metal show

Românii iubesc… shoppingul! 56% cumpără haine de cel puțin câteva ori pe lună, cu 7% mai mulți decât anul anterior

  • 88% dintre români vizitează magazinele online de fashion, iar 65% fac cumpărături online;
  • 50% dintre cumpărătorii online returnează produsele, mai ales pentru că nu li se potrivesc mărimile;
  • 30% mai multe experiențe digitale în magazinele de fashion din România față de anul trecut.

Românii iubesc shoppingul nu doar cu ocazia zilelor speciale, întrucât 56% dintre aceștia își cumpără haine, încălțăminte sau accesorii vestimentare de cel puțin câteva ori pe lună, cu 7% mai mulți decât anul anterior, așa cum arată studiul Digital Fasion Consumer Trends, dat publicității de MKOR Consulting.

Și sumele cheltuite de aceștia pentru a fi la modă au crescut: 40% dintre consumatori plătesc peste 301 lei lunar pe articolele de fashion, cu 5% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Mallurile rămân locurile preferate pentru cumpărăturile de fashion (85% obișnuiesc să cumpere de la mall). Un plus de 3% îl au magazinele online, de unde se îmbracă 57% dintre români, dar și magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.
În prima jumătate a anului 2018, 88% dintre români au vizitat magazine online de fashion, însă doar 65% dintre aceștia au și cumpărat ceva în aceeași perioadă de timp.

Cei mai mulți (69% dintre vizitatorii magazinelor online) folosesc magazinele virtuale pentru a se informa înainte de a lua o decizie de cumpărare. Comparativ cu 2017, românii au devenit mult mai atenți la banii lor: 47% dintre cei ce accesează magazinele online de fashion doresc doar să compare prețuri, cu 13% mai mulți în 2018 față de anul anterior.

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clienții aleg să cumpere offline, dar și cauza pentru care cei mai mulți returnează produsele vestimentare comandate online.

Principala reținere a celor care aleg să cumpere exclusiv din magazinele fizice este legată de neîncrederea că mărimile produselor prezentate în magazinele online li se vor potrivi în realitate. 57% dintre cei care vizitează magazinele online, dar cumpără offline se tem de acest lucru, cifră aflată în creștere cu 5% comparativ cu anul anterior.

Această temere este una întemeiată, din moment ce 50% dintre cumpărătorii online au returnat cel puțin o dată produsele comandate pe Internet, iar cauza a 83% dintre retururi este nepotrivirea mărimilor produselor (cu 5% mai mult decât anul anterior).
„Cea mai mare provocare a retailerilor rămâne așadar crearea unei simbioze între mediul online și cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligența artificială pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi răspunsul atât pentru nevoile consumatorilor dar și pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

De altfel, apetența consumatorilor români pentru tehnologie și inovație se regăsește și în felul în care descriu magazinul de fashion al viitorului. Acesta trebuie să ofere experiențe digitale personalizate (21% dintre răspunsurile consumatorilor), să fie ușor accesibil de pe orice dispozitiv (20%) și să permită probarea virtuală cu ajutorul noilor tehnologii (8%).

Conform Corinei Cimpoca, „Experiențele digitale s-au intensificat în 2018. Mai exact, 63% dintre români au întâlnit tehnologii digitale în sesiunile lor de cumpărături de fashion, cu 30% mai mulți față de anul trecut. Considerăm că acesta este un semn că retailerii au înțeles pasiunea românilor pentru fashion și tehnologie.”

Iar H&M și Zara dau tonul și atunci când vine vorba de experiențele consumatorilor, fiind cele mai apreciate branduri pentru experiențele digitale oferite.

Anul acesta MKOR premiază excelența!

Brandurile de fashion investesc constant pentru a le oferi clienților experiențe inedite atunci când sunt la cumpărături. MKOR recunoaște meritele brandurilor de fashion care digitalizează experiența de shopping prin tehnologia asistivă, fie că vorbim de magazinele online sau din mall. Astfel, MKOR oferă brandurilor marca Seal of Excellence in Digital Fashion, în patru categorii, conform datelor furnizate de consumatorii de fashion:

  • Most Loved Fashion Brand (cel mai iubit brand);
  • Most Popular Online Fashion Retailer (cel mai popular/ vizitat brand);
  • Best Fashion Conversion Rate (cea mai bună rată de conversie);
  • Best Digital Fashion Experience (cea mai bună experiență digitală).

Studiul „Digital Fashion Consumer Trends” a fost realizat de agenția de cercetare de piață MKOR Consulting în perioada septembrie-octombrie 2018, pe un eșantion de 1,067 respondenți cu vârste cuprinse între 18-54 ani, reprezentativ național pe criterii de gen, vârstă și distribuție regională.

digital fashion consumer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *