free download 78 travel guides written by experts

SKODA Fabia si Fabia Combi cu o gama complet noua de motoare

› Tehnologie MQB (Modularer Querbaukasten = Matrice modulară transversală): motoare noi în conformitate cu normele de poluare Euro 6 şi având printre dotările standard sistemul start-stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare
› Cu până la 17 procente mai economic
› Cifre impresionante pentru Fabia GreenLine: 3,1 l/100 km; 82 g CO2/km
› Reducerea masei: Fabia 1.0 MPI cântăreşte numai 980 kg

A treia-generaţie ŠKODA Fabia stabileşte noi standarde în materie de consum de combustibil, emisii şi masă, şi protejează atât mediul cât şi portofelul. Consumul de carburant şi emisiile de CO2 au fost reduse cu până la 17 procente, comparativ cu valorile predecesoarei. Noua gamă de motoare (patru pe benzină şi trei diesel) respectă standardele normei de poluare Euro 6. Cel mai uşor model nou Fabia cântăreşte numai 980 kg, cu până la 65 kg mai puţin decât modelul precedent, datorită tehnologiei MQB (matrice modulară transversală) de ultimă oră cu motoare moderne, servodirecţie şi sisteme electronice. În concluzie: noua ŠKODA Fabia este cea mai agilă, cea mai puţin poluantă, cea mai economică şi cea mai uşoară Fabia de până acum.

"Noua ŠKODA Fabia este un automobil modern fabricat în Mladá Boleslav," declară Dr. Frank Welsch, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. "Scopul nostru cel mai important în proiectarea noilor modele ŠKODA este în primul rând de a reduce substanţial consumul de combustibil, emisiile şi greutatea automobilului. Cred că inginerii noştri s-au ridicat la înălţimea acestei provocări în cazul noii ŠKODA Fabia şi Fabia Combi, cu ajutorul tehnologiei inovatoare MQB. Rezultatul este reprezentat de valori de consum de la 3,1 l / 100km, de valori de emisii de la 82 g/km sau o greutate mai mică de 1.000 kg. Automobilele noastre nu au fost niciodată mai prietenoase cu mediu şi mai economice ca această nouă generaţie Fabia", declară Dr. Welsch.

În Europa, noua ŠKODA Fabia oferă o gamă complet nouă de motoare, acestea fiind deosebit de eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Există patru motoare pe benzină, incluzând şi versiunea GreenLine, (trei pentru Skoda Fabia Combi) şi trei motoare diesel. Toate motoarele sunt conforme cu noile norme de poluare Euro 6 şi sistemul start-stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare se regăsesc în echiparea standard. Cutiile de viteze sunt manuale sau automate DSG cu dublu ambreiaj.

Cel mai economic motor pe benzină consumă doar 4,7 l/100 km. La motoarele diesel, versiunea GreenLine iese în evidenţă cu o eficienţă de top absolută, având un consum de carburant de numai 3,1 l/100 km.

Patru motoare noi pe benzină, de la 44 kW până la 81 kW (60 CP la 110 CP)

Motoarele noi pe benzină disponibile în Europa sunt cele cu trei şi cu patru cilindri din seria EA 211, bazate pe tehnologia MQB (platforma modulară). Modelul ŠKODA Fabia cu motor 1,0 MPI cu trei cilindri beneficiază de injecţie indirectă, în timp ce versiunea de motorizare cu patru cilindri este supraalimentată, cu ajutorul unei injecţii stratificate (TSI). Toate motoarele pe benzină deţin o tehnologie cu patru supape şi arbori cu came acţionaţi de curea. Gama de motorizare începe, ca şi cea anterioară, de la 44 kW (60 CP) şi ajunge până la 81 kW (110 CP), care este cu 4 kW mai mare decât la cea de-a doua generaţie Fabia.

Propulsată de motorul de intrare în gamă 1.0 MPI/44 kW (60 CP), noua ŠKODA Fabia are un consum de combustibil mixt de 4,7 l/100 km, ceea ce corespunde unor emisii de CO2 de 106 g/km. Consumul motorului pe benzină de intrare în gamă este cu 17 procente mai mic decât la varianta echivalentă din a doua generaţie (emisiile de CO2 sunt mai mici cu 21 procente). În acelaşi timp, inginerii au reuşit să îmbunătăţească parametrii importanţi care sunt relevanţi pentru dinamica de conducere, cum ar fi acceleraţia şi viteza maximă. Cuplul maxim este de 95 Nm (de la 3.000 la 4.300 rpm). Modelul 1.0 MPI/44 kW vine cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte de viteză şi este disponibil doar în versiunea hatchback a noii ŠKODA Fabia. Noul motor cântăreşte doar 72 de kg. Prin urmare, motorul uşor contribuie în mod semnificativ la masa proprie redusă a noii Fabia, care este de numai 980 kg.

Motorul mai puternic 1.0 MPI/55 kW (75 CP) înregistrează un consum de combustibil de 4,8 l/100 km, ceea ce corespunde unor emisii de CO2 de 108 g CO2/km. Pentru puterea adăugată, designerii motorului au adaptat sistemul de management al motorului. Puterea maximă este de 55 kW la 6200 rpm (între 5.000 rpm şi 6000 rpm la modelul de 44 kW). Cuplul maxim este neschimbat, respectiv de 95 Nm de la 3.000 la 4.300 rpm. Modelul 55 kW 1.0 MPI vine cu o cutie de viteze manuala cu 5 trepte de viteză.

Şi motorul complet nou 1.2 TSI/66 kW (90 CP) cu injecţie directă dispune de o cutie manuală cu cinci trepte de viteze, care furnizează puterea maximă între 4.400 rpm şi 5.400 rpm. Consumul mixt al acestui motor cu patru cilindri este de 4,7 l/100 km, echivalent cu emisii de CO2 de 107 g/km. Cuplul maxim este de 160 Nm de la 1400 la 3500 rpm.

Cel mai puternic motor pe benzină al noii ŠKODA Fabia şi Fabia Combi este 1.2 TSI/81 kW (110 CP). Puterea maximă este furnizată între 4600 rpm şi 5600 rpm. Cu acest motor şi o cutie de viteze manuală cu şase trepte de viteză, consumul de combustibil mediu al automobilului este de 4,8 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 110 g/km. Aceasta este cu 6 la sută mai puţin decât la a doua generaţie Fabia propulsată de cel mai puternic motor, 1.2 TSI – 77 kW, cu pachetul Green tec. În mod alternativ, acest motor poate fi combinat cu o transmisie automată DSG cu şapte trepte. Cuplul maxim este de 175 Nm, furnizat între 1400 şi 4000 rpm. ŠKODA Fabia dotată cu acest motor şi o cutie de viteze manuală ajunge la o viteză maximă de 196 km/h.

Trei noi motoare diesel cu trei cilindri, de la 55 kW la 77 kW (75 CP la 105 CP)

ŠKODA echipează ŠKODA Fabia şi Fabia Combi cu trei noi motoare diesel care oferă trei niveluri de putere ale noului motor common rail cu trei cilindri de 1,4 litri cu supraalimentare şi injecţie directă (seria EA 288). Blocul motor cu 3 cilindri este făcut din aliaj de aluminiu. Puterea este neschimbată faţă de a doua generaţie Fabia, având de la 55 kW până la 77 kW, însă capacitatea cilindrică a motorului este acum de 1,4 litri, nu de 1,6 litri. Sistemul start-stop şi funcţia de recuperare a energiei de frânare sunt dotări standard.

Spre sfârşitul anului 2015 va avea loc lansarea celui mai eficient motor ŠKODA Fabia, din punct de vedere al consumului de combustibil, şi anume versiunea GreenLine, având 55 kW şi motorul TDI de 1,4 litri. Sistemul start-stop, funcţia de recuperare a energiei de frânare şi anvelopele optimizate pentru rezistenţă scăzută la rulare, împreună cu îmbunătăţirile aduse aerodinamicii automobilului, au rezultat într-un consum de combustibil de doar 3,1 l/100km, pentru ambele versiuni hatchback şi combi, ceea ce corespunde unor emisii de CO2 de doar 82 g/km.

Începând cu anul 2015, modelul ŠKODA Fabia GreenLine va deveni cea mai ecologică ŠKODA cu propulsor convenţional, depăşită doar de motorul CNG al modelului ŠKODA Citigo G-TEC.

Motorul 1.4 TDI/66 kW (90 CP) oferă, de asemenea, valori de emisii impresionante. Combinat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte de viteză, acest motor consumă doar 3,4 l/100 km, echivalent cu emisii de CO2 de doar 88 g/km. Comparativ cu motorul precedent de 1.6 TDI / 66 kW cu pachet Green tec, acesta înregistrează o îmbunătăţire de aproximativ 11%. În acelaşi timp, acest motor impresionează cu performanţele sale, atingând cuplul maxim de 230 Nm între 1750 şi 2.500 rpm. Motorul cu cutia de viteze manuală propulsează modelul Fabia de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde, iar viteza sa maximă este de 182 km/h. Acest motor este, de asemenea, disponibil cu transmisie automata DSG cu şapte trepte de viteză.

Motorul diesel de top pentru ŠKODA Fabia este modelul 1.4 TDI/77 kW (105 CP) cu o cutie manuală cu cinci trepte de viteză, care consumă 3,5 l/100 km, echivalent cu emisii de CO2 de doar 90 g CO2 / km. Acesta atinge cuplul maxim de 250 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, propulsând ŠKODA Fabia şi Fabia Combi de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde. Viteza maximă este de 193 km/h.

Caracteristicile tehnice principale ale motoarelor EA 211 şi EA 288

Comparativ cu motoarele utilizate anterior, motoarele pe benzină ale noilor ŠKODA Fabia şi Fabia Combi sunt mult mai eficiente şi, de asemenea, mai uşoare.

Designul motoarelor TSI este mult mai compact decât predecesoarele EA 111: dimensiunile de instalare sunt cu 50 mm mai înguste, oferind mai mult spaţiu pentru interior. De asemenea, şi poziţia motorului în automobil a fost standardizată. Motoarele sunt acum poziţionate cu partea de evacuare în spate şi sunt înclinate la un unghi de douăsprezece grade pentru o fixare mai eficientă.

Noile motoare 1.2 TSI prezintă, printre altele, o chiulasă complet nouă cu tehnologie cu 16 supape, precum şi un sistem variabil de control al admisiei supapelor şi o curea de transmisie pentru mecanismul de distribuţie cu supape. Sistemul funcţionează cu o presiune de injecţie de până la 200 de bari; motoarele din generaţia anterioară operau cu o presiune maximă de 125 de bari.

Motorul EA 211 TSI pe benzină prezintă un sistem modern de răcire cu dublu circuit, prin care motorul de bază este răcit cu ajutorul unui circuit de temperatură ridicată cu o pompă cu lichid de răcire angrenată mecanic. Concomitent, un circuit de temperatură joasă trece prin sistemul de răcire a aerului de supraalimentare şi carcasa turbocompresorului. Circuitul chiulasei încălzeşte interiorul automobilului. Colectorul de evacuare este integrat în chiulasă. Prin urmare, motorul se va încălzi la temperatura optimă mai repede şi va furniza suficientă căldură pentru încălzirea mai rapidă a habitaclului. Lichidul de răcire scade temperatura gazelor de evacuare din chiulasă, reducând consumul de combustibil în special la solicitări mari ale motorului.

Motoarele diesel deosebit de eficiente din noua generaţie fac parte din seria EA 288. Comparativ cu modelele anterioare, consumul de combustibil a fost redus cu până la 0,7l/100 km. Componentele asociate sistemului de evacuare precum sistemul de injecţie, sistemul de supraalimentare şi sistemul de răcire a aerului de supraalimentare au fost îmbunătăţite. Componentele pentru tratarea gazelor de evacuare, precum convertorul catalitic cu patru căi şi filtrul de particule diesel, sunt acum dispuse mai aproape de motor. Pentru a reduce frecarea în interiorul motorului, segmenţii de piston prezintă acum o pre-tensionare scăzută, iar lagărul arborelui cu camere prezintă, de asemenea, un nivel redus de frecare.

Noua generaţie de motoare diesel se bucură de un consum de combustibil şi valori de emisii îmbunătăţite şi totodată, beneficiază de o funcţionare foarte silenţioasă şi de un nivel redus de vibraţii. Cheia acestor îmbunătăţiri constă în suporturile modificate ale motorului, un nou arbore intermediar şi o volantă cu masă dublă. Noul capac al motorului şi un deflector dedicat pentru baia carterului au contribuit, de asemenea, la reducerea emisiilor acustice. În plus, combustibilul este injectat şi în motoarele 1.4 TDI la o presiune mai mare decât în cazul motoarelor anterioare 1,6 TDI utilizate pentru modelul Fabia. Noua generaţie diesel a crescut presiunea de injecţie până la 2.000 de bari; în cazul modelelor anterioare 1.6 TDI, combustibilul era injectat cu o presiune maximă de 1.600 de bari.

O reducere a greutăţii de până la 65 kg – masa proprie a versiunilor de bază nu depăşeşte 1.000 kg

Noua ŠKODA Fabia este mult mai uşoară, înregistrând acum o greutate începând de la 980 kg. Acest lucru face ca noua generaţie să fie cu până la 65 de kg mai uşoară decât modelul anterior (în funcţie de configuraţie). Modelul de bază ŠKODA Fabia cu un motor 1.0 MPI cu trei cilindri prezintă o masă proprie (fără şofer) de numai 980 de kg.

Noul motor diesel 1.4 TDI a fost redus ca greutate cu 28 de kg, ceea ce îl face cu aproape unsprezece procente mai uşor decât predecesorul 1.6 TDI.

Pentru prima dată, noua Fabia dispune de o cutie de viteze MQ 100 pentru motorul pe benzină de bază cu trei cilindri (până acum MQ200). Avantaje: greutate mai mică şi consum redus de ulei. Noua cutie de viteze cântăreşte doar 26,6 kg – cu 7,5 kg mai puţin decât cutia de viteze MQ 200 – şi necesită numai 1,2 l de ulei pentru lubrifierea cutiei de viteze. Versiunea de 55 kW a motorului 1.0 MPI dispune de aceeaşi transmisie ca varianta de 44 kW; totuşi, rapoartele cutiei de viteze pentru vitezele 3, 4 şi 5 sunt diferite.

Alte reduceri de greutate au rezultat din ajustarea structurii caroseriei automobilului. Utilizarea oţelurilor de înaltă rezistenţă în construcţia caroseriei a dus la creşterea rigidităţii statice de torsiune reducând în acelaşi timp greutatea.

Noul şasiu pentru un confort sporit la condus

Noua caroserie rigidă a automobilului îmbunătăţeşte condusul, la fel ca şi noul şasiu. Ecartamentul cu 30 mm mai lat din spate şi faţă comparativ cu modelele anterioare, precum şi o caroserie mai joasă au făcut din noua ŠKODA Fabia un automobil mult mai agil şi mai sportiv. Ampatamentul este cu 5 mm mai lung decât cel al modelului Fabia anterior.

Structura noii Fabia utilizează numeroase elemente ale tehnologiei MQB a Grupului Volkswagen, de ex. motoare, direcţie electro-mecanică, o mare parte din elementele electrice (arhitectura electrică, precum ECU-uri, panoul de instrumente, sistemele de infotainment şi asistenţă). Şasiul a fost optimizat în mod special pentru a armoniza mai bine cu noile motoare, noua direcţie şi ecartamentul mărit.

Puntea faţă a noii Fabia beneficiază de suspensie MacPherson cu braţe triunghiulare. Întreaga construcţie a punţii faţă a fost îmbunătăţită în vederea optimizării conduitei dinamice şi a confortului la condus, precum şi în ceea ce priveşte siguranţa sporită şi precizia îmbunătăţită a direcţiei. Stabilitatea la rulare a fost îmbunătăţită prin lărgirea ecartamentului cu 30 de mm. Mutarea uşor înainte cu 5 mm a roţilor din faţă a facilitat prelungirea ampatamentului.

Puntea din spate a maşinii dispune de suspensie multi-link cu bară stabilizatoare. Noua structură a mărit ecartamentul spate cu 30 de mm, generând efecte pozitive asupra stabilităţii la rulare. Suspensia a fost, de asemenea, optimizată pentru o rulare mai confortabilă.

O nouă dotare a ŠKODA Fabia este servodirecţia electro-mecanică sau C-EPS (Column-Electric Power Steering), care înlocuieşte servodirecţia electro-hidraulică. În locul sistemului hidraulic, C-EPS utilizează un servomotor electric controlat prin program pe coloana de direcţie pentru a asista acţionarea volanului de către şofer. Unitatea hidraulică utilizată anterior, inclusiv pompa servo şi liniile de alimentare hidraulice, au fost eliminate. Noul design nu numai că reacţionează mai rapid şi utilizează spaţiu mai puţin, dar presupune şi o reducere a greutăţii cu 2,5 kg şi un consum redus de combustibil. Un alt avantaj: datorită direcţiei mult mai directe şi sportive, şoferul necesită o putere redusă pentru direcţie, fiindu-i îmbunătăţită totodată precizia de control al direcţiei. Numărul de rotiri complete de volan este de doar 2,6, faţă de cele 2,9 necesare pentru a doua generaţie Fabia. Acesta corespunde cifrelor modelului Fabia RS din generaţia a doua.

Cea de-a treia generaţie ŠKODA Fabia este dotată cu diferenţial blocabil electronic (EDS) şi cu funcţia extinsă XDS+, în echiparea standard. În cazul celei de-a doua generaţii Fabia, numai varianta RS a dispus de funcţia XDS. EDS şi XDS+ reprezintă funcţii dinamice de condus integrate în sistemul electronic de control al stabilităţii (ESC).

EDS şi XDS+ sunt active pe puntea faţă. XDS+ asigură un comportament neutru al autovehiculului în viraje, chiar şi în cazul unui stil dinamic de condus. Per ansamblu, domeniul de utilizare al acestei tehnologii a fost lărgit. La viteze reduse în viraj, XDS+ va fi activat la o accelerare laterală de doar 0,15 G. Pentru a doua generaţie Fabia era necesară o accelerare de 0,6 G. Atunci când sistemul este activ, decelerarea treptată a roţii interioare măreşte cuplul de pe roata exterioară. În viraje, roata interioară nu este doar încetinită în momentul accelerării, ci şi în momentul acţionării frânelor sau la intervenţia frânei de motor. Astfel condusul în viraje devine mai sigur, chiar şi la viteze mai mari. Impactul XDS+ creşte odată cu viteza autovehiculului în viraje.

Mladá Boleslav/Paris / Bucuresti, 02.10.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *