Sau cum nu stim sa scriem dar ne facem campanie
Toti cei ce se ocupa astazi de imagine, comunicare si PR ar trebui sa stie cat de important este primul contact al publicului cu serviciul promovat/compania promovata.
Poate ca unii spun ca nu e bine sa te increzi in prima impresie, insa cum oare sa ignori faptul ca la un serviciu nou lansat campania include o formulare ce insulta limba romana? Cum oare sa faci abstractie de asa ceva?
Poti sa presupui ca serviciul o fi bun, chiar in ciuda campaniei mai putin reusite? Dar ce te faci daca acelasi serviciu apartine in parte si celui ce se ocupa de imagine?
{viewonly=registered,special}Cam multe intrebari, nu? Si din pacate adevarate. Si de asemenea din pacate nu o data puse. Si daca ne mai amintim si acele posibilitati existente de concordanta intre imagine si serviciu, vedem ca imagine proasta + serviciu bun nu prea are un rezultat minunat, iar imagine proasta + calitate proasta a serviciilor e un adevarat dezastru.
Adevarul e ca daca tot suntem online, ce ne mai trrebuie sa stim sa vorbim/scriem corect in limba romana? Mai bine inventam cuvinte in alte limbi, folosim foarte mult termeni imprumutati – atentie, articolul nu e o prelegere impotriva folosirii termenilor consacrati in domeniu – decat sa scriem corect in limba romana.
Si pana la urma ce ne-ar mai trebui noua sa stim cum se conjuga verbul „a crea”?
Ce mai conteaza ca se spune /scrie „creeaza-ti” si nu „creaza-ti”?
Imaginea de alaturi ilustreaza exact utilizarea acestei ortografii incorecte. Nu amintim aici despre ce serviciu este vorba sau unde se regasesc bannerele. Ar fi de altfel si aiurea sa facem reclama cuiva care nici macar nu merita. Nici macar reclama proasta – ce vina au oare cei ce citesc articolul sa le fie insultata inteligenta? – desi poate ati vazut deja impricinatul banner. 🙁
Nu.
Ne limitam la a face o pledoarie pentru specialistul adevarat in relatii publice. Nu cel autoproclamat peste noapte, nu cel despre care se poate spune: arata bine, pacat ca mai deschide si gura. Nu. Cel cu experienta. Cel ce se autoperfectioneaza permanent. Cel ce se dezvolta. SPECIALISTUL.
Poate ca este posibil sa se invete ceva din aceste campanii mai putin corect derulate. Sa nu se lucreze cu acele companii care au dezvoltat campania. Si pe principiul despre ceva bun le spun si prietenilor mei, despre ceva mai putin bun le spun si lor si tuturor dusmanilor…
Nu avem nimic cu acele persoane. Oricine poate face greseli. E adevarat. Si, se spune, omenesc. Dar credem si ca este inadmisibil ca o astfel de greseala sa fie perpetuata, sa treaca de toate corecturile, sa fie utilizata deja de ceva vreme pentru promovarea unui serviciu.
O speranta tot exista. Si o dorinta: sa fie ultima data cand vedem asa ceva.
{/viewonly}
{/viewonly}
{mosloadposition user10}
Articole recomandate:
Coaching de Echipă – ce facem fără un scop clar definit?
Coaching executiv - presiunea rezultatelor versus mindset pentru viitor
Interviu Ioana Mircea, Growth Strategist: Mi-aș fi dorit să înțeleg că antreprenoriatul e un maraton...
PRwave: Viitorul Publicității Digitale în România: Perspectivele profesioniștilor din industriile He...
Decembrie în Timişoara: evenimente de neratat
Bi-interviu despre comunicarea proiectelor culturale
Viitorul Publicității Digitale în România: Perspectivele profesioniștilor din industria e-commerce
Viitorul Publicității Digitale în România: Perspectivele profesioniștilor din industriile Gaming & I...