Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sistemul Coca-Cola Romania castiga European CSR Award

Ediția locală a prestigioasei competiții pan-europene!

Sistemul Coca-Cola România este desemnat câștigătorul pentru țara noastră a European CSR Award, categoria Companii Mari, primind Golden Award în cadrul prestigioasei competiții pan-europene, pentru proiectul „Adoptă un râu de la izvoare până la vărsare”. European CSR Award se desfășoară simultan în 29 de țări și este coordonată de CSR Europe, în competiția la nivel național înscriindu-se 28 de proiecte la această categorie, evaluate de un juriu internațional.

„Adoptă un râu de la izvoare până la vărsare” este platforma de CSR dezvoltată de Sistemul Coca-Cola România începând cu anul 2008, cu scopul de a proteja resursele de apă în zone-cheie, ca prioritate strategică pentru companie. Platforma se focusează pe 3 mari direcții – cea educațională, cea practică și de advocacy – propunând și implementând, timp de 5 ani, soluții fezabile pentru probleme locale de mediu, identificate pe cursul râului Siret, de la izvoare (zona Vatra Dornei – zonă strategică pentru operațiunile Sistemului) și până la vărsare, în zona Deltei Dunării.

„Ne-am scris povestea de responsabilitate în jurul apei, ca prioritate strategică pentru Sistemul Coca-Cola România, pornind din Vatra Dornei, acolo unde ne îmbuteliem apele minerale. Împreună cu partenerii noștri-cheie – ONG-urile locale și naționale – am curățat albii de râu, am împădurit, am susținut comunitățile locale, dar mai ales am educat, am vorbit răspicat despre voluntariat și am creat adevărate nuclee de societate civilă, care să acționeze pe termen lung. Rezultatele foarte bune s-au datorat, credem noi, unei viziuni strategice, parteneriatelor de lungă durată, consistenței în acțiuni și în comunicare, și, nu în ultimul rând, dedicării. Suntem foarte mândri de premiul obținut, întrucât el este o reconfirmare a crezului nostru, și anume acela că viitorul aparține proiectelor sustenabile, cu impact direct asupra comunităților în care companiile își desfășoară activitatea.”, a declarat Mugurel Rădulescu, Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola HBC România și Republica Moldova.

Încă de la început, proiectul s-a bucurat de suportul unor parteneri strategici, atât ONG-uri locale – Tășuleasa Social, organizație care acționează în zona Vatra Dornei, cât și naționale – Salvați Dunărea și Delta (SDD) sau MaiMultVerde (MMV). Având suportul Sistemului Coca-Cola România, împreună au dezvoltat numeroase proiecte de mediu cu impact pe termen scurt, dar mai ales mediu și lung: de la acțiuni de curățare a râurilor, plantări sau colectare selectivă a deșeurilor de ambalaje, la donații în produse, educarea și implicarea pe termen lung a comunităților locale sau proiecte de lobby care au condus la schimbări legislative în probleme legate de Delta Dunării.

„Parteneriatul cu Coca-Cola a însemnat pentru Tășuleasa Social, în cei 5 ani de desfășurare a proiectului, foarte multe acțiuni frumoase în zona Vatra Dornei și rezultate cu care ne mândrim. Am împădurit, am curățat râuri, am educat, am construit chiar și o pădure – Pădurea Pedagogică, de care beneficiază anual mii de copii. Suntem mândri de premiul obținut de Coca-Cola, este, pentru noi, încă o confirmare a unei colaborări frumoase, pe termen lung.”, a declarat Alin Uhlmann Ușeriu, Președinte Tășuleasa Social

Procesul de jurizare a competiției s-a desfășurat în perioada 1 Martie – 20 Aprilie 2013, pe baza criteriilor de performanță ale organizației britanice Business in the Community (BITC). Conform acestor criterii, au fost punctate proiectele care se detașează prin inovație, leadership și care reușesc să dezvolte relații consistente și durabile de parteneriat cu cel puțin un stakeholder din afara sferei de afaceri.

Referitor la desemnarea marelui câștigător, juriul competiției a apreciat că: „Programul este un exemplu de bună-practică, ce a răspuns, într-o manieră inovatoare, nevoii strategice a companiei de a proteja resursele de apă, pe de o parte, și nevoilor comunităților în mijlocul cărora compania își desfășoară activitatea, pe de altă parte. Implicarea impresionantă de resurse umane și financiare, alături de comunicarea susținută cu stakeholderii și evaluarea constantă, pe parcursul programului dezvoltat de Sistemul Coca-Cola România – iată un model de planificare, implementare și evaluare a unui program de CSR.”

Despre CSR Europe

CSR Europe este cea mai importantă rețea europeană de afaceri în domeniul responsabilității sociale corporatiste, cu peste 100 de membri, 74 de corporații multinaționale și 31 de organizații naționale partenere. Organizația a fost fondată în 1995 de către cunoscuți lideri europeni din mediul de afaceri ca răspuns la apelul Președintelui Comisiei Europene Jacques Delors. Organizația a crescut și a devenit o rețea inspirațională de oameni de afaceri care lucrează pentru a promova conceptul de CSR la nivel european și global. www.csreurope.org

Despre Sistemul Coca-Cola

Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, oferind consumatorilor din întreaga lume peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare.

Alături de Coca-Cola, recunoscută ca fiind cea mai valoroasă marcă din lume, compania comercializează o gamă variată de produse ce include băuturi răcoritoare carbogazoase, băuturi răcoritoare cu conținut caloric scăzut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, băuturi energizante, cafea ready-to-drink etc. Având cea mai mare rețea de distribuție din lume, Coca-Cola este prezentă în peste 200 de țări, consumul produselor companiei depășind 1.8 miliarde de porții pe zi.

Având în vedere angajamentul său de dezvoltare a unor comunități durabile, Sistemul Coca-Cola se concentrează pe inițiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător și conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viață activ și echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajați și promovarea dezvoltării economice a comunităților unde își desfășoară activitatea.

În România, ca în toate țările în care își desfășoară activitatea, Coca-Cola deține și funcționează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii și distribuției produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și partenerul său Coca-Cola Hellenic (CCH) România, care îmbuteliază și distribuie produsele Coca-Cola sub licența The Coca-Cola Company în România.

Pentru mai multe informații legate de companie vă rugăm să vizitați site-ul www.thecoca-colacompany.com sau să ne urmăriți pe twitter la adresa twitter.com/CocaColaCo.

Bucuresti, 23.05.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.