Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Proiecție documentar în 7 orașe din țară cu ocazia Săptămânii Mondiale a Alăptării

În perioada 1 iulie – 7 august 2015, cu ocazia Săptămânii Mondiale a Alăptării, Lion Mentor Association organizează proiecția documentarului “Îndrăznesc să alăptez 2 PAȘI spre CONȘTIENTIZARE” – primul documentar românesc despre alăptare și substituenții de lapte matern în 7 orașe din țară: Alba Iulia, Bacău, Câmpulung Mușcel, Constanța, Mediaș, Oradea și Suceava.

Care sunt drepturile mamei şi ale copilului la naştere?


Ce este ora magică și cât de importantă este ea pentru o alăptare de succes?

Cum poate alăptarea sau lipsa ei influenţa sănătatea pe termen lung a bebeluşilor?

Ce nu se știe despre laptele praf?

Care sunt violările constante ale Codului Internațional de Marketing al Substituenților de Lapte Matern?

“PAȘI spre CONȘTIENTIZARE”, o producție Lion Mentor Association, realizat de Irina Thiery, este al doilea documentar al campaniei “ÎNDRĂZNESC PENTRU COPILUL MEU”, un documentar despre protejarea sănătății sugarilor, indiferent dacă sunt alăptați sau hrăniți cu lapte praf.

În România, rata sugarilor alăptați în primele 2 ore de la naștere este de doar 15% pentru că 43% dintre bebeluși sunt separați de mamele lor imediat după naștere și hrăniți exclusiv sau parțial cu lapte praf, iar rata bebelușilor alăptați exclusiv la vârsta de 6 luni este de doar 3,4%. Cauzele sunt diverse, de la lipsa de informare a proaspeților părinți, la lipsa de încredere a mămicilor în corpul lor, la violările constante și cu bună știință, a Codului Internațional de Marketing al Substituenților de Lapte Matern de către industria laptelui praf. În anul 1982 acest cod a fost aprobat, semnat și implementat şi în Romania. Acest cod de marketing reprezintă un regulament strict față de etichetarea produselor, conținutul acestora și modul în care li se face publicitate. De exemplu, o încălcare gravă a acestui cod o reprezintă promovarea substituenților de lapte matern pe holurile spitalelor sau în cabinetele medicale, sau promovarea produselor în magazine prin prețuri promoționale, sau faptul că aceste produse sunt prezentate publicului vulnerabil drept niște „produse minune” folosind argumentul sănătății: “un start sănătos”, sau “contribuie în MOD NATURAL la un sistem imunitar sănătos”.

Demontăm miturile, analizăm opțiunile și dezbatem drepturile femeii şi ale copiilor noştri așa cum sunt ele încălcate sau respectate în sistemul sanitar românesc.

“PAȘI spre CONȘTIENTIZARE” este un apel la simţul de răspundere al fiecăruia dintre noi pentru o informare corectă a ceea ce înseamnă cu adevărat un start sănătos, natural al copiilor noştri, precum şi pentru conştientizarea impactului calităţii informaţiilor ce le transmitem generaţiilor viitoare. Avem datoria, față de generațiile viitoare, să fim uniţi, în cazul de față, în fața industriei laptelui praf, să cerem onestitate în modul de promovare al formulelor artificiale. Laptele matern și laptele praf nu sunt produse identice.

Vă invităm, deopotrivă, să pășim împreună pe drumul informării conștiente care ne va duce spre schimbare.

Pentru mai multe detalii despre documentar, intrați pe site-ul asociației: //www.LionMentor.ro/eveniment.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.