Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Skoda Auto inregistreaza rezultate record

·    cele mai bune rezultate din istorie
·    creştere a veniturilor cu 9,0%, la aproximativ 8,80 miliarde de Euro
·    în premieră peste 600.000 de unităţi livrate în 2007
·    prezentă pe 100 de pieţe, inclusiv în Australia
·    2,2% cota de piaţă în Europa Occidentală

Skoda Auto şi-a anunţat rezultatele financiare în cadrul conferinţei de presă anuale care a avut loc pe 13 martie la Mladá Boleslav. Škoda a continuat să se extindă reuşind înainte de sfârşitul anului să cucerească piaţa cu numărul o sută şi înregistrând totodată cele mai bune vânzări şi rezultate financiare din istorie. Astfel, veniturile Grupului Škoda Auto au crescut cu 9,0% ajungând  până la 8,80 miliarde de Euro. Profitul operaţional s-a majorat anul trecut cu 35,5%, la 790 de milioane de Euro, iar profitul înainte de impozitare a crescut cu aproape 40%, la 794 milioane de Euro. Cu o creştere de 29,5%, lichidităţile nete au atins la 31 decembrie 2007 valoarea de 1,08 miliarde de Euro.
Comentând rezultatele record obţinute în 2007, Holger Kintscher, membru al Consiliului de Administraţie şi responsabil financiar Škoda Auto, a afirmat: „Anul 2007 nu a fost unul uşor în privinţa condiţiilor economice externe. A trebuit să facem faţă unor factori negativi, în special aprecierii continue a coroanei ceheşti în raport cu moneda euopeană, creşterilor de salarii, precum şi schimbărilor înregistrate pe piaţa materiilor prime, în primul rând a oţelului şi a materialelor sintetice. De aceea, suntem foarte mulţumiţi că Grupul Škoda Auto a reuşit să obţină cele mai bune rezultate din toată istoria sa”.

În 2007 Škoda Auto a exportat automobile, piese de schimb şi alte componente, inclusiv accesorii, în valoare de 7,3 miliarde de Euro, ceea ce reprezintă 7,5% din totalul de exporturi al Republicii Cehe. În consecinţă, Škoda Auto şi-a apărat poziţia de lider naţional al exporturilor. La obţinerea acestor rezultate excepţionale au contribuit în total 29.141 de angajaţi ai Grupului Škoda Auto. Numărul angajaţilor cu normă întreagă ai companiei mamă a crescut cu 2,3 %, până la 23.559. Numărul de angajaţi furnizaţi de agenţii a crescut cu 13,2 %, până la 4.194. De la sfârşitul anului, sucursalele companiei au angajat 1.388 de persoane, inclusiv personalul furnizat de agenţii (+47,3% în comparaţie cu anul precedent).

Comentând succesul Grupului Škoda Auto, precum şi viitorul companiei, Preşedintele Consiliului de Administraţie, Reinhard Jung, a afirmat: „Piatra de hotar pentru anul 2007 a fost lansarea noii generaţii de modele Fabia, care s-a bucurat de o primire foarte bună din partea clienţilor. Pentru prima dată în istorie, am produs şi vândut peste 600.000 de unităţi şi, odată cu intrarea pe piaţa australiană, am atins cifra magică de 100 de ţări în care ne vindem automobilele. Rezultatele financiare dovedesc că strategia noastră bazată pe o calitate superioară a produselor, serviciilor şi proceselor, precum şi motivarea individuală a angajaţilor, este una înţeleaptă. 2008 va fi anul unei noi generaţii de Škoda Superb, modelul amiral al mărcii. Noua versiune are dimensiuni generoase, oferind câteva soluţii tehnologice unice şi asigurând o valoare excelentă în schimbul preţului propus”.

În 2007, compania a oferit clienţilor săi un total de 630.032 de automobile. Škoda Octavia şi-a apărat titlul de cel mai bine vândut model (237.422 de unităţi, +18,1% faţă de anul trecut). În ciuda schimbului de generaţie şi a constrângerilor aferente privind disponibilitatea, şi Škoda Fabia a obţinut rezultate foarte bune. (232.890 de unităţi). Modelul Roomster continuă să fie primit foarte bine (62.527), în timp ce modelul Škoda Superb a reprezentat alegerea a 20.530 dintre clienţi.

Grupul Škoda Auto şi-a sporit cota de piaţă în Europa Occidentală cu 2,2%, cu 8,9% mai mult decât anul precedent. Compania a comercializat în total 327.222 de automobile pe piaţa unde are cea mai puternică poziţie. Vânzările din Europa de Est au crescut cu 33,9 % (95.032 de unităţi), iar cele din zona Asia/Pacific s-au majorat cu 78,7 %, ridicându-se la 65.295 de unităţi. Cu o creştere de 1,2% (142.483 de unităţi), Grupul Škoda Auto şi-a confirmat poziţia puternică în Europa Centrală. Ca şi în anul anterior, cele mai multe vânzări au fost înregistrate în Germania (112.452 de unităţi , +8,2%). Cu cele 66.806 de automobile livrate (+2,5%), Škoda şi-a apărat poziţia de lider de piaţă şi în Republica Cehă.

În anul 2007, marca Škoda a obţinut o serie întreagă de premii, unul dintre cele mai prestigioase fiind Volanul de Aur acordat de publicaţia Bild am Sonntag noii generaţii de modele Škoda Fabia.

Luna trecută Škoda Auto şi-a continuat tendinţa ascendentă pe toate pieţele importante din lume. În Europa de Vest, vânzările au înregistrat o creştere de 2,4 %, atingând cifra de 24.957 de automobile, iar în Europa de Est de 44,6 %, ceea ce înseamnă un număr de 9.548 de automobile. Comparativ cu luna februarie a anului 2007, compania a livrat în Republica Cehă cu 8,2 % mai multe automobile (în total, 4.780 de automobile).

În luna februarie, Škoda Auto a vândut 52.916 de automobile, cu 19,4 % mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului 2007. Vânzările companiei de la începutul anului au atins pragul de 105.179 de unităţi (+17,8 % comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut).

Constructorul ceh a raportat 8.583 de noi înmatriculări în Germania, cea mai puternică piaţă a sa. Printre pieţele cheie din Europa de Est se numără Rusia (3.055 de automobile livrate în total, cu 62,6 % mai mult comparativ cu luna februarie 2007), Ucraina (2.616 de automobile livrate, +71 %) şi România (2.030 de automobile livrate, +18,7 %).

Škoda Octavia şi-a apărat titlul de cel mai bine vândut model (în total, 27.012 de unităţi, din care 20.954 de automobile Škoda Octavia şi 6.058 de automobile Škoda Octavia Tour). Vânzările modelului Fabia au crescut cu 9,1 % faţă de anul trecut (18.701 de automobile), iar vânzările modelului Roomster au crescut cu 25,8% (5.829 de automobile). Compania Škoda Auto a totalizat 1.374 de modele Superb vândute în luna februarie.

În România au fost livrate în luna februarie nu mai puţin de 2.197 de autoturisme Škoda. În clasamentul modelelor preferate  de clienţii români, Škoda Octavia rămâne cel mai vândut automobil de import în primele două luni ale anului 2008, cu 1831 de unităţi (versiunile de caroserie limuzină şi Combi), dintre care 813 au fost livrate luna trecută. Predecesorul său, Škoda Octavia Tour, se menţine şi el în top atingând în februarie pragul de 550 de unităţi (limuzină şi Combi), în timp ce noua Fabia înregistrează în aceeaşi perioadă 360 de maşini livrate( atât varianta limuzină, cât şi cea Combi).

Bucuresti, 19.03.2008

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *