Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Siguranta la cel mai inalt nivel

· Siguranța pasivă: până la nouă airbag-uri, inclusiv airbag-uri pentru genunchi și laterale
· Siguranța activă: sisteme de asistență inovatoare precum Multi-Collision Brake, Front Assistant și Driver Activity Assistant (detectarea nivelului de oboseală)
· Trenul de rulare nou îmbunătățește manevrabilitatea
· Rigiditate crescută a caroseriei, în ciuda greutății reduse

ŠKODA Octavia Combi impune noi standarde și în materie de siguranță. Sisteme inovatoare de siguranță, un pachet de siguranță pasivă cuprinzător, inclusiv nouă airbag-uri și manevrabilitatea exemplară a mașinii fac din acest vlăstar al mărcii ŠKODA unul dintre cele mai sigure automobile din segment.

Sistemele de siguranță ale noii ŠKODA Octavia Combi sunt extrem de diverse. În cazul unei coliziuni, un pachet cuprinzător de elemente de siguranță pasivă asigură cel mai bun nivel posibil de protecție pentru șofer și pasageri. Noul model dispune de multe sisteme de siguranță inovatoare, care măresc siguranța activă: de la Front Assistant la sistemul proactiv, Crew Protect Assistant. Șasiul nou creat și precis, ampatamentul lung și structura solidă și ușoară a caroseriei contribuie la nivelul extraordinar de manevrabilitate și stabilitate al celui mai recent model de la ŠKODA.

După o coliziune în trafic, apare des riscul unei coliziuni ulterioare, adică al unui impact secundar cu automobilul din față, un alt participant la trafic, sau cu diverse obstacole (bariere de protecție, copaci). Sistemul Multi-Collision Brake, disponibil pentru prima dată în gama ŠKODA, acționează pentru a preveni acest lucru. În țările UE, ŠKODA oferă această tehnologie ca dotare standard pentru Octavia Combi. Sistemul Multi-Collision Brake frânează automat automobilul după ce a detectat o coliziune – chiar dacă șoferul nu mai apasă pedala de frână. O coliziune ulterioară este evitată și/sau viteza la care aceasta are loc este redusă. Sistemul Multi-Collision Brake este o componentă a Sistemului Electronic de Control al Stabilității ESC. Acesta încetinește mașina până la o viteză reziduală de 10 km/h. Declanșarea sistemului Multi-Collision Brake atrage după sine și activarea luminilor de avarie și a celor de frână. Șoferul poate anula acest sistem, în orice moment, apăsând pedala de accelerație sau prin inițierea unei opriri de urgență voluntare. Clubul auto german ADAC a oferit recent un premiu pentru inovații în materie de siguranță, sistemului Multi-Collision Brake dezvoltat de Volkswagen.

Sistemul Front Assistant al noii Octavia Combi devine activ în cazul unei coliziuni iminente față-spate. La fel ca și în cazul dotării de confort Adaptive Cruise Assistant, care este de asemenea disponibilă pentru ŠKODA Octavia Combi, Front Assistant utilizează un senzor radar, integrat în partea din față, pentru a monitoriza în permanență distanța față de automobilul din față. Sistemul funcționează în patru etape: cu cât se diminuează mai mult distanța față de autovehiculul din față, cu atât mai puternic acționează funcția Front Assistant. Prima etapă este o avertizare vizuală, care alertează șoferul cu privire la distanța insuficientă. Următoarea etapă avertizează atât vizual cât și acustic cu privire la obstacolul care se apropie și pregătește sistemul de frânare. Ca avertizare principală, cea de-a treia etapă declanșează o acționare foarte scurtă a frânelor, iar apoi inițiază frânarea parțială, automată. Ultima etapă mărește la maximum sensibilitatea sistemului de asistență a frânării, în vederea frânării automate. Dacă șoferul nu reacționează în nici un fel, are loc o frânare de urgență. Astfel, sistemul poate reduce gravitatea accidentului și poate, în funcție de situație, chiar să prevină în totalitate o coliziune.

Pe o plajă de viteze de deplasare cuprinsă între 5 și 30 km/h, funcția Front Assistant „lucrează” în cooperare cu Funcția de Frânare de Urgență City, pentru a opri în mod automat şi complet Octavia Combi, dacă șoferul nu reacționează la un obstacol aflat în calea sa. În cazul în care riscul de coliziune este maxim, funcția de Frânare de Urgență City obține o decelerare de 8 m/s2.

Oboseala la volan este una dintre cele mai frecvente cauze ale accidentelor. Sistemul Driver Activity Assistant (detectarea oboselii la volan), disponibil pentru prima dată în gama ŠKODA Octavia Combi, poate ameliora această problemă. În baza analizării comportamentului la volan, sistemul recunoaște deviațiile de la manevrarea normală și astfel o reducere a nivelului de concentrare a șoferului. Sistemul analizează comportamentul la volan timp de 15 minute după ce automobilul a fost pornit, cu condiția ca viteza să fie mai mare de 65 km/h și memorează acest rezultat ca bază de comparație pentru semnal. O deviere semnificativă de la acest comportament caracteristic şoferului va indica o creștere a nivelului de oboseală a șoferului, ceea ce va declanșa un mesaj vizual pe panoul de instrumente – “fatigue detected – please take break” („detectat stare de oboseală – vă rugăm luați o pauză”) – recomandând astfel o oprire.

Prin sistemul proactiv de protecție a ocupanților, Crew Protect Assistant, ŠKODA pune la dispoziție un alt sistem nou pentru ŠKODA Octavia Combi, care a fost până acum utilizat numai în cazul autovehiculelor de lux. Sistemul Crew Protect Assistant ‘pregătește’ șoferul și pasagerii pentru un accident iminent: în cazul unui risc detectat – de exemplu, în cazul frânării de urgență sau într-o situație din trafic evaluată ca fiind critică – sistemul pretensionează centurile de siguranță, atât pentru șofer cât și pentru pasageri. În plus, sistemul închide trapa și geamurile laterale (lăsând deschisă doar o mică fantă), în cazul situațiilor critice, instabile, precum supravirarea sau subvirarea puternică, prin care se declanșează sistemul ESC. Aceste acțiuni au rolul de a preveni pătrunderea obiectelor străine în interiorul mașinii.

Sistemul Lane Assistant îmbunătățește considerabil siguranța în trafic. Asistentul de avertizare a schimbării benzii de rulare scade riscul schimbării din neatenție a benzii de rulare. Sistemul asistă șoferul noii Octavia mai ales pe autostrăzi care au linii de marcaj vizibile în mod clar. Sistemul funcționează cu ajutorul unei camere video, integrate în baza oglinzii retrovizoare din interior. Camera detectează marcajele benzilor din fața mașinii, la viteze de 65 km/h și mai mari. Asistentul de avertizare a schimbării benzii de rulare recunoaște schimbarea involuntară a benzii, oferă un avertisment vizual pe panoul cu instrumente și inițiază corectarea direcției. Fără marcaje care să poată fi recunoscute ușor, sistemul nu funcționează. Dacă semnalizarea este activată înainte de a călca un marcaj, sistemul Lane Assistant nu va reacționa.

Protecție complexă în cazul unei coliziuni

Din nefericire, nici măcar cele mai bune sisteme de siguranță nu pot preveni fiecare și orice accident. Dacă, în ciuda tuturor precauțiilor are loc o coliziune, noua ŠKODA Octavia Combi oferă cel mai bun nivel de protecție posibil. Pentru prima dată, Octavia Combi dispune de airbag pentru genunchii șoferului (standard în țările UE) precum și de airbag-uri laterale pentru pasagerii din spate, oferite opțional. Până la nouă airbag-uri protejează ocupanții automobilului. În plus, airbag-ul frontal pentru pasagerul din față poate fi dezactivat atunci când pe acest loc se transportă un scaun special pentru copii.

Ca și regulă, toți ocupanții automobilului sunt asigurați cu centuri cu 3 puncte de prindere (care în față oferă și posibilitatea de reglare pe înălțime) şi cu pretensionare (în spate, opțional în combinație cu airbag-urile laterale). Limitatoarele de forță integrate reduc tensiunile aplicate asupra zonei toracice a ocupanților. Pentru un nivel ridicat al siguranței copiilor, scaunele de copii cu prindere Isofix pot fi fixate ferm de mașină, prin intermediul sistemelor de fixare corespunzătoare de pe spătar și, de asemenea, prin intermediul unei centuri de siguranță suplimentare, care este poziționată în partea de sus şi se numeşte TopTether. La cerere, punctele de prindere Isofix pot fi integrate, de asemenea, și în scaunul pasagerului din față.

În toate țările Uniunii Europene, dotările de siguranță precum: sistemul de Control Electronic al Stabilității (ESC) cu Multi-Collision Brake, șapte airbag-uri, airbag-ul frontal pentru pasagerul din față, care poate fi dezactivat, și luminile de zi sunt incluse în echiparea standard. Sistemul ESC este activat în situații critice și previne, în mod sistematic, dezechilibrarea autovehiculului în viraje.

Punțile îmbunătățite și ampatamentul mai lung creează un tren de rulare modern

Manevrabilitatea precisă, cu un nivel înalt de agilitate în viraje și o suspensie echilibrată au fost obiectivele principale ale celor care au proiectat șasiul noii ŠKODA Octavia. Rezultatul este remarcabil: un șasiu stabil, echilibrat, care îndeplinește în mod optim toate cerințele de siguranță și confort.

Șasiul noii Octavia utilizează două tipuri de punți spate. Versiunile cu motorizări pe benzină de până la 103 kW și motorizări diesel de până la 110 kW sunt echipate cu nou creata punte spate cu bare de torsiune. Versiunile de motorizări mai puternice, precum Combi cu tracțiune integrală și cele propulsate cu gaz natural CNG vor utiliza o punte spate multi-link nou concepută.

Puntea spate cu bare de torsiune constă într-o secțiune transversală, deschisă în partea de jos, la capetele căreia sunt sudate inserții din foi de tablă. Aceste inserții din foi de tablă au lungimi diferite, în așa fel încât să poată fi obținute diferite rate de torsiune. În comparație cu o bară tubulară sudată, această arhitectură oferă un avantaj semnificativ în ceea ce privește greutatea. Puntea spate cu bare de torsiune cântărește 38 de kg, adică cu 15 kg mai puțin decât tipul de punte spate utilizat anterior în cazul modelului Octavia – având în același timp și un nivel mai mare de rigiditate și un comportament îmbunătățit în cazul virării la ruliu.

Puntea spate multilink a înregistrat, de asemenea, îmbunătățiri sistematice, mai ales în ceea ce privește masa. Utilizarea oțelului dur-aliat precum și îmbunătățirile aduse unui număr mare de componente, din punct de vedere structural, au rezultat în reducerea greutății cu 4 kg, ajungându-se în prezent la o masă totală de 49 de kg. Principiul care stă la baza designului acestei arhitecturi, cu separarea sistematică a rigidității longitudinale și transversale, asigură caracteristici excelente de confort și manevrabilitate.

În partea din față, noua Octavia dispune de o punte față MacPherson (brațe) cu o basculă nou proiectată în partea inferioară. Oțelul dur-aliat, utilizat în cazul basculei și o abordare inovatoare cu un design bionic în cazul pivotului basculant contribuie atât la reducerea masei, precum și la îmbunătățirea stabilității. Montat în poziție centrală pe puntea față, cadrul auxiliar este proiectat pentru cea mai mare rigiditate transversală. Per ansamblu, pentru puntea față, greutatea s-a redus cu 2,8 kg.

Ampatamentul noului model ŠKODA Octavia a crescut cu 108 mm în comparație cu generația precedentă. Distanța semnificativ mai mare dintre puntea spate și cea din față mărește și mai mult efectul pozitiv asupra stabilității automobilului.

Caroserie mai sigură și mai ușoară, grație unor procedee de fabricație inovatoare

Datorită utilizării inovatoare a oțelurilor dure și foarte dure, precum și a unor noi metode de producție, caroseria noii ŠKODA Octavia Combi nu este doar mai ușoară, ci și mai robustă decât cea a modelului precedent.

Aproximativ un sfert (26,1 procente) din arhitectura de siguranță constă din oțeluri de cea mai înaltă duritate, formate la cald. Aceste componente sunt de până la șase ori mai rezistente decât cele ambutisate din oțel normal și sunt de până la patru ori mai rezistente decât cele din oțel cu duritate mare. Ele sunt create prin încălzirea oțelului la temperaturi mari (cca. 950 grade Celsius), modelarea acestuia în timp ce este încă extrem de fierbinte și apoi răcirea lui la 180 de grade Celsius, într-un interval de 5,5 secunde. Avantajul este acela că toate componentele create în acest mod pot fi fabricate la o grosime considerabil mai mică decât înainte, în timp ce își păstrează aceeași rezistență la deformare – această abordare reduce greutatea și conduce la economii de carburant pentru noua ŠKODA Octavia Combi.

Geneva/Mladá Boleslav / Bucuresti, 11.03.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.