Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sfaturile de care ar trebui să țină cont orice startup din România, conform Vitacom, una dintre primele afaceri private

Compania Vitacom Electronics, lider pe piața din România în distribuția de produse și accesorii electronice, a fost fondată în 1991. Într-o țară proaspăt ieșită din comunism, Vitacom era ceea ce în prezent s-ar numi startup și debuta în distribuția de electronice.

După 25 de ani de la acel moment, sunt tot mai mulți oameni care fondează și dezvoltă companii în domeniul tehnologiei și distribuției. Pentru toți aceștia, Vitacom prezintă câteva sfaturi de care ar trebui să țină cont pentru a avea succes.

Primul pas pe care nu ar trebui să îl facă un fondator de startup este să înceapă o afacere care vine de la sfătuitori și binevoitori. Nu toată lumea se pricepe la business, iar cel care îşi asumă riscul trebuie să cunoască toate detaliile cu privire la probleme, soluții și cerere. Dacă cineva nu doreşte sau nu poate să-şi asume riscuri, atunci afacerea nu ar trebui pornită. Apoi, este importantă atenția la detalii și la ceea ce se întâmplă în domeniul de activitate. Următoarea fază este aplicarea acelor sfaturi și integrarea oricărei idei care ar putea ajuta compania. Dat fiind că actualul mediu de afaceri este unul puternic racordat la Occident, printre atuurile oricărui om de afaceri se numără punctualitatea, seriozitatea și respectul față de partenerii de afaceri.

Vitacom a pornit în 1991, dar până în 2007 România n-a fost nicicând conectată foarte bine cu piața internațională, iar eforturile individuale erau cele care aduceau succesul. În primii cinci ani, compania a reinvestit profitul. În anii ‘90, cererea era mult mai mare decât oferta, astfel că vânzările erau la un nivel ridicat. O lecție importantă despre respect a fost învățată de companie în 1997, când era a doua oară aproape de faliment, astfel că în trei zile leul a pierdut 30% din valoare. Atunci, fostul proprietar al furnizorului principal a acordat Vitacom un credit comercial de 250.000 de mărci germane. În urma unei convorbiri telefonice, acesta a spus că le oferă banii românilor, dacă promit că orice se va întâmpla în România vor achita.

În același an a început „integrarea“, primind mentorat de la un om de afaceri din Olanda. După ce România a fost acceptată în UE, în domeniul electronicelor nu au apărut schimbări majore, dar au început să cadă barierele birocratice și în acelaşi timp, a crescut şi piaţa neagră. Totuși, a crescut competiţia directă şi corectă, astfel că piața a beneficiat.

Vitacom Electronics a avut în 2015 un capital de opt milioane de euro, iar cele mai multe contracte le derulează cu revânzători de accesorii de electronice şi electrice, dar și cu cei din IT și foto, atât în piaţa traditională, cât şi în rândul marilor lanţuri de magazine şi magazine specializate. Fondatorul Vitacom este Vasile Andrei Vita.


Despre Vitacom Electronics

Vitacom Electronics a fost înființată în anul 1991 și este una dintre cele mai mari companii și cei mai de încredere parteneri în domeniul produselor și accesoriilor electronice. Compania a fost fondată de Vasile Andrei Vita, din pasiune pentru produse și accesorii electronice și pentru noi provocări. Prin profesionalism, siguranță și flexibilitate Vitacom Electronics a câștigat fidelitatea și aprecierea clienților și, totodată, a reușit să se impună pe piață datorită prețurilor competitive și calitatea produselor.

Calitatea serviciilor Vitacom Electronics a fost răsplătită prin aprecieri la nivel internațional și național, firma deținând distincția Internațional Gold Star for Quality, certificate ISO 9001:2008, ISO14001:2004, OHSAS 18001:2007, precum și numeroase titluri acordate de Camerele de Comerț și Industrie. În plus, de-a lungul timpului compania a dezvoltat două branduri proprii: WELL și CHROME, recunoscute la nivel național, și a dezvoltat parteneriate durabile cu branduri recunoscute la nivel mondial precum: GP Batteries, Valueline, Konig, HQ, Cyberpower, Maxell,Goobay, ProsKit, NGS și Legrand.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.