Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

ŠKODA AUTO îşi continuă evoluţia excelentă, după cel mai bun an din istoria companiei

› În 2017, producătorul auto ceh a livrat pentru prima dată peste 1,2 milioane de autovehicule la nivel mondial
› Noile modele SUV KODIAQ şi KAROQ se numără printre modelele care susţin puternic creşterea
› ŠKODA AUTO are peste 30.000 de angajaţi, activând în peste 100 de pieţe la nivel mondial
› Mobilitatea electrică, digitalizarea şi serviciile de mobilitate se numără printre aspectele principale ale Strategiei ŠKODA 2025
› Investiţii în capacităţi mai mari de producţie, procese de producţie moderne şi construcţia de autovehicule electrice

Mladá Boleslav/Geneva, martie 2018 – ŠKODA AUTO se poate uita în urmă la cel mai de succes an din istoria sa de 123 de ani. În 2017, producătorul auto ceh a livrat pentru prima dată peste 1,2 milioane de autovehicule la nivel mondial. De asemenea, compania a atins pragul de 20 de milioane de autovehicule construite începând cu anul 1905, când compania a început să construiască autovehicule. Gamele ŠKODA OCTAVIA şi FABIA au sărbători anul trecu cifre rotunde în producţie, 6 şi respectiv 4 milioane de unităţi fiind fabricate de la lansările acestor modele pe piaţă. Mai mult, compania se pregăteşte pentru o evoluţie pozitivă pe termen lung, investind în capacităţi mai mari de producţie, în fabricarea de autovehicule electrice şi de componente pentru astfel de autovehicule şi internaţionalizând totodată proiectul ŠKODA AUTO DigiLab.

Infographic SKODA Deliveries to customers in 2017

“2017 a fost cel mai bun an al companiei ŠKODA AUTO, din istoria sa îndelungată, de 123 de ani. Aceasta ne oferă un avânt şi mai puternic şi doresc să le mulţumesc tuturor clienţilor noştri pentru încrederea pe care ne-au acordat-o.”, a spus Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier. “Anul trecut a demonstrat că Strategia ŠKODA 2025 este calea cea bună prin care putem marca modificări profunde în industria auto. Totodată, acest succes ne motivează să mergem mai departe cu toate motoarele la maximum, şi în acest an. Vom face acest lucru lansând numeroase noi produse şi soluţii de mobilitate, care îi vor încânta pe clienţii noştri”, a spus Maier.

2017 a fost anul multor decizii strategice pentru marca ŠKODA. Alături de lansarea de succes a campaniei sale de SUV-uri, compania şi-a extins capacităţile în fabrici. De asemenea, Grupul Volkswagen a încredințat compania cehă de tradiţie cu responsabilitatea platformei MQB A0 IN. “Evaluăm o arhitectură globală pentru segmentele de volum concentrându-ne iniţial pe India”, a declarat Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier. “Acesta este un alt proiect care necesită întreaga noastră atenţie şi, totodată, prezintă o oportunitate enormă pentru ŠKODA AUTO. De asemenea, am reușit să aducem autovehiculele electrice în Republica Cehă”, a anunţat, cu o deosebită plăcere, domnul Maier. Începând cu anul 2019, la Kvasiny va fi lansată producţia modelului ŠKODA SUPERB PHEV, primul hibrid plug-in al mărcii. În acelaşi an, ŠKODA AUTO va începe la Mladá Boleslav producţia de componente pentru automobilele sale electrice şi pentru cele ale altor mărci ale Grupului. Marca va lansa autovehicule pur electrice în 2020. “Această decizie demonstrează încrederea pe care Grupul o are în capacitatea mărcii ŠKODA. Este un pas important pentru viitorul mărcii ŠKODA şi pentru Republica Cehă, în calitate de reper în industria auto.”

ŠKODA AUTO a stabilit un nou record de vânzări în 2017. Livrările mondiale ale mărcii cehe de tradiţie au crescut cu 6,6%, la 1.200.500 de autovehicule anul trecut. 2017 a fost al patrulea an consecutiv în care ŠKODA AUTO a vândut peste 1 milion de autovehiculele într-un an calendaristic. Alături modelul cu cele mai mari vânzări, ŠKODA OCTAVIA, printre cele mai importante modele în ceea ce priveşte volumul se numără ŠKODA SUPERB şi noile SUV-uri KODIAQ şi KAROQ. Ambele modele SUV s-au bucurat de o mare popularitate, încă de la lansarea lor.

Noile game de modele SUV au contribuit încă de la început considerabil la vânzările-record ale mărcii

În prezent, marca oferă şapte game de modele: CITIGO, FABIA, RAPID, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ şi SUPERB. Cea mai populară gamă a rămas şi în 2017 ŠKODA OCTAVIA, în timp ce modelul premium SUPERB şi-a continuat traiectoria ascendentă. KODIAQ a contribuit considerabil la recordul de vânzări din anul 2017. Astfel, SUV-ul de talie mare a notat circa 100.000 unităţi livrate în primul său an integral de la lansare. SUV-ul compact KAROQ lansat pe piaţă în toamnă, a fost vândut în 6.300 de exemplare, în doar câteva săptămâni. La acestea se adaugă alte câteva mii de pre-comenzi.

Cu prezentarea SUV-ului compact ŠKODA KAROQ în China şi lansarea modelului ŠKODA KODIAQ în India, campania SUV a mărcii a prins un avânt proaspăt pe pieţele principale ale mărcii.

Livrările mărcii ŠKODA în 2017
(în unităţi, cifre rotunjite, în funcţie de model, +/- în procente faţă de 2016):

ŠKODA OCTAVIA

418.800; -3,9 %

ŠKODA RAPID

211.500; -0,6 %

ŠKODA FABIA

206.500; +2,1 %

ŠKODA SUPERB

150.900; +8,7 %

ŠKODA KODIAQ

100.000; –

ŠKODA YETI

69.500; -27,8 %

ŠKODA KAROQ

6.300; –

ŠKODA CITIGO (model vândut exclusiv în Europa)

37.100; -8,8 %

Cea mai mare piaţă în privinţa vânzărilor ŠKODA este în continuare China. În această regiune, livrările au crescut cu 2,5%, la 325.000 de unităţi în 2017. Doar în luna decembrie a anului trecut, marca a livrat 42.400 de autovehicule, ceea ce reprezintă un plus de 41,8% faţă de aceeaşi lună a anului 2016. În Europa de Vest, livrările mărcii la clienţi au crescut în 2017 cu 5,2%, la 477.700 de autovehicule. În Europa Centrală, vânzările ŠKODA au crescut în 2017 cu 12,7%, la 207.100 de autovehicule. În Europa de Est, exclusiv Rusia, producătorul a livrat cu 17,9% mai multe autovehicule în anul precedent, adică 41.300 de unităţi. ŠKODA a reuşit şi în Rusia o creştere notabilă, de 12,5%, la 62.300 de unităţi.

Cele 10 pieţe în care ŠKODA a avut cel mai mare succes în 2017

Ţară

Livrări la clienţi în 2017

1. China

325.000

2. Germania

173.300

3. Republica Cehă

95.000

4. Marea Britanie

80.100

5. Polonia

66.600

6. Rusia

62.300

7. Franţa

27.300

8. Turcia

25.000

9. Italia

24.700

10. Austria

24.300

ŠKODA AUTO are peste 30.000 de angajaţi, activând în peste 100 de pieţe la nivel mondial ŠKODA are 3 unităţi de producţie în Republica Cehă: fabricile de autovehicule din Mladá Boleslav şi Kvasiny, precum şi unitatea de producţie cu tehnologie de ultimă oră din Vrchlabí, unde compania produce piese auto. De asemenea, ŠKODA AUTO produce automobile în China, Rusia, Slovacia, Algeria și India, în principal prin intermediul unor parteneriate încheiate în cadrul Grupului, precum și în Ucraina și Kazahstan cu parteneri locali.

20 de milioane de autovehicule produse

În anul-record 2017, ŠKODA AUTO a sărbătorit mai multe aniversări speciale în producţie. În septembrie 2017, de exemplu, automobilul cu numărul 20.000.000 – o ŠKODA KAROQ – a ieşit de pe linia de producţie din Kvasiny. Acest moment important subliniază că strategia de creştere a ŠKODA AUTO este într-adevăr una de succes. Mai ales de la unirea forţelor cu Grupul Volkswagen, în 1991, compania a dat dovadă de o evoluţie exemplară. Fiind unul dintre producătorii auto cu cea mai îndelungată istorie din lume, compania a început să fabrice automobile în 1905, în Mladá Boleslav. Primul autovehicul a fost Voiturette A, dezvoltat de fondatorii companiei, Laurin şi Klement.

ŠKODA AUTO Strategie clară până în anul 2025

Strategia 2025 a companiei ŠKODA AUTO defineşte linii directoare clare, ca răspuns la modificările profunde din industria auto, mai ales în ceea ce priveşte mobilitatea electrică, precum şi condusul autonom şi conectivitatea. Printre alte aspecte-cheie se numără introducerea de produse şi procese digitalizate, cucerirea de noi pieţe şi extinderea activităţii clasice de producţie de automobile cu diverse alte servicii de mobilitate. Astfel, ŠKODA AUTO intenţionează să crească în două direcţii: se doreşte continuarea creşterii vânzărilor de automobile, iar noile domenii de activitate, precum serviciile digitale de mobilitate urmează a genera baza pentru creşteri adiţionale.

ŠKODA AUTO DigiLab implementează un joint-venture în centrul IT, Israel

În cadrul Strategiei 2025, ŠKODA a definit digitalizarea ca fiind esenţială pentru dezvoltarea viitoare a corporaţiei. Un rol central în acest sens îl va juca ŠKODA AUTO DigiLab, care, printre altele, optimizează capacitatea de inovare şi expertiza în domeniul dezvoltării digitale a producătorului ceh. ŠKODA AUTO DigiLab are scopul de a adapta întreaga companie corespunzător posibilităţile şi cerinţelor digitalizării. Înfiinţat ca un start-up, acest proiect explorează şi dezvoltă noi modele de business, precum şi noi soluţii şi produse. Unul dintre principalele aspecte este colaborarea cu inovatorii externi.

În decembrie 2017, ŠKODA AUTO DigiLab şi importatorul israelian Champion Motors au realizat un nou joint-venture în Tel Aviv, care a devenit operativ la doar o lună de la iniţiere. Metropola israeliană este considerată a fi una dintre cele mai dinamice centre de start-up-uri IT din lume. Astfel, aici, doi angajaţi locali permanenţi stabilesc contacte cu start-up-urile israeliene principale şi iniţiază colaborări.

“Israel este o importantă sursă de inovaţii digitale. Pentru ŠKODA este foarte important să fie prezentă aici şi să obţină acces la proiectele inovatoare, la start-up-urile hightech şi la talentele din domeniul IT”, a subliniat Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier. “Suntem convinşi că putem folosi ecosistemul creativ local şi expertiza în dezvoltarea digitală de aici în mod optim în favoarea noastră. ŠKODA se concentrează în prezent asupra unor zone care includ siguranţa cibernetică şi chestiunea big data”, a adăugat Maier.

Convenţie şi Plan de Acţiune pentru viitorul industriei auto din Republica Cehă

Guvernul ceh şi Asociaţia Industriei Auto din Republica Cehă AutoSAP au semnat anul trecut în octombrie un memorandum care include măsuri de bază pentru consolidarea viabilităţii viitoare a industriei auto din Cehia. Aspectele principale ale convenţiei sunt mobilitatea electrică, condusul autonom şi digitalizarea. Aceste trei subiecte sunt definite ca zone-cheie de acţiune în Strategia ŠKODA 2025. În calitate de membru al asociaţiei AutoSAP, ŠKODA AUTO a jucat un rol determinant în conceperea convenţiei pentru viitorul industriei auto din Republica Cehă, precum şi la dezvoltarea planului de acţiune. Astfel, Bernhard Maier a semnat o declaraţie de susţinere a implementării angajamentelor incluse în Memorandum şi în Planul de Acţiune. Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier, pune mare preţ pe această convenţie pentru viitorul industriei auto din Cehia: “Prin această convenție pentru viitorul auto transmitem un mesaj clar că lucrăm pentru găsirea soluţiilor mobilităţii viitorului. Împreună, factorii politici, Asociaţia Auto şi economia generăm condiţiile optime pentru viitorul de succes al industriei auto ceheşti, promovând digitalizarea, autovehiculele electrice, infrastructura pentru alimentarea acestor autovehicule şi testarea automobilelor autonome în condiții reale. ”

Noua vopsitorie creşte capacitatea unităţii principale de producţie din Mladá Boleslav

De asemenea, ŠKODA a stabilit anul trecut şi direcţia pentru dezvoltarea viitoare pozitivă a altor domenii de activitate. Astfel, la sediul principal din Mladá Boleslav, producătorul construieşte o nouă unitate de vopsitorie. ŠKODA investeşte 214,5 milioane de euro în noua clădire şi creează aproximativ 650 de locuri de muncă. Noua unitate de producţie va funcţiona în trei schimburi şi va vopsi 600 de caroserii pe zi. Împreună cu unităţile existente din Mladá Boleslav, capacitatae va creşte la 2.700 de caroserii auto pe zi la sediul din Mladá Boleslav. Noua vopsitorie va începe să funcţioneze în iunie 2019 şi va fi una dintre cele mai moderne unităţi de profil din Europa. Noua vopsitorie redefineşte standardele în privinţa aspectelor ecologice, iar numeroase etape ale procesului de producţie vor fi realizate de roboţi sau susţinute de echipamente robotizate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *