Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Analiza tripsta: romanii si calatoriile lor in prima jumatate a lui 2016 – destinatiile europene si liniile aeriene low cost, principalele lor alegeri

Romanii calatoresc pe tot parcursul anului, dar ce au ales si cand anume in primele 6 luni ale acestui an? Tripsta1 a pregatit o analiza care se uita la alegerile lor si la obiceiurile de rezervare pentru a vedea ce destinatii i-au convins si cand, precum si sumele pe care le-au cheltuit.

Destinatiile europene: principalele alegeri ale romanilor pentru prima jumatate de an; rezervarile de pe mobil au crescut comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru primele 5 pozitii in topul preferintelor lor pentru destinatii internationale, romanii au ales in aceasta prima jumatate de an Atena ca prima optiune, urmata de Londra, Roma, Amsterdam si Istanbul. In acelasi timp, destinatiile domestice catre care au calatorit cel mai des au fost Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Oradea si Suceava (Salcea).

In ce priveste alegerile facute de utilizatorii reprezentativi pentru anumite generatii, exista un mix intre destinatii domestice si internationale, Bucurestiul fiind alegerea numarul 1 atat pentru Generatia Y cat si pentru cei peste 65 de ani, diferentele aparand in ce priveste alegerile pentru urmatoarele destinatii din top. Generatia Y a ales Londra, Amsterdam, Roma, Atena si Berlin pentru urmatoarele locuri, in timp ce calatorii cu peste 65 de ani au ales pentru locurile 2-5 ale destinatiilor lor de calatorie Atena, Roma, Iasi si Berlin.

In ce priveste destinatiile cele mai rezervate in lunile analizate, Roma este destinatia preferata in lunile martie, aprilie si mai, Istanbul alegerea pentru ianuarie si iunie si Londra destinatia lunii februarie.

Barbatii au fost in continuare responsabili pentru majoritatea rezervarilor realizate in aceste 6 luni, reprezentand 59.9% din totalul rezervarilor, in timp ce femeile au finalizat dar 40.1% din ele.

Urmand tendinta observata de anul trecut, procentajul rezervarilor realizate de pe dispozitive mobile in perioada analizata a crescut cu 25%, ajungand sa reprezinte 20.5% din totalul rezervarilor, comparativ cu primele 6 luni din 2015 cand reprezentau doar 16% din total.

Liniile aeriere low cost – cele mai cautate; in acelasi timp, cea mai scumpa rezervare din prima jumatate a lui 2016 a costat jumatate din valoarea celei achizitionate in aceeasi perioada anul trecut.

In timp ce Tarom a fost cea mai folosita linie aeriana pentru rezervarile facute de catre romani in perioada dintre ianuarie-iunie 2016, liniile aeriene low cost au ocupat urmatoarele 4 locuri, romanii alegand Ryanair, Blue Air, Wizzair and Air Berlin pentru calatoriile lor.

Romanii si-au planificat calatoriile cu ceva timp in avans, timpul mediu dintre rezervare si calatorie fiind de 36 de zile – iar luna ianuarie a fost cea in care s-au realizat cele mai multe rezervari, la polul opus, cu cele mai putine rezervari aflandu-se luna iunie.

In ce priveste sumele cheltuite pe calatorii, costul mediu al rezervarilor a fost de 181 Euro, cea mai ieftina a costat 12.99 Euro (pentru o calatorie la Milano) iar cea mai scumpa calatorie rezervata de romani in prima jumatate a acestui an a fost in valoare de 2.416,86 Euro pentru o calatorie la Palanga –  aproape jumatate din valoarea celei mai scumpe rezervari facute de un roman in aceeasi perioada in 2015, in valoare de  4.123 Euro si care a fost chletuita pentru o calatorie la Kinshasa, Congo.

1 Analiza bazata pe rezervarile realizate de utilizatorii romani ai tripsta in perioada ianuarie-iunie (inclusiv) 2016.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.