Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Romania este reprezentata la Cannes Lions 2009 in juriul de PR

La editia 56 a festivalului Cannes Lions, cel mai reputat festival de comunicare global, Romania va fi reprezentata in premiera, in grupul de evaluatori ai festivalului.

Eliza Rogalski, leaderul companiei Rogalski-Grigoriu, este persoana selectata pentru a fi juratul roman care va evalua la categoria de PR, categorie nou infiinata in cadrul festivalului pentru anul 2009.

“Mi-am dorit sa avem o prezenta onorabila si un jurat la Cannes din primul meu an la eveniment, acum mai bine de 12 ani, cand am descoperit in ”delegates handbook” – anuarul unde apare identitatea fiecarui participant, ca in dreptul numelui Romaniei nu mai era decat numele meu, in vreme ce Polonia avea o pagina, iar Brazilia cateva zeci. Dupa ce nu putini dintre creativii nostri au demonstrat ca pot avea remarcabile rezultate la competitia internationala de ego, fazele ”greturi imperiale”, ”gargara sterila”, ”copy-paste” si ”nasul pe sus”, orice lucid si-ar fi dat seama ca in 2009 era nevoie de o categorie noua, care sa corespunda unei discipline in care Romania sa fi performat cu adevarat, pentru a avea sanse la evaluare. Ca sa impunem un jurat, trebuia sa croim strategia si argumentele pentru categoria potrivita inainte de toate. Punct ochit, punct lovit. Au fost 5 ani cu o munca intensa de lobby pentru obtinerea categoriei, dublate de rabdare si consecventa Este o premiera enorma nu doar pentru Romania ci o reusita pentru Europa Centrala si de Est”, a declarat Teodora Migdalovici, ambasador Cannes Lions in Romania.

Juriul este stabilit pornind de la performantele pe care le au industriile la scara globala. Evaluarile incep cu aproape 9 luni inainte sau chiar de la editia anterioara a festivalului. De la dimensiunea industriei se trece la analiza performantelor individuale ale celor recomandati de ambasadorii festivalului.

Biroul Cannes Lions a ramas consecvent sistemului sau de selectie si nominalizare a juratilor si a incercat sa pastreze echilibrul intre cei care au facut pionierat in industrie si cei care au venit cu performante proaspete. Pe lista scurta s-au regasit Catalina Stan – cea care, prin BDR, compania pe care o conduce, a adus primul Sabre in Romania. Alaturi de ea – Gabi Lungu, de la The Practice si Eliza Rogalski, de la Rogalski-Grigoriu, ambele cu rezultate remarcabile, dar cu stiluri si strategii de a performa diferite.

“Este un vot de incredere colosal pentru o industrie care a ars etape invatatand din mers si in acelasi timp o confirmare ca PR-ul din Romania poate fi la fel de valoros ca oricare alta disciplina globala a comunicarii. Este o surpriza imensa ca la prima editie a leilor de PR, Romania face parte din juriu, venind cu experienta proprie, cu un nivel competitiv validat anterior de festivaluri prestigioase de profil – IPRA si SABRE – si cu o prospetime a ideilor care nu ma indoiesc ca va continua sa suprinda placut. Ar merita cunoscuta povestea din spatele acestei decizii, in care sunt absolut convinsa ca biroul Cannes din Romania condus de Teodora Migdalovici a jucat un rol crucial. Cred ca din aceasta poveste ar trebui sa invatam ca imaginea noastra, ca popor, nu poate fi facuta de institutii, ci de lideri. Pentru mine Cannes are o poveste personala. Nominalizarea mea pentru juriul de PR de la Cannes este un motiv de mandrie ca fac parte dintr-o industrie care a ajuns atat de departe, ca ma regasesc intr-o companie – astazi grup de companii – care mi-a stimulat gustul pentru performanta si mi-a lasat libertatea de a-mi face meseria asa cum stiu eu mai bine, un prilej extraordinar de a multumi celor care au crezut in mine si continua sa o faca. Nu m-am gandit niciodata ca voi ajunge aici. ”, a declarat Eliza Roalski.

Rezultatele obtinute pana in 2009 prin Biroul Cannes Lions, permit Romaniei, ca industrie, o astfel de performanta. Cateva dintre argumentele care au avut ecou fata de organizatorii britanici sunt cresterea numarului de delegati de la cinci la 120 in ultimul an, numarul record de studenti la festival, performantele Scoli Alternative de Gandire Creativa si experientele anterioare cu jurati romani in conextul festivalurilor IAF – Eurobest si Dubai Lynx unde au performat Zoltan Szigeti, Laura Tampa, Alina Gavrila, Corina Bernschutz, Razvan Capanescu si Dragos Grigoriu.

”Industria romaneasca de relatii publice si-a demonstrat nivelul. Gratie felului in care Teo Migdalovici cunoaste si ”decupeaza” industria locala pentru noi, am ajuns sa descoperim o lume – ambitioasa, plina de idei si poate cel mai important, cu rezultate care nu pot fi ignorate. Juratii romani invitati de-a lungul anilor la Eurobest sau Dubai Lynx au fost o surpriza profesionala – standarde, gust, opinie, conectare la ritmul global. Avem convingerea ca primul juratul roman din istoria Leilor va confirma toate asteptarile”, a declarat Philip Thomas, CEO Cannes Lions.

Cea de-a 56-a editie a Festival Internaţional de Adverising se va ţine între 21-27 iunie 2009 la Cannes,  Franta

Festivalul Internaţional de Adverising – Cannes Lions – este cea mai mare reuniune de profesionişti în advertising şi producători de publicitate din lume şi în acelaşi timp cel mai prestigios premiu de advertising. În fiecare an, peste 10,000 de vizitatori din publicitate si industriile aliate participă la acest eveniment pentru a sărbătorii excelanţa în creativitate în toate tipurile de media, pentru a discuta problemele industriei şi a face networking. Peste 25.000 de reclame din întreaga lume  sunt prezentate şi judecate în cadrul festivalului. Companiile câştigătoare primesc mult râvnitul Leu, trofeu care onorează creativitatea în televiziune, cinema, print, outdoor, design, media interactivă, radio, promovarea vânzărilor, advertising integrat, precum şi pentru cele mai bune soluţii de media şi marketing direct. Un program unic de seminarii, workshop-uri şi lectori cheie, organizate de câteva dintre cele mai marii nume din domeniu vor fi de asemenea prezentate.

Bucuresti, 21.04.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.