Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

ŠKODA KAMIQ a primit punctajul maxim de 5 stele la testele Euro NCAP

› Noul SUV urban al mărcii ŠKODA excelează și la capitolul siguranță activă și pasivă
› ŠKODA KAMIQ a obținut 96% din punctaj la secțiunea Protecția ocupanților adulți
› Scor maxim pentru protecția bicicliștilor

Mladá Boleslav – ŠKODA KAMIQ a primit scorul maxim de cinci stele la testele programului independent Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Programul European de Evaluare a Autovehiculelor Noi). Astfel, primul SUV de oraș al producătorului ceh este unul dintre cele mai sigure modele din clasa din care face parte. KAMIQ a obținut rezultate excelente în special pentru protecția ocupanților adulți, precum și a bicicliștilor.

Christian Strube, membru al Consiliului de Administrație ŠKODA AUTO, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, explică: „Siguranța activă și cea pasivă a modelelor noastre reprezintă prioritatea de vârf a mărcii ŠKODA. Faptul că și cel mai nou model al nostru, KAMIQ, a obținuta cum punctajul maxim, de cinci stele, demonstrează încă o dată cât de sus ne-am stabilit ștacheta în ceea ce privește siguranța autovehiculelor noastre, dar și standardele ridicate la care lucrează inginerii noștri.”

ŠKODA KAMIQ a absolvit cu succes testele complexe de impact și de siguranță Euro NCAP, obținând punctajul maxim, de cinci stele. Specialiștii Euro NCAP au fost plăcut impresionați de cât de bine protejează cel mai nou model din gama ŠKODA ocupanții adulți, dar și bicicliștii. SUV-ul urban a obținut un scor de 96% pentru protecția ocupanților adulți, ceea ce reprezintă un rezultat impresionant în istoria Euro NCAP. De asemenea, specialiștii au acordat KAMIQ punctajul maxim pentru protecția bicicliștilor, ceea ce reflectă cu precădere efectul sistemului Front Assist cu funcția de protecție predictivă a pietonilor și bicicliștilor, inclusiv funcția City de frânare de urgență inclusă în dotarea standard.

SKODA KAMIQ Euro NCAP results

Noul SUV urban ŠKODA KAMIQ a obținut un scor de 96% la evaluarea protecției ocupanților adulți, precum și punctajul maxim pentru protecția bicicliștilor

În cazul unui accident, KAMIQ protejează ocupanții cu până la nouă airbag-uri, inclusiv un airbag opțional pentru genunchii șoferului și airbag-uri laterale în spate. Printre funcțiile adiționale de siguranță se numără și sistemul de frânare Multi-Collision Brake, sistemul opțional de protecție proactivă a ocupanților, Crew Protect Assist, precum și sistemele de prindere ISOFIX și Toptether pentru banchetă și scaunul pasagerului din față, pentru asigurarea siguranței maxime pentru cei mai mici pasageri. Printre dotările standard se numără și Lane Assist, iar Side Assist alertează șoferii când din spate sau din unghiul mort se apropie alte vehicule. Efectul combinat al acestor sisteme de asistență au asigurat modelului KAMIQ 3,5 puncte din punctajul maxim de 4 puncte.

La fel ca modelul compact ŠKODA SCALA, ce a primit, de asemenea, 5 stele, și KAMIQ este construit pe platforma MQB-A0 a Grupului Volkswagen, ce permite sisteme de asistență și de siguranță de ultimă oră. Caroseria extrem de rigidă a SUV-ului urban, cu zonele sale mari de deformare și celula extraordinar de robustă a pasagerilor asigură un nivel foarte ridicat de siguranță pasivă, ŠKODA folosind în proporție de cel puțin 80% oțeluri de înaltă rezistență și oțeluri rigidizate special pentru această parte a caroseriei.

Programul Euro NCAP (European New Car Assessment Programme – Programul European de Evaluare a Autovehiculelor Noi) a fost înființată în anul 1997, iar între membrii săi actuali se numără ministere de transport, cluburi automobilistice, asociații ale companiilor de asigurări și instituții de cercetare din opt țări europene. Consorțiul își are sediul în orașul belgian Leuven și efectuează teste de impact cu modele actuale de automobile, evaluându-le siguranța activă și pasivă. În ultimii ani, aceste teste au devenit tot mai stricte și cuprind acum scenarii variate de coliziune. Deși inițial evaluările se bazau exclusiv pe rezultatele testelor de impact, evaluările finale din prezent includ și evaluări ale sistemelor de siguranță activă și ale sistemelor de asistență a șoferului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *