Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Seminarul “Medierea – din dialog vin solutiile”

Evenimentul desfasurat astazi, 29 noiembrie la Camera de Comert si Industrie Suceava este parte a proiectului EIRENE, proiect care are ca obiectiv promovarea existentei unei culturi europene a Medierii, prin elaborarea unui plan de comunicare aplicabil si eficient prin care medierea sa fie promovata ca un instrument de rezolvare a conflictelor.

Partenerii acestui proiect sunt: Fundatia MEDIARA – Spania, Programul pentru Dezvoltarea Sistemului Juridic – BULGARIA, Centrul de Mediere si Arbitraj HellMAC – GRECIA, Universitatea din Padova – Italia, Pragmata Politika – ITALIA, Universitatea Stefan cel Mare Suceava, Fundatia pentru Alternative Europene – ANGLIA, Zavod PIP Centrul de Informare Maribor – SLOVENIA

La seminar au participat domnul Dorin Badulescu, Presedintele Consiliului de Mediere, domnul Ion Dedu, Membru al Consiliului de Mediere, doamna Simona Cinepa, Presedintele UNMR – Filiala Galati, domnul Mihai Munteanu – CEO Human Toolkit, domnul Lucian Gheorghiu – Director General al Camerei de Comert si Industrie Suceava.

In cadrul acestui eveniment au fost aduse la cunostinta invitatilor informatii in legatura cu avantajele medierii pentru mediul de afaceri, medierea in raport cu celelalte metode de solutionare a conflictelor (arbitrajul si concilierea), procedura de informare asupra avantajelor medierii, medierea – solutie a eficientei manageriale.

Seminarul a fost deschis de domnul Lucian Gheorghiu care a facut o scurta prezentare despre proiectul EIRENE, proiect care are printre obiective:
– Imbunatatirea cunostintelor despre cum se foloseste medierea ca instrument eficient si ieftin de rezolvare a conflictelor;
– Construirea unei culturi a dialogului si promovarea ascultarii active;
– Reducerea conflictelor prin utilizarea unor instrumente specifice rezolvarii acestora;
– Oferirea de solutii potrivite rezolvarii conflictelor;
– Crearea de noi oportunitati acolo unde rezolvarea conflictelor este vazuta ca cea mai buna cale de a rezolva dispute complexe.

Domnul Presedinte al Consiliului de Mediere, Dorin Badulescu a vorbit despre avantajele folosirii medierii, astfel ca au fost aduse in discutie elemente esentiale in solutionarea disputelor intr-un mod mai rapid, mai economic, intr-un cadru confidential in care partile pot decide singure asupra rezultatului neintelegerii dintre ei.

Domnul Ion Dedu a adus in discutie procedura medierii in raport cu celelalte metode de solutionare alternative a disputelor (arbitrajul si concilierea) facand comparatii intre procedurile de desfasurare a acestor metode.

In partea a doua a seminarului a luat cuvantul doamna Simona Cinepa, care a vorbit despre informarea prealabila obligatorie cu privire la avantajele medierii, informare devenita obligatorie o data cu modificarea art. 2, alin. 1 din legea medierii la data de 1 februarie 2012.

In ceea ce priveste aspectele practice privind procedura de informare, stim cu totii – toate persoanele fizice sau juridice care au calitatea de reclamant au obligatia sa parcurga aceasta etapa in care se adreseaza unui mediator autorizat, in situatiile prevazute expres de lege.

In urma acestei informari, partile decid impreuna ce cale vor urma pentru solutionarea conflictului dintre ele, avand de ales intre trei variante: mediere, instanta sau alta forma, cu specificarea acesteia.

Sedinta de informare cu privire la mediere face parte din procedura de mediere si reprezinta o etapa prealabila incheierii contractului de mediere.

Pentru a transforma o sedinta de informare a partilor intr-o mediere, informarea nu se face in termeni generali, ci aplicata pe fiecare caz in parte, in functie de specificul acestuia, domeniu, natura, cauzele, istoricul conflictului, astfel incat persoanele sa accepte, prin incheierea contractului de mediere, in cunostinta de cauza, participarea la sedinta de mediere.

Domnul Mihai Munteanu a adus in discutie medierea din punctul de vedere al managerului si folosirea ei pentru eficientizarea raporturilor de colaborare intre angajati, pentru consolidarea relatiilor cu partenerii de afaceri, pentru cresterea eficientei angajatilor si crearea unui mediu propice dezvoltarii afacerilor.

Seminarul a avut un real succes in randul oamenilor de afaceri si profesionistilor in domeniu, la acest eveniment participand un numar de peste 80 de persoane. Pe parcursul conferintei au avut loc discutii pe tema relatiei mediatorului cu instanta si modalitatile de imbunatatire a acestei relatii, discutii pe parcurgerea procedurii de informare prealabila si pe oportunitatea folosirii medierii in cazuri specifice mediului de afaceri.

Bucuresti, 29.11.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.