Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Si in luna aprilie, concernul Volkswagen obtine rezultate mult mai bune decat piata de ansamblu

Marca Volkswagen a înregistrat o creştere a volumului de livrări cu 1,3 procente

Şi în luna aprilie, concernul Volkswagen a obţinut rezultate mult mai bune decât piaţa auto mondială. Pe o piaţă generală o scădere de aproximativ 20 de procente, concernul a livrat 541.600 de autovehicule (aprilie 2008: 568.100; -4,7 procente). „Prin intermediul gamei noastre de modele atractive la nivelul întregului concern reuşim să evităm o parte importantă din evoluţia actuală negativă a pieţei. Prin intermediul acestor rezultate suntem perfect în grafic“, a declarat luni la Wolfsburg directorul de vânzări al concernului, Detlef Wittig. În contextul menţinerii dificultăţilor, marca Volkswagen a vândut în luna aprilie chiar un număr mai mare de autovehicule, în comparaţie cu aceeaşi lună a anului precedent, marca principală reuşind performanţa unei creşteri a volumului de livrări cu 1,3 procente cu 339.500 de autoturisme (335.100 în 2008).

Astfel, pentru primele luni ale anului 2009, volumul livrărilor realizate de concern a fost de 1,93 milioane autovehicule (2,14; -9,6 procente)*, iar pentru marca Volkswagen de 1,22 milioane autovehicule (1,26; -3,2 procente). Pe de altă parte, piaţa mondială a înregistrat în aceeaşi perioadă o scădere de 21 de procente. Mărcile Audi, SEAT şi Škoda au înregistrat de asemenea rezultate mai bune în comparaţie cu piaţa generală. „Spre deosebire de situaţia specială temporară de pe piaţa germană şi de tendinţa pozitivă de pe piaţa chineză, pieţele auto mondiale înregistrează vânzări foarte scăzute şi nu se estimează o revenire în perioada următoare. Ne dorim în continuare să obţinem rezultate mai bune în comparaţie cu piaţa de ansamblu", a afirmat Wittig.

În Europa, concernul a fost mai puternic decât concurenţa

La fel ca în lunile precedente, concernul a înregistrat în Europa şi în luna aprilie rezultate mai bune decât concurenţa. În timp ce piaţa autoturismelor din Europa a înregistrat o scădere cu 21,5 procente, concernul a obţinut rezultate negative mult mai mici, de numai 9,1 procente, cu 294.900 unităţi (324.400). Cu 141.200 autoturisme vândute (144.600; -2,3 procente), marca Volkswagena atins un rezultat şi mai bun. Deosebit de îmbucurătoare a fost de exemplu evoluţia din Franţa. Pe o piaţă în scădere cu 7 procente, cu 23.800 autovehicule comercializate (22.400), concernul a înregistrat un plus la livrări de 6,5 procente, iar marca Volkswagen, cu 13.200 autoturisme livrate (11.400), a obţinut o creştere de 16,0 procente. În acest sens se regăseşte tendinţa pozitivă din lunile precedente şi îmbunătăţirea situaţiei livrărilor în special la modelele Polo şi Golf.

Îmbucurătoare a fost şi evoluţia înregistrată de autoturismele Volkswagen în Rusia: pe această piaţă, în contextul unei pieţe aflate în scădere cu aproape 60 de procente, marca a obţinut un rezultat îmbunătăţit de livrare cu 2,9 procente, cu 3.800 (3.700) unităţi.

Activitatea din Germania stimulată în continuare de prima de casare

În Germania, mărcile concernului au livrat în luna aprilie 118.200 autovehicule (98.600; +19,9 procente). Marca Volkswagen a vândut pe piaţa sa de origine 63.300 (50.700; +24,8 procente) autoturisme. Foarte căutate au fost modelele Volkswagen Fox, Polo, Golf şi Tiguan, precum şi Škoda Roomster, Škoda Fabia, Škoda Octavia şi SEAT Ibiza. Menţinerea rezultatelor bune în rândul clienţilor este asigurată în continuare de prima de casare: în luna aprilie au fost primite comenzi pentru 129.500 autovehicule (105.000; +23,3 procente).

Evoluţie peste medie şi în America de Nord şi de Sud, precum şi în Asia / Pacific

În ciuda situaţiei care se menţine în continuare tensionată, concernul a reuşit să se detaşeze de evoluţia generală a pieţei şi în alte regiuni de vânzare. In America de Sud, concernul Volkswagen a vândut în luna aprilie 61.800 autovehicule (70.600; -12,5 procente) , pe o piaţă generală aflată în scădere cu 22 de procente. În America de Nord au fost livrate 37.900 (42.200) de unităţi. Acest rezultat reprezintă o scădere cu 10,1 procente în condiţiile unei deprecieri a pieţei de ansamblu de 33 de procente. În Asia/Pacific, în luna aprilie piaţa a înregistrat o uşoară tendinţă de creştere de 0,3 procente. Concernul Volkswagen a obţinut o creştere peste medie, cu 131.500 autovehicule (111.200; +18,2 procente). În special pe piaţa din China, aflată în proces de revenire, au fost livrate 121.300 de unităţi (100.200; +21,1 procente).

* fără Scania, inclusiv Volkswagen Autovehicule Comerciale, camioane şi autobuze pentru ianuarie/februarie 2009

Bucuresti, 19.05.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.