Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Schimbările aerodinamice pentru BMW M4 DTM promit spectacol mai mare în sezonul 2018

BMW M4 DTM

Bucureşti/München. La BMW Motorsport în München (Germania), pregătirile pentru sezonul DTM 2018, care va debuta la Hockenheim (Germania) la 5 mai, sunt în plină desfăşurare. De-a lungul pauzei de iarnă, inginerii BMW au revizuit BMW M4 DTM în conformitate cu noul regulament tehnic. Schimbările pot fi catalogate după principiul “mai puţin înseamnă mai mult”: apăsarea aerodinamică a fost redusă cu o treime. În consecinţă, acum se pune un accent şi mai mare pe piloţi.

Unele modificări sunt evidente imediat. Canalul lateral de la BMW M4 DTM a fost simplificat, iar placa laterală de sub uşi a fost îndepărtată. În viitor, o singură aripioară va fi utilizată pe fiecare parte a părţii frontale a maşinii – şi este mai mică decât echivalentele sale din sezonul trecut. Inginerii au ajustat spoilerul faţă în consecinţă. Geometria de bază a spatelui a fost menţinută, dar câteva simplificări de detaliu au fost făcute în ceea ce priveşte aerodinamica. Rezultatul general: mult mai puţină apăsare aerodinamică şi rezistenţă aerodinamică redusă care, în funcţie de circuit, pot conduce la viteze maxime mai mari.

BMW M4 DTM

Sub capota BMW M4 DTM, al treilea element al punţii faţă a fost eliminat pentru 2018, ceea ce înseamnă că acum sunt doar patru arcuri laterale convenţionale, unul pentru fiecare roată. În consecinţă, BMW M4 DTM va avea distanţe de frânare mai mari. În combinaţie cu reglajele aerodinamice, aceasta înseamnă că acum se va pune mai mult accent pe controlul maşinii de către pilot.

Ca urmare a apăsării aerodinamice reduse, piloţii vor trebui să frâneze mai devreme şi să accelereze mai târziu la ieşirea din viraje, aşa că vor avea de “lucrat” cu volanul o perioadă mai lungă în viraje înainte de a accelera din nou.

În timp ce nu sunt permise nici un fel de modificări asupra motorului V8 în sine, inginerii BMW Motorsport au putut să aducă îmbunătăţiri asupra trenului de rulare. În colaborare cu partenerul tehnologic premium Shell, optimizări suplimentare au fost făcute în privinţa utilizării uleiului.

“Sunt nerăbdător să pilotez pe circuit versiunea 2018 a BMW M4 DTM”, a spus Bruno Spengler, pilot BMW în DTM. “Cu cât maşina de curse are mai puţină apăsare aerodinamică, cu atât este mai provocator de pilotat la limită. Va fi interesant pentru ingineri să găsească reglajul perfect. Aderenţa mecanică a maşinii va fi mai importantă ca niciodată.”

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.