puterea de 110 kW (150 CP) este singura variantă disponibilă exclusiv cu tracțiune față și cu transmisie manuală cu 6 trepte. Transmisia automată DSG este oferită opțional în acest caz. Primul dintre motoarele 2,0 TSI generează 140 kW (190 CP), iar al doilea, cel cu care este echipat KODIAQ RS, asigură 180 kW (245 CP). Ambele dispun de tracțiune integrală și de transmisia automată DSG. Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei de poluare Euro 6d.

Motoarele EVO: extrem de eficiente și cu emisii și mai reduse

Numeroase soluții tehnice cresc eficiența consumului motoarelor EVO de cea mai nouă generație la niveluri incredibile, reducând totodată emisiile. Ambele motoare diesel sunt echipate cu un sistem SCR avansat de tratare a gazelor și cu două convertoare catalitice. Folosind așa-numita metodă a dozajului dublu (twin dosing), soluția AdBlue® este injectată în fața celor două convertoare catalitice ce sunt aranjate succesiv în cadrul sistemului, ceea ce se traduce prin reducerea emisiilor de oxizi de azot, mult sub limitele impuse de norme. Arborii cotiți cu greutatea optimizată și modificările ample ale circuitului gazelor de evacuare, precum și sistemul turbo, injecția și sistemele de management termic reduc toate consumul de combustibil. Unitatea mai puternică face uz, de asemenea, de pistoane mai ușoare din aluminiu, iar turbosuflanta este răcită cu lichid. Astfel, generația EVO a motoarelor pe benzină a devenit chiar și mai eficientă decât generația precedentă. Presiunea de injecție a combustibilului crește până la 350 bari, asigurând pierderi hidraulice mai reduse și o rată mai redusă de alimentare cu combustibil. Motorul 1,5 TSI este echipat și cu tehnologia ACT. Aceasta dezactivează cei doi cilindri mijlocii, când sarcina exercitată asupra motorului este redusă, ceea ce economisește și mai mult combustibil.

Motorul de la KODIAQ RS este cu peste 60 kg mai ușor

Modelul sportiv din vârful gamei dispune acum de noul motor 2,0 TSI pe benzină, în locul motorului bi-turbo anterior. Astfel puterea a crescut cu 4 kW (5 CP), la 180 kW (245 CP), iar cuplul maxim de 370 Nm este disponibil deja de la 1.600 rpm. Cum noua unitate a motorului este cu peste 60 kg mai ușoară decât cea anterioară și noua transmisie automată DSG cu 7 trepte a pierdut la rândul ei 5,2 kg, ŠKODA KODIAQ RS facelilft impresionează cu caracteristici dinamice și mai avansate și cu performanțe optimizate: RS accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,5 secunde (cu 0,4 secunde mai rapid decât predecesorul), iar viteza sa maximă a crescut la 234 km/h (cu 9 km/h mai mult decât la predecesor).

Direcția progresivă accentuează manevrabilitatea sportivă și ușurința utilizării

Direcția progresivă este o dotare standard pentru variantele KODIAQ L&K, SPORTLINE și RS și este oferită opțional pentru linia de echipare Style. Raportul variabil de transmitere a direcției ce depinde de unghiul de virare permite o mai bună manevrabilitate la viteze mai mari și o agilitate și mai pronunțată în viraje. Totodată, asistarea direcției este mai accentuată la unghiuri de bracare mai mari, ca de pildă în virajele din oraș sau la parcare, când automobilul poate fi astfel manevrat mult mai ușor.

Siguranța: Travel Assist și până la 9 airbag-uri

  • Travel Assist include cinci până la nouă sisteme de asistență
  • Confort crescut cu Park Assist, Area View și Trailer Assist
  • Sistemul opțional Crew Protect Assist reacționează în situații de risc iminent de coliziune

ŠKODA KODIAQ facelift oferă sisteme de asistență optimizate și funcții de siguranță îmbunătățite, plus nouă airbag-uri, pentru a-și proteja ocupanții cât mai bine posibil. Sistemul opțional Crew Protect Assist reacționează în situații de risc iminent de coliziune, pentru a ajuta la reducerea gravității unui eventual accident. Travel Assist include cinci până la opt sisteme de asistență, inclusiv tempomatul predictiv, sistemul Lane Assist adaptiv și versiunea optimizată a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație.

Ocupanții unei ŠKODA KODIAQ pot fi protejați de până la 9 airbag-uri în cazul unui accident. Airbag-urile pentru șofer și pasagerul din față sunt incluse în dotarea standard în țările UE, la fel ca airbag-urile frontale laterale, airbag-urile cortină și airbag-ul pentru genunchii șoferului. Airbag-urile laterale pentru al doilea rând de scaune sunt opționale, la fel ca sistemul Crew Protect Assist. Când senzorii automobilului detectează o coliziune iminentă sau înregistrează o manevră bruscă de frânare, sistemul închide automat orice geam deschis, inclusiv plafonul panoramic, activează luminile de avarie și pretensionează centurile de siguranță din față.

Numeroase sisteme de asistență sporesc siguranța și confortul

Pentru ŠKODA KODIAQ sunt disponibile numeroase sisteme de asistență, ce au rolul de a preveni accidentele. Front Assist cu funcția predictivă de protecție a pietonilor și funcția City de frânare de urgență sunt incluse în dotarea standard pentru țările din UE. Sistemul opțional Side Assist alertează din timp șoferul dacă din spate se apropie alte vehicule.

Travel Assist face uz de un radar, precum și de sisteme pe bază de cameră video și de datele de navigație

Călătoriile devin mai sigure cu Travel Assist, sistemul ce este acum disponibil în două variante și include și tempomatul adaptiv ACC. Sistemul face uz de imaginile camerei video frontale de la nivelul parbrizului și, dacă șoferul dorește, sistemul reacționează din timp la limitările de viteză sau la viraje. În combinație cu transmisia automată DSG, funcția Stop & Go a tempomatului adaptiv ACC poate chiar frâna autoturismul automat și complet, până la oprire și îl poate apoi porni din nou de pe loc, în termen de trei secunde. Travel Assist include și o versiune mai precisă a funcției de identificare a indicatoarelor de circulație (datorită camerei video optimizate), precum Lane Assist adaptiv (care poate acum identifica și drumurile în lucru și toate marcajele drumurilor), asistentul pentru ambuteiaje Traffic Jam Assist și Emergency Assist. Versiunea extinsă a sistemului Travel Assist include și Side Assist cu Rear Traffic Alert și Park Assist. Cu Hands-on Detect, Travel Assist poate verifica dacă șoferul atinge volanul din 15 in 15 secunde sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. Într-un astfel de caz, Emergency Assist va activa luminile de avarie ale autoturismului și va opri autoturismul pe banda sa de rulare curentă.

Asistență practică la parcare

Suplimentar față de camera video retrovizoare opțională, Area View asigură o vedere de ansamblu asupra zonei în care se află autoturismul, pentru simplificarea manevrelor de parcare, de exemplu. Pentru aceasta, sistemul generează, cu ajutorul a patru camere video, o vedere de 360° a vecinătății autoturismului și redă această imagine pe ecranul sistemului de infotainment. Asistentul pentru manevrare Manoeuvre Assist detectează obstacolele din fața și din spatele automobilului și frânează automat când este nevoie. Versiunea actuală a funcției opționale Park Assist preia controlul direcției la manevrele de intrare pe locurile de parcare paralele și pe cele perpendiculare, precum și la manevrele de ieșire de pe locurile de parcare și poate, de asemenea, parca automat cu fața pe locurile de parcare perpendiculare. Dacă șoferul dorește, Trailer Assist poate da o mână de ajutor și la parcarea cu remorcă în marșarier, rotind volanul și ghidând automobilul și remorca pentru a urma unghiul ales de șofer (setat de șofer folosind butonul rotativ al oglinzilor exterioare).

Conectivitatea: avansată, digitală și personalizabilă

  • Trei sisteme de infotainment cu ecrane de până la 9,2 inchi
  • Conectivitate avansată, cu acces permanent la internet și funcții on-line
  • Panou de instrumente digital cu layout-uri noi și cu display opțional de 10,25 inchi

ŠKODA KODIAQ oferă sisteme de infotainment de ultimă oră, din cea de-a treia generație a sistemelor Grupului Volkswagen, cu ecrane tactile mari și o listă amplă de funcții on-line. Sistemele Bolero, Amundsen și Columbus oferă radio digital DAB și sunt permanent on-line, datorită cardului eSIM integrat. Panoul de instrumente digital (10,25 inchi) cu layout-uri noi este disponibil ca dotare opțională

Sistemul de infotainment Bolero și sistemul de navigație Amundsen de la ŠKODA KODIAQ facelift dispun de ecran tactil de 8 inchi. Datorită cardului eSIM integrat, sistemele sunt în permanență on-line și oferă radio digital DAB și opțional, de asemenea, web radio. Sistemul poate fi controlat prin intermediul ecranului tactil sau folosind butoanele de pe volanul multifuncțional sau cu asistentul vocal digital Laura. Accesând date de pe internet, Laura poate înțelege 15 limbi. Sistemul de navigație Columbus are un display de 9,2 inch. Actualizările de soft și actualizările hărților se fac ”prin eter”.

Panoul de instrumente digital are layout-uri speciale pentru KODIAQ SPORTLINE și RS

Panoul de instrumente digital este denumit Virtual Cockpit și este o dotare opțională. Acesta are un display de 10,25 inchi și oferă cinci layout-uri cu design nou. Șoferul poate configura în manieră individualizată display-ul de informare afișat în layout-urile Clasic, Extins, Modern, Basic și Sport. Layout-urile pentru KODIAQ SPORTLINE și KODIAQ RS sunt specifice acestor game și au un fundal mai dinamic. Compartimentul Phone Box din consola centrală pentru încărcarea inductivă a smartphone-ului este o altă dotare specială opțională. Dispozitivele mobile pot fi, de asemenea, conectate la automobil și încărcate folosind portul USB-C. Automobilul poate fi chiar echipat cu un port USB-C opțional în oglinda retrovizoare, pentru a alimenta, de pildă, un dashcam.

Aplicațiile de infotainment pentru știri și informații meteo

Între funcțiile on-line de la ŠKODA KODIAQ se numără și aplicațiile de infotainment. Acestea afișează știrile și informațiile meteo și pot, de asemenea, conecta agenda personală Google la automobil. Smartphone-urile pot fi interconectate cu automobilul folosind tehnologia wireless SmartLink, Android Auto și Apple CarPlay. Serviciile on-line de infotainment ŠKODA Connect permit, de pildă, accesul de la distanță la automobil, folosind aplicația MyŠKODA. Astfel șoferul își poate, de exemplu, încuia și descuia automobilul KODIAQ de pe smartphone sau poate afișa pe hartă locul în care se află automobilul sau poate activa funcția Claxon și lumini, pentru a găsi mai ușor automobilul într-o parcare mare.

Simply Clever: tradiția soluțiilor ingenioase

  • Cele până la 45 de dotări ingenioase simplifică utilizarea modelului ŠKODA KODIAQ zi de zi
  • Nou: pâlnia integrată în capacul rezervorului de lichid de spălare a parbrizului
  • Printre elementele devenite deja clasice se numără racleta pentru gheață din clapeta rezervorului de combustibil și suportul pentru bilete de la montantul A

ŠKODA KODIAQ poate fi acum, de asemenea, comandată cu o pâlnie integrată în capacul rezervorului pentru lichidul de spălare a parbrizului. Printre soluțiile ŠKODA deja populare se numără, de pildă, racleta pentru gheață cu dispozitiv pentru măsurarea adâncimii profilului anvelopelor din clapeta rezervorului, clip-ul pentru păstrarea biletelor de parcare la montantul A și umbrela din ambele uși din față. SUV-ul de talie mare oferă în total 45 de soluții Simply Clever.

Pasagerii de pe locurile din spate pot beneficia de confort adițional cu pachetul opțional pentru dormit, ce include două tetiere mari confortabile și o pătură moale. Gama acestor opțiuni include și suporturile pentru tablete de pe spătarele scaunelor frontale, ce le oferă pasagerilor de pe locurile din spate opțiuni adiționale de divertisment. Măsuțele rabatabile de pe spătarele scaunelor din față sunt perfecte pentru gustări, dar și ca suprafață de lucru sau spațiu de depozitare. Hayonului opțional cu acționare electrică are grijă ca portbagajul să poată fi oricând deschis cu ușurință, în timp ce pedala virtuală permite deschiderea hayonului prin simpla mișcare a piciorului.

ŠKODA KODIAQ poate fi echipată opțional la interior cu până la patru slot-uri USB-C iluminate. Iar suportul Easy Open pentru pahare îi permite șoferului să deschidă cu ușurință sticlele din suport, folosind doar o singură mână.

Selecție de soluții Simply Clever (o parte dintre acestea sunt opționale)

Două port-uri USB-C în față, unul în spate și unul la oglinda retrovizoare de la interior
Pâlnia integrată în capacul rezervorului de lichid de spălare a parbrizului
Pachetul pentru dormit
Hayonul electric cu funcție tip-to-close și pedală virtuală
Compartimentul de depozitare în portierele din față, cu umbrelă
Podeaua falsă în portbagaj
Suporturi pentru tablete pe tetierele scaunelor față
Suportul Easy Open pentru pahare
Spații pentru sticle de 1,5 litri în portierele din față și din spate
Măsuțe rabatabile pe spătarele scaunelor față
Protecție împotriva alimentării cu combustibil greșit (diesel)
Cârligele pentru genți în portbagaj
Sistemul retractabil de acoperire a portbagajului, cu buton de deblocare
Covorașul dublu pentru portbagaj
Elementele Cargo de fixare în portbagajul cu podea falsă
Racleta de gheață în clapeta rezervorului de combustibil, cu dispozitiv pentru măsurarea adâncimii profilului anvelopelor
Suportul pentru tichete la montantul A
Sistemul electric de blocare pentru siguranța copiilor
Jaluzelele retractabile mecanic pentru geamurile ușilor spate
Cârligul de remorcare retractabil electric

ŠKODA KODIAQ RS: mai puternică, mai ușoară și mai rapidă

  • Noul motor pe benzină 2,0 TSI este cu 60 kg mai ușor decât predecesorul
  • Jante de 20 de inchi noi, mască frontală specifică gamei RS și detalii de design negre gloss
  • Interiorul impresionează cu detalii de design RS specifice și cu tapițerie Suedia neagră, cu cusături contrastante

Cu puterea sa mai mare și masa mai redusă, ŠKODA KODIAQ RS oferă acum o manevrabilitate sportivă și mai bună. Aplicațiile de pe caroserie sunt finisate în negru gloss și noile jante din aliaj ușor Sagitarius de 20 de inchi dispun de măști aerodinamice. KODIAQ RS are acum o bară de protecție frontală suplă, specifică familiei RS. Printre detaliile speciale de la interior se numără panoul de instrumente digital și scaunele și capitonajele portierelor acoperite cu Suedia neagră. Noul motor 2,0 TSI de 180 kW (245 CP) înlocuiește motorul bi-turbo diesel anterior.

Având aplicații negre atractive la exterior, precum și detalii de design sport, ŠKODA KODIAQ RS poate fi imediat recunoscut ca fiind un membru al familiei sportive ŠKODA RS. Grila ŠKODA hexagonală a radiatorului, cu noul său design cu lamele duble este finisată în negru gloss, la fel ca ramele de la geamuri și barele de pe plafon. Masca din față înnoită are designul specific modelelor RS și este finisată în culoarea caroseriei. În față mai atrag atenția și farurile mai suple, ce sunt acum echipate cu tehnologie Matrix full-LED în dotarea standard. Secțiunea posterioară se face remarcată cu reflectorul ce se întinde pe întreaga lățime a automobilului, în stilul specific modelelor RS. Emblema RS este aplicată pe hayon și pe grila radiatorului. Jantele negre metalizat de 20 de inchi numite Sagitarius au măști aerodinamice și sunt o dotare standard.

Tapițerie din material Suedia negru la interior

Designul sportiv cu accent pe negru se continuă și la interiorul modelului KODIAQ RS, ce include în dotarea standard un panou de instrumente digital cu layout-uri RS specifice. Scaunele sport cu teiere integrate sunt tapițate cu Suedia neagră și au cusături contrastante roșii. Emblema RS roșie este brodată pe spătarele scaunelor din față. Cusăturile roșii sunt aplicate și pe bord și pe cotierele de pe uși. Panourile ușilor sunt îmbrăcate în material Suedia negru, cu cusături negre în model Diamond. Opțional, plafonul interior poate fi acoperit cu materialul Suedia exclusiv, iar scaunele din față pot fi îmbrăcate în piele și pot fi dotate cu ventilație și funcție de ajustare electrică (inclusiv funcție de memorie). Șezutul poate fi, de asemenea, extins.

Direcție progresivă și funcția Dynamic Sound Boost în dotarea standard

Noul motor pe benzină 2,0 TSI (pentru detalii consultați secțiunea) ‘Motoare’) cu care este echipat KODIAQ RS generează 180 kW (245 CP). Această unitate situată în vârful gamei este mai puternică și totuși mai ușoară cu 60 kg față de motorul diesel bi-turbo anterior. Astfel performanțele și caracteristicile dinamice sunt optimizate simțitor. Direcția progresivă ce este inclusă în echiparea standard îmbunătățește manevrabilitatea sportivă a autoturismului, în timp ce Dynamic Sound Boost intensifică sonoritatea motorului.

Povestea de succes a SUV-urilor: KODIAQ a fost primul model din campania SUV-urilor ŠKODA

  • Predecesorii timpurii: între 1966 și 1972 au fost produse aproape 3.000 de exemplare ale modelului TREKKA
  • În 2009 ŠKODA a lansat YETI, primul SUV modern al mărcii
  • În 2016, KODIAQ a fost întemeietorul familiei actuale de SUV-uri ŠKODA

Istoria SUV-urilor ŠKODA a început deja cu 50 de ani înainte de lansarea modelului KODIAQ, în 2016, și anume cu automobilul de off-road TREKKA, dezvoltat în Noua Zeelandă în 1966, în baza primei OCTAVIA. Până în anul 1972 au fost construite aproape 3.000 de unități din acest model. În 2009, ŠKODA YETI a deschis calea erei SUV-urilor moderne ale producătorului ceh de automobile. Iar 7 ani mai târziu, ŠKODA avea să inaugureze campania de succes a SUV-urilor sale, cu modelul KODIAQ. Familia actuală de SUV-uri ŠKODA este formată din 8 membri.

ŠKODA TREKKA din 1966 este strămoșul familiei actuale de SUV-uri ŠKODA. Automobilul robust de off-road a fost construit în Noua Zeelandă, pe baza primei OCTAVIA. Până în anul 1972 au fost construite aproape 3.000 de exemplare din acest model, ce a fost foarte popular în rândurile clienților din Noua Zeelandă, Australia, Fiji, Samoa și Vietnam. Primul SUV modern ŠKODA a fost lansat în 2009. Este vorba de modelul YETI, cu un design ieșit din tipare și un caracter extrem de practic. Iar introducerea pe piață a modelului KODIAQ în 2016, a dat startul campaniei ample a SUV-urilor ŠKODA actuale.

ŠKODA KODIAQ – un succes internațional

KODIAQ s-a demonstrat a fi rapid un mare succes, peste tot în lume. Până la finale lunii mai 2021, compania a produs și livrat peste 620.000 de unități din SUV-ul său de talie mare. Datorită cererii foarte mari, KODIAQ este produs atât la unitatea ŠKODA din Kvasiny, Republica Cehă, cât și la unitatea Changsha din China, Aurangabad din India și Nizhny Novgorod în Rusia. Modelul este vândut în aproximativ 60 de țări din lume.

O familie impresionantă, formată din 8 membri

KODIAQ este pionierul familiei ce acum numără 8 modele și este oferit inclusiv în variantă cu 7 locuri. În 2018 a devenit primul SUV ŠKODA disponibil și în variantă RS. În 2017 a urmat KAROQ și un an mai târziu și compactul KAMIQ (un nou model de intrare în gamă) și SUV coupé-ul KODIAQ GT, ambele fiind disponibile exclusiv pe piața chineză. În 2019, ŠKODA a prezentat KAMIQ GT, un alt SUV coupé destinat exclusiv clienților din China. Totodată, în Europa a fost lansat SUV-ul urban KAMIQ, construit pe baza platformei MQB-A0. În 2020, ŠKODA a prezentat ENYAQ iV, primul SUV electric al mărcii, prin care marca a lansat totodată și campania sa de mobilitate electrică. Odată cu ENYAQ iV, producătorul auto ceh și-a adaptat și sistemul de acordare a denumirilor modelelor sale SUV, ce încep acum sugestiv cu litera E. Cel mai nou membru al familiei SUV-urilor ŠKODA este KUSHAQ, ce a fost special dezvoltat pentru piața indiană. Per total, ŠKODA a construit și vândut până în prezent deja peste 2 milioane de SUV-uri. În 2020, acestea au reprezentat aproape 40% din livrările înregistrate de marcă la nivel internațional.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.