Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Senzori de accelerare Bosch pentru controlul sasiului – primul accelerometru la nivel mondial

prevazut cu interfata PSI5

Sistemele de control al şasiului pot contribui în mod semnificativ la sporirea nivelului de siguranţă şi de confort în timpul rulării. La baza acestor sisteme se află senzori speciali care pot evalua cu exactitate dinamica şasiului şi a caroseriei. Perfect adaptate la aceste cerinţe sunt cele două noi accelerometre SMB431 şi SMB433 produse de Bosch. Cu o precizie de măsurare de ±1,6 g (1 g = 9,81 ms-2), SMB431 înregistrează mişcările caroseriei pe direcţie verticală. SMB433 măsoară cu o precizie de ±16 g accelerarea verticală a roţilor. Ambii senzori permit o procesare complet digitală a semnalelor şi, deoarece utilizează o interfaţă digitală bifilară PSI5, asigură o transmisie sigură a semnalului. Interfaţa PSI5 reduce şi costurile necesare unui montaj extern, dar şi cele ce vizează cablarea senzorilor. Cei doi senzori, SMB431 şi SMB433, sunt disponibili momentan doar în vederea testării.

Senzori pentru roţi şi caroserie

Senzorii SMB431 şi SMB433 sunt concepuţi special pentru utilizarea în combinaţie cu sistemele de suspensie active. Aceştia reduc oscilaţiile provocate de sarcinile aplicate pe roţi şi îmbunătăţesc astfel nivelul de aderenţă a acestora. Cu ajutorul a trei (sau mai mulţi) senzori de tipul SMB431, accelerarea caroseriei pe direcţia z, dar şi mişcările pe verticală şi cele de rulare, pot fi foarte bine centralizate. În paralel, SMB433 înregistrează accelerarea roţilor cu un nivel ridicat de precizie. Unitatea de comandă preia toate semnalele senzorilor şi adaptează continuu efectul amortizoarelor la starea curentă a carosabilului.

Unitatea de comandă reglează amortizoarele suspensiei şi, prin mişcări reduse ale caroseriei, asigură un nivel sporit de siguranţă şi confort. Distanţa de frânare este micşorată, reducându-se astfel pericolul unei răsturnări. Pasagerii vor beneficia de un confort sporit în timpul călătoriei şi de mişcări reduse ale şasiului.

Pornind de la funcţia de control al şasiului, există o multitudine de posibilităţi de utilizare a celor doi senzori SMB431 şi SMB433, de exemplu pentru măsurarea înclinaţiei în vederea reglării hayonului. Ambii senzori permit o procesare complet digitală a semnalelor şi utilizează o interfaţă digitală bifilară PSI5, folosită şi în cazul sistemelor de airbaguri. În comparaţie cu interfaţa de tip analog, interfaţa PSI5 asigură o transmisie sigură a semnalului, fiind utilizată şi în procesul de programare şi adaptare a senzorilor la sistemul de control. Interfaţa PSI5 reduce şi costurile necesare unui montaj extern, dar şi cele ce vizează cablarea senzorilor.

Bosch, lider de piaţă pe segmentul de senzori MEMS

Cei doi senzori MEMS fac parte dintr-un portofoliu extins de produse, care include senzori de măsurare a acceleraţiei, turaţiei, presiunii, cuplului motor şi debitului de aer. Bosch activează de peste 20 de ani pe segmentul de senzori MEMS, fiind astfel un deschizător de drumuri în acest domeniu. Cu peste 900 de patente în materie de senzori MEMS şi peste 1,2 miliarde de senzori MEMS vânduţi, Bosch ocupă poziţia de lider în acest sector.

Accelerometrele SMB431 şi SMB433:
Date tehnice

Domenii de măsurare

±1,6 g -. ±16 g

Frecvenţe programabile ale filtrelor

30 Hz, 60 Hz, 120 Hz, 240 Hz

Interfaţă digitală bifilară

PSI5

Carcasă

SOIC14n
(Suprafaţă de bază 6 mm x 8,6 mm)


Bucuresti, 09.08.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.