Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sfaturi de alegere a unei agentii de PR

Simona Bogdan
PR Manager Romania – BitDefender

Te gandesti sa lucrezi pentru prima data cu o agentie de PR sau cea cu care colaborezi nu mai aduce rezultatele pe care le vrei? Raspunde la intrebarile de mai jos inainte sa decizi ce tip de agentie ai nevoie, ce criteriile de selectie sa setezi si ce reguli trebuie sa indeplineasca pentru o colaborare de succes. Plus, este foarte important sa inchei contractul cu agentia anterioara cu tact si fara sa-ti strici reputatia pe piata.

Gasirea unei agentii de PR care sa raspunda pe termen lung nevoilor tale de comunicare si sa convearga cu aceleasi principii de business ca si tine, poate fi unul dintre cele mai grele lucruri pe care trebuie sa le faci, pentru a te promova corect. Agentia de PR potrivita iti aduce cateva beneficii majore, pe termen scurt: acoperire media importanta prin cele mai vizibile medii de comunicare, cotidiene, reviste de specialitate, radio, TV, toate in conformitate cu nevoile tale. Agentia nepotrivita pentru tine – ca sa nu spunem gresita – poate reprezenta un consum imens de resurse interne canalizate in directia gresita.

Iata cateva sfaturi pe care orice firma le poate lua in considerare pentru a gasi “partenerul de comunicare” potrivit:

  • Agentia de PR trebuie sa se potriveasca cu domeniul tau de activitate.

Daca esti o companie mare, multi-nationala, trebuie sa cauti deopotriva o agentie mare, cu ramificarii globale. Deopotriva, daca esti mic si la inceput, ideal pentru tine ar fi ceea ce numim un butic de agentie sau un atelier de creatie. Scopul este acela de a avea rolul de “big fish” in acea agentie si, sa fim seriosi, daca bugetul tau de comunicare este de 1,000 euro pe luna, esti o afacere mica pentru agentiile mari. In loc sa se strambe marile agentii din nas la tine, cauta un atelier de creatie, evetual autohton, pentru care fee-ul lunar ar fi important.

  • Ce poate face agentia pentru tine?

Vezi dincolo de buget – desi acesta este o parte esentiala a procesului de selectie. Uita-te la ce poate face agentia, ce proiecte a dezvoltat, ce clienti are. Sunt specializati doar pe relatia cu media sau ofera si traininguri interne? Ideal ar fi sa mergi la o agentie full-service care sa-ti redacteze de la un media kit pana la consultanta online si strategie completa.

  • Am gasit!

Deruleaza interviul cu agentia ca si cand ai face o noua angajare, pe o pozitie cheie in companie. Nu vorbesc aici de o prezentare scortoasa in Powerpoint, de vreo propunere scrisa in cuvinte mari sau de buget – totul tine de o abordare prieteneasca, de a gasi puncte comune pentru a cladi o relatie, de a cunoaste si a-ti place efectiv oamenii din agentia cu care vei lucra. Daca nu-ti place sa lucrezi cu ei, daca nu te vezi zi de zi vorbind cu ei, vei fi nesatisfacut pe termen lung, indiferent de cat de mica este remuneratia lunara.

  • Ce spun clientii?

Discuta si cu alti clienti ai agentiei, anteriori si prezenti, si asculta atent ce spun despre ea. Referintele sunt de aur! De asemenea, analizeaza rezultatele obtinute vs. asteptarile/promisiunile initiale. Sunt lucruri care spun multe vis-a-vis de abilitatea agentiei de a aduce rezultate si a mentine satisfactia clientului de la inceput. Compania este un fost client? Afla ce a produs ruptura, incearca sa afli adevaratele motive din spatele unor aparente cuvinte de „regret”. Toate acest lucruri te ajuta sa vezi agentia cu alti ochi, mai obiectivi. Alege sa-ti iei referintele atat din interiorul cat si din exteriorul domeniului tau de activitate.

  • Monitorizarea mea


Orice agentie tine un dosar lunar de monitorizare media al tuturor clientilor. Solicita acesteia unele dosare ale unor clienti din domeniul tau de activitate sau evaluari post-evenimente ale unor actiuni de BTL desfasurate pentru ei. Veti avea o idée mai buna despre relatia cu media pe care o vizezi. In plus, obtine o lista de jurnalisti cu care se colaboreaza in mod frecvent, reporter, producatori, editori sau redactori sefi, pe domeniul tau de activitate. Afla cat de bine “conectati” sunt.

Aduna mai multi executivi din echipa ta de profesionisti – top management, director de marketing, de vanzari, financiar etc. – pentru a selecta impreuna agentia potrivita sa raspunda tuturor nevoilor nominalizate de fiecare departament in parte. Implica si cativa dintre cei mai importanti clienti de-ai tai in procesul final de selectie.

Alegerea agentiei potrivite trebuie sa fie in acord perfect cu nevoiel si dorintele tale de comunicare in piata. Daca solicitarile, conditiile si obiectivele tale sunt clar trasate de la bun inceput, ai mari sanse ca relatia sa fie de lunga durata si sa obtii rezultatele dorite mai repede decat te asteptai. Colaborarea cu o agentie poate fi una dintre cele mai fructuoase si meritorii experiente. Vei obtine nu doar vizibilitate si brand-awareness, iar eforturile de vanzari, marketing si relatii publice pot vorbi cu o singura voce, care duc la final la atingerea obiectivului tau major: un ROI mai bun pentru compania ta.

Simona Bogdan – PR Manager Romania, BitDefender, are o experienta de peste 5 ani in PR-ul IT&C deruland in toti acesti ani in proiecte de corporate communications, programe de responsabilitate sociala sau comunicare interna. De-a lungul carierei sale, Simona a acumulat experienta in calitate de consultant pe probleme de comunicare corporativa, fiind specializata pe procese de strategie si B2B. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.