Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Sevilla apreciaza televiziunea in mediul mobil

Testul pilot desfăşurat la Sevilla pentru tehnologia DVB-H a fost un imens succes

Rezultatele principale:

– 80,08% dintre participanţi ar recomanda şi altor persoane serviciul de televiziune în mediul mobil (Mobile TV)
– 8 din 10 participanţi consideră că serviciul este „foarte uşor” de folosit
– Ştirile, serialele şi programele magazin sunt cele mai apreciate tipuri de conţinut (în această ordine)
– Testul pilot a debutat pe 16 decembrie şi a avut drept subiecţi 300 de persoane din oraşul Sevilla 

Abertis Telecom, Nokia şi Vodafone España au prezentat concluziile iniţiale ale unui test pilot pentru televiziunea digitală pe telefoanele mobile. Acest test, bazat pe tehnologia DVB-H (Digital Video Broadcasting – Handheld) a debutat pe 16 decembrie, 2005.

La test au participat 300 de persoane, care au beneficiat de acces la 14 canale spaniole de televiziune aparţinând unor companii precum Antena 3 TV, Net TV, Sogecable, Telecinco, RTVA (Canal Sur), RTVE, RTVV (Canal Nou) şi Veo TV.

Testul a arătat că majoritatea subiecţilor au fost „foarte” sau „destul de” interesaţi de televiziunea în mediul mobil (72,8%) şi că ar recomanda-o şi altor persoane (80,08%).

Media zilnică de utilizare a serviciului a fost de 35,39 de minute în timpul săptămânii şi de 37,90 de minute în week-end.

Cele mai apreciate tipuri de conţinut au fost ştirile, serialele şi emisiunile-magazin, ceea ce indică o diferenţă faţă de mediul tradiţional de vizionare (pe dispozitive fixe, prin transmisii terestre): aici, cele mai urmărite transmisii sunt filmele, sportul şi documentarele.

Principalii factori pe care s-a bazat succesul serviciului în cadrul testului pilot sunt: mobilitatea, posibilitatea utilizării timpului liber disponibil în diverse momente ale zilei şi accesul rapid la ştiri sau la emisiunea preferată. Marea majoritate a participanţilor – 8 din 10 – au considerat serviciul drept „foarte uşor” de folosit.

Tehnologia DVB-H (Digital Video Broadcast Hendheld) implică adaptarea standardelor televiziunii digitale terestre la cerinţele specifice impuse de mobilitate, precum consumul redus de energie şi dimensiunea redusă a ecranului.

Rezultatele testului pilot au fost prezentate vineri, 5 mai, la Sevilla, de către primarul oraşului Sevilla, Alfredo Sánchez Monteseirín, împreună cu membri ai conducerii companiilor Abertis Telecom, Nokia şi Vodafone España. Sevilla a fost selectată în urmă cu patru luni pentru implementarea testului DVB-H, datorită realizărilor sale în materie de inovaţie tehnică. În plus faţă de testul pilot, proiectul a inclus şi crearea unei platforme experimentale pentru televiziunea în mediul mobil şi dezvoltarea de noi tehnologii pentru comunicaţiile mobile.

Reprezentanţii Abertis, Nokia şi Vodafone España s-au declarat extrem de mulţumiţi de primele rezultate ale acestui nou sistem pentru furnizarea de televiziune în mediul mobil, datorită căruia utilizatorii au acces la conţinutul TV preferat şi atunci când se află în mişcare.  

Abertis Telecom
Abertis Telecom este cel mai mare grup de infrastructură şi servicii pentru telecomunicaţii din Spania. Prin companiile Tradia şi Retevisión, grupul deţine peste 3.000 de situri de transmisie şi distribuţie de semnale radio şi TV, analogice şi digitale. Grupul oferă, de asemenea, cea mai extinsă gamă de servicii de radiocomunicaţii mobile de urgenţă şi de securitate pentru operatorii de telefonie. Grupul face parte din corporaţia Abertis, cea mai mare corporaţie privată din Spania în domeniul gestionării infrastructurilor de transport şi comunicaţii.

Vodafone
VODAFONE España face parte din Grupul Vodafone, cea mai mare companie de telefonie mobilă din lume, cu divizii în 27 de ţări şi reţele partenere în alte 32 de ţări, pe cinci continente. VODAFONE oferă o gamă completă de servicii de telecomunicaţii mobile, inclusiv comunicaţii de voce şi date. De aceste servicii beneficiază peste 179 milioane de utilizatori (cifră proporţională cu participaţiile deţinute de Vodafone).  Cei aproape 13 milioane de clienţi ai Vodafone España beneficiază de experienţa şi de resursele extinse ale acestei companii lider la nivel mondial, care îşi ajută clienţii – persoane fizice, companii şi comunităţi – să comunice mai bine într-o lume mobilă.

Vodafone este o organizaţie globală, recunoscută la nivel mondial pentru calitatea serviciilor oferite şi pentru produsele sale inovatoare. Cea mai recentă gamă de servicii globale a Vodafone, Vodafone live!, cu 3G, extinde graniţele comunicaţiilor mobile color, oferind acces la mesaje cu fotografii şi secvenţe video, la transmisii de televiziune, jocuri video, melodii polifonice şi muzică „adevărată”, ştiri, email, chat şi servicii bazate pe locaţie. Vodafone live! este disponibil în 23 de ţări şi este folosit de peste 38 de milioane de clienţi din toată lumea.

Nokia
Nokia este liderul mondial în comunicaţii mobile, stimulând creşterea durabilã în cadrul mai larg al industriei mobilitãţii. Nokia îi ajutã pe oameni sã comunice unul cu celãlalt şi sã aibã acces la informaţiile care îi intereseazã, prin intermediul unor produse inovatoare şi uşor de folosit, printre care telefoane mobile, dispozitive şi soluţii pentru imagini, jocuri, informaţie şi afaceri. Nokia oferă echipamente, soluţii şi servicii pentru operatorii de reţele mobile şi pentru corporaţii. 

Bucuresti, 11.05.2006

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.