expoplast Sibiu 2019

Rusu+Bortun Brand Growers semneaza identitatea si comunicarea campaniei ANOFM

Agentia de strategie si manifestare de brand Rusu+Bortun Brand Growers a dezvoltat identitatea si comunicarea proiectului ,,Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor”, finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Beneficiarul proiectului este Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. 

Proiectul are o durată de 18 de luni şi un buget total de 10.016.900 lei. Obiectivul general al proiectului îl constituie creşterea gradului de ocupare în rândul persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, cu precădere în rândul tinerilor, dar şi creşterea accesului la informaţii, mai ales în rândul angajatorilor.

Din punct de vedere identitar, provocarea agentiei a fost gasirea unui simbol puternic si relevant atat pentru angajatori, cat si pentru tinerii care vor sa se angajeze.

,,Daca cineva isi imagineaza ca initial am fost frustrati incercand sa creem identitatea unui proiect ce avea numele format din zece cuvinte, ei bine, isi imagineaza corect. Relevanta bicefala a identitatii parea sa ingreuneze si mai mult tema, proiectul trebuind sa raspunda nevoilor a doua grupuri-tinta, la prima vedere aflate la poli totali opusi. La finalul explorarilor vizuale, cromatice, emotionale sau rationale, am avut o lista de asociatori perfect armonizati. Simbolul grafic asociat proiectului face trimitere la litera "C", la crearea atractiei intre cele doua grupuri, la informare puternica prin portavoce, la ,,veriga" ce completeaza forta echipei, la trecerea la maturitate in atrium, la integrarea exprimata ca multime sociologica, la experienta si maturitate ce se intalnesc cu prospetime si vitalitate”, declara Marc Bortun, Senior Designer & Creative Partner la Rusu+Bortun Brand Growers.

Identitatea vizuala a fost declinata in mai multe materiale de comunicare, printre care si o serie de brosuri educative ,,Cum sa”.

Strategia de comunicare a fost si ea dezvoltata diferit, in baza unor studii de piata cantitative si calitative. Conceptul ,,E bine sa ai banii tai. Ia-ti primul job!” le-a vorbit tinerilor despre independenta, iar conceptul “Nici nu stiti cum va poate ajuta un tanar. Angajati-l!” le-a aratat angajatorilor cat de important poate fi un tanar in afacerea lor.

,,Am ales o abordare emotionala in ceea ce-i priveste pe tineri, insa nu le-am promis marea cu sarea. Am incercat sa le stimulam orgoliul in a-si castiga independenta financiara fata de parinti. Adevarul e simplu: daca stai pe banii alor tai, atunci ai tai or sa-ti spuna cam ce sa faci cu banii pe care ti-i dau. Daca ai banii tai, oricat de putini ar fi, sunt ai tai si ii poti folosi cum vrei. Povestile campaniei surprind momente din viata unor tineri majori care sunt nevoiti sa ceara acordul parintilor si atunci cand isi iau floricele, costum de baie sau prezervative. Angajatorilor le-am amintit despre potentialul si pregatirea tinerilor. Faptul ca un tanar este pasionat de psihologie, IT&C, inginerie sau limbi straine poate reprezenta un avantaj competitiv pentru firma care-l angajeaza. Angajatorul roman este pragmatic si trebuie sa inteleaga in cine investeste. In spoturi, am incercat sa ilustram ce surprize placute poate oferi un tanar inca de la prima angajare”, povesteste Catalin Rusu, Creative Director & Managing Partner la Rusu+Bortun Brand Growers.

Echipa Rusu+Borţun Brand Growers care a dezvoltat acest proiect in ultimul an a fost compusa din: Luiza Olaru – Project Manager & Production Manager, Marc Bortun – Senior Designer & Creative Partner, Tudor Nastase – Senior Designer & Ilustrator, Alex Boeangiu si Radu Rapeanu – Junior Copywriters, Anca Uscatescu – DTP & Postpoduction Manager si Catalin Rusu – Copywriter & Creative Director.

Spoturile TV pentru angajatori au fost regizate de Cristi Puiu, iar cele pentru tineri de Andreea Paduraru. Producerea spoturilor TV, a filmelor de prezentare si a spoturilor radio a fost dezvoltata impreuna cu HIFI Production, casa de productie condusa de Laura Georgescu-Baron, iar fotografiile campaniei poarta semnatura celor de la Carioca.

Din partea ANOFM au participat: Adina Croitoru – Manager proiect si Oana Pellarini – Coordonator implementare, Daiana David – Responsabil financiar si Mihail Tanasescu – Secretar tehnic.

Bucuresti, 15.03.2011

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *