Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Romania TV ocupa primul loc in topul celor mai citate surse media in presa scrisa

Mediatrust

România TV, Antena 3 și Hotnews.ro ocupă primele locuri în topul celor mai citate surse media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare. Raportul este realizat pe baza a 653 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 31 iulie 2013 în presa tipărită.

Postul de televiziune România TV este pe primul loc în topul celor mai citate surse media, în luna iulie, cu 86 de mențiuni.

Antena 3 ocupă locul doi în clasament cu 66 de mențiuni, urmat de Hotnews.ro, cu 64 de mențiuni. Realitatea TV coboară două poziții, ocupând astfel locul patru în topul mediaTRUST, cu 46 de mențiuni.

În topul general al celor mai citate surse media, Rtv.net se află pe locul cinci, cu 45 de mențiuni, urmat de postul TV Digi 24, cu 36 de mențiuni și Pro TV cu 31 mențiuni.

România Liberă se menține pe primul loc la categoria cele mai citate publicații print, cu 15 mențiuni. Ziarul Financiar a înregistrat 13 mențiuni, ocupând astfel locul doi în top. Locul trei este ocupat de revista Forbes și ziarul Click, fiecare cu câte 11 mențiuni. Urmează Capital și Evenimentul Zilei, ambele pe locul patru, cu câte 10 mențiuni, Libertatea (8 mențiuni) și Jurnalul Național (5 mențiuni).

În topul celor mai citate posturi de televiziune, România TV se află pe primul loc, cu 86 de mențiuni. Antena 3 se menține pe locul doi, și în luna iulie, cu 66 de mențiuni. Realitatea TV ocupă în luna iulie poziția a treia, cu 46 de mențiuni. Alte posturi TV prezente în clasamentul mediaTRUST sunt Digi 24, (36 mențiuni), PRO TV (31 mențiuni), Antena 1 (18 mențiuni), B1 TV (14 mențiuni) și TVR1 (5 mențiuni).

La categoria celor mai citate posturi de radio, RFI România conduce topul cu 6 mențiuni în presa scrisă, urmat de Pro FM cu 3 mențiuni, Kiss FM și Europa FM, fiecare cu câte 2 mențiuni.

Hotnews.ro rămâne liderul celor mai citate portaluri online, cu 64 de mențiuni. Rtv.net ocupă locul doi în top, cu 45 de mențiuni. Realitatea.net se află pe locul trei, la egalitate cu portalul Cancan.ro – 19 mențiuni fiecare. Wowbiz.ro ocupă locul patru , cu 15 mențiuni, urmat îndeaproape de către Ziare.com, cu 14 mențiuni. Paginademedia.ro a înregistrat 7 mențiuni, iar Ziuanews.ro, 4 mențiuni.

La capitolul publicații de business, Ziarul Financiar este pe primul loc cu 13 mențiuni, urmat de Forbes cu 11 mențiuni și Capital cu 10 mențiuni. Money.ro ocupă locul patru, cu 7 mențiuni.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica internă, viaţa mondenă, mass media, sportul, economia, sistemul juridic, etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -31 iulie 2013.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii ţi declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:

O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/

“Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.

Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Oglinda Television, Societatea Română de Televiziune

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.
Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Analiza include 13 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, Money Magazine, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, antena2.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com).

Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 21.08.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.