Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Peste două milioane de români au văzut România – Spania la TVR 1

TVR1

Postul naţional a fost lider de audienţă cu cel de-al doilea amical al reprezentativei ţării noastre înainte de EURO 2016, disputat duminică, 27 martie şi transmis în direct de TVR.

Microbiştii au urmărit la TVR 1 spectacolul fotbalistic oferit de echipele României şi Spaniei, cel de-al doilea meci amical jucat de reprezentativa ţării noastre în pregătirea pentru UEFA EURO 2016. Transmisă în direct de la Cluj-Napoca, partida a aşezat TVR 1 în fruntea clasamentului audienţelor, cu o medie naţională de peste două milioane de telespectatori.

Mai exact, 2.049.000 de români au stat cu ochii pe televizor duminică seară, TVR 1 înregistrând, pe intervalul orar 21.48-23.40, un rating* mediu de 11,2% şi o cotă medie de piaţă** de 21,7% la nivel naţional. În ceea ce priveşte publicul din mediul urban, TVR 1 a înregistrat, cu partida România-Spania, mai mult decât dublul următorului post tv clasat (ProTV), fiind urmărit de 1.402.000 de telespectatori (rating mediu 14,1%, share mediu 26,9%), dintre care 670.000 reprezintă targetul comercial (13,8% rating mediu, respectiv 29,7% cotă medie de piaţă).


Cel mai urmărit moment al meciului s-a înregistrat la ora 22.05, când nu mai puţin de 2.555.000 de români urmăreau la TVR 1 evoluţia celor două echipe (rating 13,9%, share 23,9% la nivel naţional). Minutul cel mai urmărit de publicul urban şi comercial s-a înregistrat la 22.04, cu 1.716.000 de telespectatori pe segmentul urban (rating 17,2%, share 29,6%), respectiv 794.000 de telespectatori din tronsonul de public comercial (rating 16,3%, share 32%).


Partida din 27 martie a fost cea de-a 16-a întâlnire directă a celor două echipe. Numărul rezultatelor de egalitate la finalul meciurilor jucate de România şi Spania a crescut, astfel, la şase, celelalte partide încheindu-se cu cinci victorii ale „tricolorilor”, respectiv cinci victorii ale ibericilor. Totodată, remiza cu Spania le-a oferit elevilor lui Anghel Iordănescu şansa de a egala, pentru a doua oară, cel mai lung şir de partide consecutive fără înfrângere din istorie, România fiind neînvinsă de 14 meciuri. Ultimul meci de pregătire pentru EURO 2016 va fi cu Georgia, pe 3 iunie, detaliile privind stadionul şi ora începerii nefiind încă stabilite.

* Rating (RTG%) reprezintă numărul mediu de telespectatori pe minut ai unei emisiuni (sau interval orar) difuzată de o staţie TV. Ratingul poate fi exprimat în cifre absolute (mii telespectatori) sau ca procent din universul targetului analizat.
** Cotă de piaţă (Market Share – SHR%) reprezintă raportul procentual dintre numărul mediu de telespectatori (RTG%) ai unei emisiuni (sau interval orar) de la o staţie TV şi numărul mediu de telespectatori de pe toate staţiile TV, calculat pentru acelaşi interval orar (sau emisiune).

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.