free download 78 travel guides written by experts

ŠKODA KAROQ: noul SUV compact cu spaţiu generos şi tehnologie de ultimă oră

›    Designul: SUV cu limbaj de design modern şi dinamic
›    Motorizări: 4 noi motoare TSI şi TDI, puternice şi eficiente
›    Şasiu: tehnologie de ultimă oră, până la cinci moduri de condus şi modul special pentru off-road  
›    Sisteme de asistenţă a şoferului: gamă extinsă pentru niveluri mai ridicate de siguranţă şi confort
›    ŠKODA Connect: infotainment cu ecrane tactile capacitive cu design glass şi asistenţă Care Connect
›    Dotări: faruri full-LED, panou digital de instrumente  
›    ŠKODA merge mai departe cu campania sa în segmentul SUV-urilor, lansând ŠKODA KAROQ

Mladá Boleslav / Stockholm – ŠKODA KAROQ este un SUV compact absolut nou al acestui producător auto ceh cu o tradiţie îndelungată. designul emoţional şi dinamic cu numeroase elemente cristaline caracterizează limbajul de design al noului SUV ŠKODA. Fiind o adevărată ŠKODA, KAROQ oferă spaţiu excepţional, noi sisteme de asistenţă, faruri full-LED şi, pentru prima dată la o ŠKODA, un panou de instrumente digital. Sunt disponibile cinci variante de motor, cu puteri între 85 kW (115 CP) şi 140 kW (190 CP), dintre care patru sunt noi. Specifice tuturor modelelor ŠKODA sunt ideile inteligente, oferite şi pentru noul SUV. Acestea includ sistemul VarioFlex pentru locurile din spate şi pedala virtuală pentru deschiderea hayonului fără utilizarea mâinilor. Obiectele foarte lungi pot fi transportate confortabil în interiorul noului SUV compact, datorită funcţiei de rabatare a scaunului pasagerului din faţă.
skoda-logoForma exteriorului, liniile modificate şi dimensiunile mai mari evidenţiază că acesta este un automobil complet nou. ŠKODA KAROQ este un SUV cu un caracter puternic: designul emoţional şi dinamic, cu numeroase elemente cristaline, caracterizează limbajul de design al noului SUV ŠKODA.

SUV-ul compact are o lungime de 4.382 mm, lăţimea de 1.841 mm şi înălţimea de 1.605 mm. Dimensiunile mărite avantajează pasagerii. Spaţiul la nivelul genunchilor este de 69 mm. Ampatamentul mare, de 2.638 mm (versiunea cu tracţiune integrală: 2,630 mm), face ca ŠKODA KAROQ să se aşeze confortabilă pe şosea şi permite interiorul de proporţii generoase.

Toate modelele mărcii ŠKODA oferă pachete de ansamblu excepţionale. Este valabil şi pentru noul KAROQ. Portbagajul are capacitatea de 521 litri, cu scaunele din spate în poziţie normală. Cu scaunele din spate rabatate, capacitatea de încărcare creşte la 1.630 litri. Sistemul VarioFlex include trei scaune spate separate, care pot fi individual reglate şi chiar scoase complet, astfel că aceste SUV devine un van cu capacitatea maximă de încărcare de 1.810 l.

Liderul în segment: soluţiile de  conectivitate

ŠKODA KAROQ se poziţionează în vârful segmentului său, datorită soluţiilor sale inovatoare de conectivitate. Modulele de infotainment provin din a doua generație a sistemului modular de infotainment al Grupului (MIB), oferind funcţii şi interfeţe de ultimă oră, plus ecrane tactile capacitive. Sistemele de vârf, Columbus şi Amundsen, oferă hotspot WiFi. Pentru sistemul Columbus este disponibil un modul LTE opţional. Conexiunea la internet se bazează pe standardul radio mobil cel mai rapid în prezent, cu care pasagerii pot naviga pe internet şi pot accesa e-mail-ul prin intermediul telefoanelor şi tabletelor lor.

Noile servicii online mobile ŠKODA Connect sunt împărţite pe două categorii: serviciile Infotainment online sunt utilizate pentru informare şi navigaţie, iar serviciile Care Connect sunt folosite pentru asistenţă în caz de avarii sau urgenţe. Butonul Emergency Call, care va fi introdus ca dotare standard în Europa începând cu anul 2018, este acum disponibil ca serviciu opţional Care Connect. Servicii online adiţionale pot fi accesate prin intermediul aplicaţiei ŠKODA Connect. Acestea pot fi utilizate pentru a verifica maşina de la distanţă, precum şi pentru a configura şi a găsi de la distanţă locul în care este parcată maşina, prin intermediul unui smartphone.

Interconectarea inteligentă a maşinii cu smartphone-ul a atins un nou nivel la ŠKODA KAROQ. Platforma SmartLink+, compatibilă Apple CarPlay, Android Auto şi MirrorLinkTM, este disponibilă ca dotare opţională pentru sistemul de infotainment de bază numit Swing. SmartLink+ este o dotare standard pentru sistemele de infotainment superioare. Phone Box cu încărcare inductivă conectează smartphone-ul la antena de pe plafon şi îl reîncarcă fără fir.

Ajutoare de nădejde: sistemele de asistenţă a şoferului

ŠKODA KAROQ oferă o gamă complexă de sisteme de asistenţă a şoferului. Noile sisteme pentru confort includ asistentul pentru parcare Park Assist, Lane Assist şi asistentul pentru blocajele din trafic Traffic Jam Assist. Blind Spot Detect, Front Assist cu funcţia predictivă de monitorizare a pietonilor şi Emergency Assistant au rolul de a spori siguranţa.

Pentru ŠKODA KAROQ sunt disponibile şi alte sisteme de asistenţă, care permit menţinerea maşinii la distanţă sigură faţă de vehiculul din faţă, care ajută şoferul să schimbe sau să păstreze banda de rulare sau ajută la observarea indicatoarelor importante de circulaţie şi asistă manevrele de parcare.

Panoul digital de instrumente poate fi programat liber şi este disponibil pentru prima dată la o ŠKODA. La bordul noii ŠKODA KAROQ, afişajele pot fi setate în funcţie de dorinţele individuale ale şoferului.

Farurile full-LED cu lentile transparente sunt disponibile ca dotare opţională pentru ŠKODA KAROQ începând cu linia de echipare Ambition. La interior, noua iluminare ambientală cu LED de la nivelul bandourilor decorative de pe uşi şi bord creează o atmosferă plăcută şi permite selectarea unei culori din cele 10 disponibile.

Putere şi agilitate: motoarele şi şasiul

Modelul ŠKODA KAROQ dispune şi pentru motoare de tehnologii de ultimă oră. Sunt oferite 5 versiuni de motor: 2 pe benzină şi 3 diesel. 2 motoare pe benzină şi 2 motoare diesel sunt noi în gamă. Cilindreea se încadrează între 1,0, 1,5, 1,6 şi 2,0 litri, iar puterea între 85 kW (115 CP) şi 140 kW (190 CP). Toate propulsoarele sunt unităţi turbo cu injecție directă şi dispun de tehnologia start-stop şi de funcţia de recuperare a energiei de frânare. Sunt extrem de economice şi îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6. Cu excepţia celor mai puternice motoare diesel, toate propulsoarele pot fi comandate cu transmisia manuală cu 6 trepte sau cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Motorul 2,0 TDI de 140 kW (190 CP) este oferit în echiparea standard cu tracţiune 4×4 şi cu transmisia DSG cu 7 trepte. Motorul 1,5 TSI dispune de funcţia specială de dezactivare a cilindrilor.

Şasiul modelului ŠKODA KAROQ defineşte noi standarde în segmentul să şi îşi demonstrează calităţile chiar şi în afara drumurilor bătătorite. Începând cu linia de echipare Ambition, este disponibilă opţional funcţia de selectare a modurilor de condus, cu modurile Normal, Sport, Eco, Individual şi Snow (4×4). Modul Off-road cu tracţiune integrală optimizează caracteristicile la deplasarea pe teren dificil.

Strategia 2025: ŠKODA merge mai departe cu campania SUV

Ca parte a Strategiei ŠKODA 2025, marca îşi va extinde continuu gama de modele în următorii ani. În acest sens, se va concentra mai ales pe lărgirea gamei de modele SUV. În urmă cu puţin timp, pe pieţele internaţionale a fost lansat primul SUV de talie mare al mărcii: ŠKODA KODIAQ. Prin lansarea modelului ŠKODA KAROQ, compania defineşte acum un nou punct de turnură. Lansarea noului SUV compact este planificată pentru a doua jumătate a anului 2017.

Designul: expresiv, dinamic şi emoţional

›    SUV ŠKODA compact, cu un limbaj de design clar
›    Faruri full-LED şi blocuri optice spate cu LED
›    Profil cu console scurte şi linia tornado distinctivă

De la prima privire este evident că ŠKODA KAROQ este o maşină absolut nouă. Cu designul său emoţional şi dinamic şi cu numeroasele sale elemente cristaline, acest model este cel mai recent reprezentant al noului limbaj de design al mărcii ŠKODA. Totodată, exteriorul expresiv şi plin de forţă arată clar că acest automobil este destinat utilizării ca SUV.

Secţiunea frontală tridimensională este marcantă şi sugerează protecție şi forţă. Partea din faţă este caracterizată mai ales de farurile cu contururi geometrice precise. Începând cu linia de echipare Ambition, sunt utilizate farurile full-LED cu design de sticlă clară, O bandă luminoasă îngustă de-a lungul marginii inferioare a farurilor principale oferă o lumină omogenă pentru semnalizare şi luminile de zi. Proiectoarele de ceață cu tehnologie LED şi cu funcţie Cornering sunt poziţionate sub farurile principale. Grila radiatorului, încadrată de un bandou cromat, are forma de trapez, specifică modelelor ŠKODA. Emblema ŠKODA mare este aşezată cu mândrie în vârful capotei distinctive a motorului.

Ampatamentul mare este clar vizibil din profil şi este un indiciu pentru interiorul generos. Profilul este caracterizat de consolele scurte în faţă şi în spate, de linia plafonului care coboară şi este continuată de un contur din montantul D, precum şi de partea din spate retrasă.

Cu precizie maximă este desenată, de asemenea, o linie care curge de la faruri până în spate. Aceasta conferă caroseriei un caracter mai aerodinamic şi mai structurat. Pasajele roţilor sunt mărginite de extensii angulare – o caracteristică specifică SUV-urilor ŠKODA, care face ca ŠKODA KAROQ să pară şi mai puternică.

Lăţimea caroseriei este accentuată în spate de liniile orizontale. Blocurile optice spate înguste sunt împărţite în două elemente: secţiunea exterioară este încadrată în partea laterală a maşinii, iar cea interioară face parte din hayon. Reflectoarele sunt poziţionate sub senzorii din spate, în marginile exterioare ale barei de protecţie spate. Blocurile optice din spate includ luminile de poziţie, cele de frână şi iluminarea plăcuţei de înmatriculare cu LED. Luminile din spate desenează forma literei C, caracteristică modelelor ŠKODA.

Noul SUV compact este echipat în dotarea standard cu jante de 16 sau 17 inchi, disponibile în 3 versiuni diferite de design. Ca dotare opţională, sunt oferite jante din aliaj uşor de 17, 18 şi 19 inchi.

Dotările: este disponibil pentru prima dată panoul digital de instrumente

›    Panoul digital de instrumente: 4 variante de afişare
›    Faruri şi blocuri optice spate cu tehnologie LED
›    Cu scaunele spate VarioFlex, portbagajul are capacitatea de până la 588 litri
›    Iluminare ambientală cu LED la interior

SUV-ul compact ŠKODA KAROQ este un “all-rounder”, potrivit pentru utilizarea în scopuri profesionale, dar şi pentru familie şi timpul liber. În combinaţie cu spaţiul interior generos, tehnologia de ultimă oră şi dotările bine gândite accentuează caracterul practic şi funcţionalitatea maşinii. Farurile şi blocurile optice spate dispun de tehnologie LED. Iluminarea ambientală cu LED de la interior creează o atmosferă individualizată. Panoul digital de instrumente debutează acum la ŠKODA. Șoferul poate programa display-ul digital în funcţie de preferinţele sale. Phone Box-ul din consola centrală permite încărcarea fără cablu a smartphone-urilor. Opţional, ŠKODA oferă un model de volan încălzit şi scaune încălzite în spate.

Panoul digital de instrumente este disponibil pentru prima dată la o ŠKODA şi permite programarea a patru versiuni diferite de afişare.

›    Afişajul clasic redă turometrul şi vitezometrul ca instrumente rotunde, în partea stângă şi cea dreaptă a display-ului. Zona dintre aceste ceasuri poate fi configurată individual. De exemplu, poate servi ca afişaj pentru programul de entertainment care este redat în respectivul moment sau pentru hartă, care poate fi mărită dacă se doreşte.

›    Afişajul digital include un afişaj principal care se întinde pe întreaga lăţime a panoului. Poate fi folosit, de exemplu, pentru programul de entertainment care este redat în respectivul moment. Deasupra şi dedesubtul acestuia, rămâne loc pentru mici afişaje digitale. De exemplu, aici poate fi afişată viteza curentă, treapta de viteză recomandată, funcţia de identificare a indicatoarelor de circulaţie, distanţa rămasă până la destinaţie, distanța până la următoarea intersecţie a rutei selectate sau distanţa deja parcursă.

›    Afişajul info-profile are o secţiune de mari dimensiuni în mijloc, pe care poate fi redată harta, de exemplu. În stânga, în dreapta şi deasupra hărţii rămâne loc pentru informaţii adiţionale, personalizate. Aici poate fi afişată, de exemplu, viteza curentă, un afişaj de navigaţie cu pictograme, un indicator al transmisiei, funcţia de identificare a indicatoarelor de circulaţie (de ex. limite de viteză, restricţii pentru depăşire) sau durata călătoriei – pentru a numi doar câteva opţiuni.

›    Afişajul restrâns are două afişaje mari care redau informaţiile selectate. De exemplu, acestea ar putea fi viteza curentă şi autonomia. Adiţional, informaţii de bază selectate (ore, etc.) sunt prezentate în partea de sus şi în cea de jos a panoului. Când este activă navigaţia, săgeata de navigație va fi afişată în centru.

Aceste patru versiuni de afişare asigură structura panoului. Șoferul poate utiliza butonul de scroll de pe display-ul interactiv al sistemului modular de infotainment MIB (Modular Infotainment Matrix) pentru a selecta ce afişaje să apară şi în ce parte anume a panoului şi pentru a ajusta dimensiunile acestora. Informaţiile referitoare la sistemul audio, telefon, sistemele de asistenţă (Lane Assist, Front Assist, etc.) sau statusul automobilului pot fi de asemenea setate să apară în dreapta, stânga sau central.

În pachet avem încă două inovaţii: volanul încălzit şi trei chei care pot fi personalizate. Când un anumit şofer descuie maşina, setările pe care acesta le-a făcut la maşină vor fi activate. Aici sunt incluse setările a numeroase funcţii, inclusiv profilul de condus, diferite sisteme de asistenţă, iluminarea de la exterior şi de la interior, sistemul Climatronic, sistemul de infotainment şi scaunele ajustabile electric. Adiţional, scaunele faţă şi spate sunt, de asemenea, încălzite.

Inginerii ŠKODA au acordat o atenţie extraordinară luminilor. ŠKODA KAROQ oferă farurile full-LED cu design de sticlă clară, ca dotare opţională începând cu linia de echipare Ambition. În dotarea standard sunt incluse blocurile optice spate şi luminile de frână cu LED, precum şi luminile de semnalizare (bec) şi luminile pentru marşarier (bec) şi luminile de ceaţă spate (integrate în reflectorul din partea de jos, din bara de protecţie). Proiectoarele de ceaţă full-LED cu funcţie Cornering sunt oferite ca dotare opţională, fie ca partea a pachetului sau ca opţiune individuală. Un senzor al sistemului Light Assist evaluează în permanenţă condiţiile de luminozitate şi comută automat între luminile de zi şi luminile de întâlnire. Sistemul funcţionează atât în crepuscul, cât şi la deplasarea prin păduri şi tuneluri. De asemenea, luminile sunt aprinse automat odată cu acţionarea ştergătoarelor de parbriz. Camera video multifuncţională utilizată de funcţia Light Assist detectează traficul din sens opus şi vehiculele care se deplasează în faţă pe acelaşi sens, astfel încât, în asemenea, cazuri, luminile de drum să fie automat stinse.

Funcţiile Coming Home şi Leaving Home asigură lumină pentru o anumită perioadă de timp, pentru ca zona din jurul maşinii să fie iluminată până când ocupanţii ies în siguranţă din maşină, respectiv intră în maşină. Adiţional, la deschiderea portierelor, emblema ŠKODA va fi proiectată pe podea.

La interior, noua iluminare ambientală din bandourile decorative, încorporate în portiere şi în panoul de instrumente, generează o atmosferă impresionantă şi permite selectarea uneia dintre cele 10 culori disponibile.

Portbagajul oferă o capacitate de 521 litri cu scaunele din spate fixe. Când scaunele sunt rabatate, capacitatea creşte la 1.630 litri. În combinaţie cu scaunele spate VarioFlex opţionale, spaţiul portbagajului devine variabil şi poate oferi între 479 şi 588 litri.

Sistemul VarioFlex include trei scaune spate separate, care pot fi individual reglate şi chiar scoase complet, astfel că aceste SUV devine un van cu capacitatea maximă de încărcare de 1.810 l.

Motorizări: patru noi motoare eficiente

›    Cinci motoare la alegere: două pe benzină, trei diesel
›    Plaja de puteri se încadrează între 85 kW (115 CP) şi 140 kW (190 CP)
›    Eficient şi dinamic: 1,0 TSI cu trei cilindri
›    1,5 TSI cu sistemul de management activ al cilindrilor (ACT)
›    2,0 TDI de 140 kW (190 CP), generează un cuplu de 400 Nm şi include tracţiune integrală în dotarea standard

Modelul ŠKODA KAROQ dispune de tehnologii de ultimă oră sub capotă. Sunt oferite 5 versiuni de motor: 2 pe benzină şi 3 diesel. 2 motoare pe benzină şi 2 motoare diesel sunt noi în gamă. Capacităţile cilindrice sunt de 1,0, 1,5, 1,6 sau 2,0 litri, iar puterea se încadrează între 85 kW (115 CP) şi 140 kW (190 CP). Toate motorizările oferă supraalimentare turbo, injecție directă şi sistemul Start-Stop, precum şi funcţia de recuperare a energiei de frânare. Motoarele sunt extrem de eficiente şi îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6. Cu excepţia celui mai puternic motor diesel, toate propulsoarele pot fi comandate cu transmisia manuală cu 6 trepte sau cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Motorul 2,0 TDI de 140 kW (190 CP) este oferit în echiparea standard cu tracţiune integrală şi cu transmisia DSG cu 7 trepte. Noul motor 1,5 TSI oferă funcţia de dezactivare a cilindrilor ca dotare specială.

Motoare pe benzină:
›    Nou: 1,0 TSI – 85 kW (115 CP), cuplu 175 Nm, viteza maximă 187 km/h, 0-100 km/h în 10,6 secunde, consum mixt 5,2 l la 100 km, emisii de CO2 mixt 117 g/km
›    Nou: 1,5 TSI – 110 kW (150 CP), cuplu 250 Nm, viteza maximă 204 km/h, 0-100 km/h în 8,4 secunde, consum mixt 5,1 l la 100 km, emisii de CO2 mixt 119 g/km

Motoare diesel:
›    Nou: 1,6 TDI – 85 kW (115 CP), cuplu 250 Nm, viteza maximă 188 km/h, 0-100 km/h în 10,7 secunde, consum mixt 4,5 l la 100 km, emisii de CO2 mixt 118 g/km
›    2,0 TDI – 110 kW (150 CP), cuplu 340 Nm, viteza maximă 207 km/h, 0-100 km/h în 8,9 secunde, consum mixt 4,4 l la 100 km, emisii de CO2 mixt 115 g/km

Toate cifrele sunt valabile pentru modelele cu tracţiune faţă şi cu transmisia manuală cu 6 trepte

›    Nou: 2,0 TDI – 140 kW (190 CP), cuplu 400 Nm, viteza maximă 211 km/h, 0-100 km/h în 7,8 secunde, consum mixt 5,3 l la 100 km, emisii de CO2 mixt 138 g/km

Patru dintre motoarele din gama disponibilă pentru acest SUV sunt noi. Cel mai mic motor pe benzină are o capacitate cilindrică mai mică, dar oferă mai multă putere. Motorul 1,0 TSI are trei cilindri, generează 85 kW (115 CP) şi un cuplu maxim de 200 Nm. Propulsorul acesta impresionează cu dezvoltarea sa dinamică a puterii. Măsurile de downsizing sporesc eficienţa motorului. Această versiune a modelului ŠKODA KAROQ accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,6 secunde, atinge o viteză maximă de 187 km/h şi consumă în medie 5,2 litri de benzină la 100 km. Pentru transmiterea puterii este utilizată fie cutia de viteze manuală cu 6 trepte sau cea automată DSG cu 7 trepte.

Caracteristica distinctivă a noului motor 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) este tehnologia de management activ al cilindrilor (ACT). Aceasta dezactivează al doilea şi al treilea cilindru pentru scurt timp, când puterea generată de aceştia nu este necesară. Astfel, motorul funcţionează mult mai eficient, iar, în funcţie de stilul de condus, economia poate fie de până la 0,5 l la 100 km. ACT intervine între 1.400 şi 4.000 rpm şi la viteze de până la 130 km/h. Cu motorul 1,5 TSI, ŠKODA KAROQ sprintează de la 0 la 100 km/h în 8,4 secunde, atinge o viteză maximă de 204 km/h şi consumă în medie 5,1 l la 100 km. Şi pentru acest motor, clientul poate alege între cutia de viteze manuală cu 6 trepte şi cea automată DSG cu 7 trepte.

Toate motoarele diesel sunt TDI, supraalimentate turbo, au injecție directă şi tehnologie cu 4 supape. Versiunea de intrare în gamă, motorul 1,6 TDI, cu o putere de 85 kW (115 CP), oferă un cuplu maxim de 250 Nm. Această versiune a SUV-ului compact accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,7 secunde, atinge o viteză maximă de 188 km/h şi consumă în medie 4,5 litri de benzină la 100 km. Pentru transmiterea puterii este utilizată fie cutia de viteze manuală cu 6 trepte sau cea automată DSG cu 7 trepte.

Motorul diesel cu cilindreea de 2,0 l este disponibil cu două versiuni de putere. Ambele versiuni impresionează cu funcţionarea deosebit de lină şi cu cuplul superior. Motorul 2,0 TDI de 110 kW (150 CP) poate fi combinat fie cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte sau cu cea automată DSG cu 7 trepte. Cuplul maxim este de 340 Nm (între 1.750 şi 3.000 rpm). ŠKODA KAROQ cu motor 2,0 TDI şi puterea de 110 kW (150 CP) accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,7 secunde, atinge viteza maximă de 196 km/h şi consumă în medie 5,0 l per 100 km.

Al doilea motor 2,0 TDI oferă o putere de 140 kW (190 CP). Acest motor de vârf este oferit în echiparea standard cu tracţiune integrală şi cu transmisia DSG cu 7 trepte. Cuplul maxim de 400 Nm este disponibil între 1.750 şi 3.250 rpm, iar acceleraţia permite un stil de condus deosebit de agil şi sportiv. Cu motorul 2,0 TDI cu 140 kW (190 CP), SUV-ul compact sprintează de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde, atinge viteza maximă de 211 km/h şi consumă în medie 5,3 l la 100 km.

Toate valorile indicate sunt încă valori previzionate.

Şasiu sofisticat, cinci moduri de condus, tracţiune integrală inteligentă

›    Şasiul are un design sofisticat şi echilibrat
›    Mod Off-road pentru modelele cu tracţiune integrală

Şasiul defineşte noi standarde în segment şi, de asemenea, îşi dovedeşte calitatea la deplasarea în off-road. Funcţia de selectare a modurilor de condus, cu modurile Normal, Sport, Eco, Individual şi Snow (4×4),  este disponibilă opţional începând cu linia de echipare Ambition. Modul Off-road pentru versiunile cu tracţiune integrală optimizează şi mai mult caracteristicile dinamice la deplasarea în off-road.

Şasiul modelului ŠKODA KAROQ are un design sofisticat şi echilibrat, conferind SUV-ului compact un caracter de all-rounder, inclusiv capacitatea de a se deplasa în off-road. Un factor important pentru distribuţia bine echilibrată a sarcinii pe punţi este designul MacPherson, cu brațe triunghiulare inferioare şi un cadru inferior realizat din oțel şi poziţionat mult în faţă. Ecartamentul din faţă este de 1.576 mm.

Puntea spate cu patru brațe (la versiunea cu tracţiune integrală) este realizată în mare măsură din oțel de înaltă rezistenţă. Ecartamentul este de 1.541 mm. Cele trei braţe per roată păstrează în permanență roţile în poziţie optimă raportat la drum şi garantează menţinerea precisă a traiectoriei.

Datorită suspensiei cu reglare adaptivă DCC (Dynamic Chassis Control), şoferul are la dispoziţie trei moduri pentru şasiul noii compacte ŠKODA KAROQ: Confort, Standard şi Sport. Supapele cu acţionare electrică ajustează setările suspensiilor. O unitate de comandă acţionează supapele în funcţie de condiţiile de drum, de stilul de condus preferat şi de modul selectat. DCC contribuie la siguranţa activă, comutând automat în modul Sport în virajele abordate deosebit de dinamic. Astfel se asigură un grad mai ridicat de stabilitate, o tracţiune mai bună şi distanţe de frânare mai scurte. Funcţia de reglare dinamică a şasiului DCC, inclusiv Driving Mode Select, este disponibilă pentru 1,5 TSI şi cele două motoare 2,0 TDI cu tracţiune integrală, începând cu linia de echipare Ambition.

Cu Driving Mode Select, şoferul poate modifica atât caracteristicile direcţiei, cât şi modul de acţionare a transmisiei DSG şi setările altor sisteme conform modurilor Normal, Eco, Sport şi Individual. Setările individuale sunt memorate pe cheia opţională care permite personalizarea pentru până la trei utilizatori.

Sistemul de tracţiune integrală al noului SUV compact asigură manevrabilitatea optimă inclusiv pe teren alunecos sau la tractarea unei remorci deosebit de grele. Sistemul are un cuplaj multidisc, acţionat electronic. Diferiţi senzori (ca de exemplu cei pentru măsurarea rotaţiei roţilor, unghiului de virare, acceleraţiei laterale şi longitudinale, poziției pedalei de acceleraţie, rpm, cuplului, etc.) evaluează continuu situaţia dinamică şi transferă informaţiile către sistemul electronic al tracţiunii integrale, care calculează şi distribuie cuplul în manieră optimă.

Modul Off-road, care asigură caracteristici dinamice şi mai bune pe teren accidentat, este o dotare opţională pentru versiunile cu tracţiune integrală. Pentru optimizarea tracţiunii în modul Off-road, sistemul de control al tracţiunii (TCS) permite un derapaj mai accentuat, iar diferenţialul blocabil electronic (EDL) reacţionează mai puternic şi mai rapid Când devine necesar, funcţiile Hill Hold Control (deplasare în rampă) şi Hill Descent Control (deplasare în pantă) vor fi de asemenea activate. Cea de-a doua funcţie menţine viteza constantă. Suspensiile DCC opţionale îşi modifică reglajele, iar accelerația răspunde mai gradual. Sistemul anti-blocare la frânare (ABS) îşi variază intensitatea, astfel încât să se poată forma o pană din pământ în faţa roţilor, generând astfel un efect de frânare.

Cei care intenţionează să utilizeze ŠKODA KAROQ pe teren mai dificil, vor aprecia Pachetul de drumuri grele care protejează maşina de avarii cauzate de influenţe mecanice (de ex. la trecerea prin gropi sau la deplasarea pe pietriş) şi previne intrarea murdăriei (praf, nisip, noroi) în motor sau în zonele cu cabluri. Pachetul de drumuri grele este compus dintr-un scut pentru motor, o protecție pentru cabluri, o protecție pentru conductele de frână, o protecție pentru conductele de combustibil şi capace adiţionale de protecție din plastic.

Diferenţialul blocabil electronic (EDL) oferă un plus de stabilitate la rulare, permiţând manevre line şi confortabile pe suprafeţele cu aderenţă diferită. Dacă o roată se învârte în gol, EDL o decelerează ţintit şi determină transmiterea puterii către roata cu tracţiune mai bună.

Sistemele de asistenţă:
Sisteme de asistenţă de ultimă oră pentru şofer

›    Sisteme de asistenţă din segmentele auto superioare
›    Tempomat adaptiv (Adaptive Cruise Control – ACC) pe bază de radar
›    Front Assist inclusiv funcţia City de frânare de urgenţă cu funcţia predictivă de monitorizare a pietonilor
›    Blind Spot Detect şi Rear Traffic Alert
›    Funcţia de identificare a indicatoarelor de circulaţie pe bază de cameră video

SUV-ul acesta compact oferă numeroase sisteme de asistenţă care sunt altfel disponibile doar în segmentele auto superioare. Pentru ŠKODA KAROQ sunt disponibile numeroase sisteme de asistenţă. Sistemele de asistenţă asigură protecţia pietonilor şi menţin SUV-ul compact la distanţă sigură faţă de autovehiculul care se deplasează în faţă pe acelaşi sens. De asemenea, aceste sisteme ajută şoferul la schimbarea benzii de rulare şi la menţinerea benzii, îl ajută să parcheze şi îi indică semnele de circulaţie importante de pe drum.

Iată o selecţie a sistemelor de asistenţă disponibile:

Tempomat adaptiv Adaptive Cruise (ACC) funcţionează pe bază de radar şi menţine distanţa dorită faţă de maşina care se deplasează în faţa propriei maşini. Astfel, sistemul poate reduce viteza maşinii sau poate frâna discret în cazul iminenţei unei coliziuni. Alături de viteză, şoferul poate, de asemenea, configura progresiv distanța şi cât de dinamic să funcţioneze ACC.

Funcţiile opţionale Blind Spot Detect şi Rear Traffic Alert sporesc nivelul de siguranţă şi contribuie la călătorii relaxate. Începând cu viteze de 10 km/h, doi senzori radar din spate monitorizează traficul din spatele SUV-ului. Dacă un alt autovehicul se deplasează în unghiul mort sau se apropie raid din spate, o lumină LED de avertizare se aprinde în zona vizibilă a oglinzii exterioare corespunzătoare. Dacă şoferul foloseşte semnalizarea în ciuda acestei avertizări, LED-ul se aprinde intermitent la intervale scurte de timp. La ieşirea în marşarier de pe locurile de parcare sau de pe drumurile de acces, se va auzi un semnal de avertizare dacă un alt autovehicul se apropie din lateral, completat de o avertizare vizuală pe display-ul din maşină. Dacă este necesar, ŠKODA KAROQ acţionează automat frânele.

Funcţia Emergency Assist este disponibilă dacă maşina este echipată cu tempomatul Adaptive Cruise Control şi Lane Assist. Acest sistem intervine în cazul în care șoferul nu mai are capacitatea de a conduce.

Funcţia standard Front Assist inclusiv funcţia City de frânare de urgenţă cu funcţia de monitorizare a pietonilor face uz de un senzor radar. Radarul acoperă o zonă mare şi funcţionează bine, chiar şi atunci când vizibilitatea este redusă. Dacă sistemul detectează iminenţa unei coliziuni, avertizează şoferul în etape. Dacă este necesar, sistemul poate iniţa frânarea automată până la oprirea de urgență. Funcţia City de frânare de urgenţă este activă la viteze de deplasare de până la 34 km/h. Funcţia standard de monitorizare a pietonilor completează sistemul Front Assist iniţiind oprirea de urgență la viteze între 10 şi 60 km/h dacă apare riscul ca un pieton să intersecteze traiectoria maşinii. La viteze de peste 40 km/h, se emite o avertizare adiţională privind coliziunea.

Funcţia Hill Hold Control îi permite şoferului să manevreze maşina pe teren înclinat, fără riscul de deplasare nedorită în spate. Nu este necesar să fie utilizată şi frâna de mână.

La viteze de peste 65 km/h, Lane Assist ajută şoferul folosind camera video din piciorul oglinzii retrovizoare interioare. Dacă SUV-ul se apropie de un marcaj de bandă fără ca luminile de semnalizare să fie acţionate, sistemul ajută șoferul să menţină banda, inițiind o manevră de corecţie subtilă.

Funcţia de identificare a indicatoarelor de circulaţie pe bază de cameră video detectează cele mai uzuale indicatoare de circulație şi le afişează ca pictograme pe panoul de instrumente digital şi/sau pe ecranul sistemului de navigaţie. Sunt monitorizate şi limitările curente de viteză şi restricţiile de depăşire.

În baza monitorizării sistemului de direcţie, detectorul de oboseală identifică devierile de la conduita normală a şoferului, detectând astfel situaţiile în care concentrarea șoferului scade. Sistemul analizează direcţia începând cu 15 minute de la pornirea motorului şi memorează aceste informaţii ca bază de comparaţie. În faza de analizare trebuie menţinută o viteză de minimum 65 km/h. Devierile semnificative de la conduita caracteristică la volan indică oboseala şoferului. În acest caz, o avertizare vizuală pe panoul de instrumente invită şoferul să facă o pauză.

ŠKODA Connect şi infotainment: distracție, informaţii şi asistenţă

›    Gama cuprinde patru sisteme de infotainment
›    Funcţie de control prin gesturi pentru anumite funcţii
›    Serviciile online mobile completează funcţiile de infotainment
›    Care Connect: apel automat de urgenţă şi apel în caz de pană
›    Servicii pentru accesarea de la distanţă a automobilului
›    Portalul ŠKODA Connect aduce serviciile Connect pe computerul clientului

Graţie ŠKODA Connect, ocupanţii sunt mereu online, folosind noile servicii online mobile. Sistemele intuitive sunt împărţite pe două categorii: serviciile Infotainment Online asigură informaţii şi entertainment, iar serviciile Care Connect asigură asistenţă şi suport. Oferta include o funcţie de navigaţie în timp real cu rute ocolitoare care vor fi recomandate în cazul unui ambuteiaj, funcţia de apel automat de urgenţă şi funcția de identificare a poziţiei de parcare, care direcţionează şoferul spre maşina sa. Călătoriile pot fi programate de acasă şi pot fi transferate online la automobil. Controlul prin intermediul gesturilor este, de asemenea, o funcţie nouă, care facilitează utilizarea mai multor funcții.

Sistemele de infotainment sunt numeroase şi diverse, funcţionează rapid, oferă numeroase funcţii şi interfeţe şi sunt echipate cu ecrane tactile capacitive.

Sunt disponibile patru componente de hardware: sistemele audio Swing (standard) şi Bolero, precum şi sistemele de navigație şi infotainment Amundsen şi Columbus. Sistemele opţionale de infotainment Bolero, Amundsen şi Columbus au ecrane cu noul design glass, care conferă un design aparte panoului de comandă.

Sistemul audio Swing, oferit ca dotare standard, dispune de patru difuzoare, un ecran de 6,5 inchi, un slot pentru carduri SD şi două porturi USB (unul în faţă şi unul adiţional în spate, pentru încărcare), astfel încât dispozitivele mobile să poată fi utilizate cu ușurință. Opţional este oferită o priză de 230 V pe consola centrală din spate. Conexiunea Bluetooth pentru smartphone-uri, tunerul pentru radio digital DAB+ şi patru difuzoare adiţionale în spate sunt dotări opţionale.

Sistemul audio Bolero dispune de un touchscreen de 8 inchi de înaltă rezoluţie cu design glass elegant şi senzori cu reglaje fine. De asemenea, sistemul poate citi SMS-uri şi permite scrierea acestora pe display. Sistemul mai integrează o conexiune Bluetooth cu utilizare facilă, precum şi posibilitatea de a controla telefoane şi MP3-playere, 8 difuzoare şi SmartLink+. Comanda vocală este oferită ca dotare opţională.

Sistemul de infotainment şi navigaţie Amundsen are la bază sistemul de infotainment Bolero şi oferă, de asemenea, o funcţie de navigaţie cu grafică atractivă şi un hotspot WiFi. Două tunere asigură recepţia radio, iar un al treilea tuner este dedicat rapoartelor TMC (Traffic Message Channel) din trafic. Folosind hotspot-ul WiFi integrat, ocupanţii pot naviga pe internet sau pot, de exemplu, trimite e-mail-uri, folosind până la 8 dispozitive mobile.

Sistemul de infotainment şi navigaţie Columbus este dispozitivul de top, disponibil opţional începând cu linia de echipare Ambition Suplimentar faţă de funcţiile sistemului Amundsen, acest sistem are memorie internă flash de 64 GB şi o unitate pentru DVD-uri şi CD-uri. Modulul LTE opţional oferă o conexiune super-rapidă la internet. Ecranul cu design glass de 9,2 inchi are rezoluţia de 1280 x 640 pixeli. Destinaţiile pot fi introduse prin introducerea de text sau comandă vocală.

Suplimentar faţă de display şi de conceptul de operare, noul SUV compact permite comanda prin gesturi pentru anumite funcţii (disponibilă pentru sistemul de infotainment şi navigaţie Columbus). O cameră video detectează şi identifică anumite mişcări ale mâinii pe care şoferul le execută în apropierea consolei centrale. Astfel, şoferul poate derula meniul sistemului de infotainment folosind doar gesturi ale mâinii, fără să fie nevoit să-şi ia ochii de la şosea.

Serviciile online mobile ŠKODA Connect oferă completări interesante la gama de servicii de infotainment. Serviciile Infotainment Online oferă informaţii şi entertainment, în timp ce serviciile Care Connect oferă asistență în numeroase situaţii şi permit accesarea de la distanţă a maşinii. Funcţia de Informaţii online din trafic reprezintă o componentă importantă a serviciilor Infotainment Online şi afişează fluxul actual din trafic pentru ruta selectată şi sugerează rute alternative potrivite în cazul unor ambuteiaje. Adiţional, serviciile oferă informaţii personalizate cu privire la staţiile de alimentare din apropiere (incl. preţurile actuale la combustibil de-a lungul rutei selectate), la locurile de parcare, ştiri şi meteo.

Serviciile Care Connect ajută şoferul în numeroase situații şi sunt disponibile pentru toate sistemele de infotainment (ca dotare opţională începând cu linia de echipare Active). Serviciile includ funcţia de apel de urgenţă şi funcţia de Servicii proactive (poate fi utilizată pentru a stabili şi pregăti o programare la service), precum şi accesarea de la distanţă a automobilului.

Funcţia Emergency Call este unul dintre cele mai importante servicii din această categorie. Emergency Call (apelul de urgenţă) se activează automat după un accident la care a fost declanşat un sistem de reţinere, ca de exemplu un airbag. Automobilul iniţiază o conexiune de voce şi date cu o centrală telefonică de urgenţe şi transferă toate informaţiile necesare. Șoferul sau pasagerii pot de asemenea să declanşeze manual funcţia Emergency Call, acționând butonul corespunzător de pe modulul aflat la nivelul plafonului interior al maşinii.

Șoferul poate, de asemenea, să iniţieze un apel în caz de pană, acționând butonul corespunzător de pe modulul aflat la nivelul plafonului interior al maşinii. Al treilea buton al acestui modul, marcat cu un “i”, apelează Info Call – acesta poate fi utilizat, de exemplu, pentru a pune întrebări despre automobil experţilor din centrala dedicată asistenței clienţilor.

Nu doriţi ca maşina să părăsească o anumită zonă sau să fie condusă la viteze mai mari de 130 km/h? Funcţiile Notificare Zonă şi Notificare Viteză informează proprietarul în cazul în care intervine vreuna din acest situaţii nedorite. Funcţia Driving Data (Date călătorii) completează portofoliul de funcţii.

Serviciile ŠKODA Care Connect oferite pentru ŠKODA KAROQ includ funcţia Remote Access (Acces de la distanţă). Această funcţie poate fi accesată prin intermediul aplicaţiei ŠKODA Connect, de exemplu folosind smartphone-ul utilizatorului. Astfel, serviciul Status Autovehicul oferă clientului informaţii de la distanţă cu privire la starea luminilor, nivelul combustibilului în rezervor şi indică dacă sunt deschise geamurile, uşile sau plafonul panoramic. Funcţia permite chiar şi controlul încălzirii staţionare. Funcţia Poziţie parcare indică locul în care se află maşina, iar funcţia Claxon şi Lumini permite găsirea şi mai facilă a maşinii, activând claxonul şi luminile de avarie.

Aplicaţia ŠKODA Connect este completată de portalul ŠKODA Connect, care transferă serviciile ŠKODA Connect pe computerul utilizatorului. Portalul poate fi utilizat pentru a configura serviciile, precum şi pentru a transfera destinaţiile şi rutele la maşină.

‘Simply Clever’: ajutoare practice la bord

›    Sunt disponibile peste 30 de dotări şi funcţii Simply Clever, dintre care 4 sunt noi
›    Pedala virtuală deschide hayonul la simpla mişcare a piciorului
›    Cârligul de remorcare retractabil iese automat

Numeroasele dotări Simply Clever sporesc versatilitatea noului SUV compact. Maşina poate fi echipată opţional cu peste 30 de astfel de dotări şi funcţii.

Prima astfel de dotare nouă este hayonul cu deschidere electrică. Astfel, hayonul poate fi deschis şi închis din interior, la simpla apăsare a unui buton. Pedala virtuală, care deschide hayonul la simpla mişcare a piciorului sub bara din spate, este practică şi sporeşte confortul.

Nou în gamă este şi cârligul rabatabil electric, care este extras în spatele automobilului doar când este folosit.

Maşina oferă frâna de parcare electromecanică în dotarea standard. Cu cele două motoare electrice le sale, acesta este integrată în sistemul de frânare pe puntea spate şi deserveşte şi funcţia de frână de urgență. În combinaţie cu transmisia DSG, include şi funcţia Auto Hold. În blocajele din trafic sau în situaţiile din trafic care impun numeroase opriri şi reporniri de pe loc, aceasta menţine maşina pe loc, fără ca şoferul să fie nevoit să acţioneze pedala de frână. Activarea şi dezactivarea se fac cu ajutorul unui levier din consola centrală.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *