Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rolul AMCOR in definirea pietei de consultanta din Romania

AMCOR

Asociaţia Consultanţilor in Management din România (AMCOR) a organizat pe data de 11 noiembrie 2011 conferinţa „Rolul Consultantului în Management”. Evenimentul a avut loc la Hotelul Athenee Palace Hilton, sala Le Diplomate, din Bucureşti.

Conferinţa a atras peste 100 de participanţi din diverse domenii de activitate: consultanţi, reprezentanţi ai sectorului bancar, ai instituţiilor publice, ai societăţii civile precum şi reprezentanţi ai mediului academic.

Evenimentul a fost structurat în două sesiuni interactive în care au fost dezbătute subiecte precum rolul consultantului în management în relaţie cu instituţiile financiar-bancare şi în relaţie cu autorităţile care gestionează fondurile publice, subiectul onorariilor dar şi cel al eticii profesionale.

Mihai Svasta, preşedintele în exerciţiu AMCOR, a deschis dezbaterea temelor de discuţie prin prezentarea „Inteligenţă, Metodă şi Pragmatism” care, în viziunea sa, reprezintă cele trei calităţi fundamentale pe care un consultant trebuie sa le deţină. „Consultanţa în management reprezintă un aport de inteligenţă, metodă şi pragmatism furnizate actului de management. În condiţiile în care resursele noastre fizice devin tot mai limitate, consultanţa poate asigura aceste 3 resurse, virtual nelimitate, în direcţia asigurării competitivităţii firmelor sau organizaţiilor publice din România”, a declarat Mihai Svasta.

Prezenţa domnului Ezio Lattanzio, preşedintele Federaţiei Europene a Asociaţiilor de Consultanţă (FEACO), a oferit evenimentului o dimensiune internaţională. Acesta a prezentat participanţilor tendinţele de pe piaţa europeană de consultanţă. „Dacă ne uităm la piaţa europeană constatăm o relaţie directă între forţa unei economii şi dezvoltarea industriei consultanţei din acea ţară. Acest lucru se datorează efectului de multiplicare a actului de consultanţă ce acţionează drept catalizator al schimbării, al creşterii şi al dezvoltării. FEACO îşi propune să promoveze, pe viitor, activitatea firmelor de consultanţă membre. Apelarea la consultanţă nu înseamnă doar închirierea unor persoane ci şi utilizarea experienţei, metodologiilor şi bunelor practici existente în firmele de consultanţă. În acest sens, FEACO va lucra cu Comisia Europeană pentru a modifica procedurile de achiziţii publice”, a declarat Lattanzio.

Participanţii în cadrul celor două sesiuni interactive au identificat soluţii inedite la problemele existente pe piaţa de consultanţă din România. În ceea ce priveşte subiectul onorariilor, aceştia au susţinut eliminarea criteriul „preţului cel mai mic” şi stabilirea acestuia în raport cu calitatea serviciului prestat.

Discuţii intense au avut loc şi pe tema eticii profesionale. Persoanele prezente au susţinut că AMCOR şi instituţiile statului trebuie să recomande potenţialilor clienţi utilizarea consultanţilor care fac parte dintr-o asociaţie profesională. În cadrul temei Rolul consultantului în relaţia cu instituţiile financiar- bancare, cei prezenţi au ajuns la concluzia că acest rol trebuie să fie unul echidistant în relaţia cu clientul şi banca, interesul primordial urmând a se axa pe succesul proiectului.

Tema Rolul consultantului în relaţie cu autorităţile publice care gestionează fonduri publice a fost discutată cu efervescenţă de participanţii la conferinţă. Aceştia au evidenţiat o diminuare a potenţialului administrativ al autorităţilor publice cauzată de migraţia personalului calificat din sectorul public spre cel privat. Pentru a eficientiza relaţia între autorităţile de management şi consultanţi, a fost propusă înfiinţarea unor help-desk-uri care să reprezinte interfaţa dintre autoritatea publică şi consultanţi.

Conferinţa a marcat şi transferul conducerii AMCOR către noul preşedinte, domnul Sorin Caian. Acesta a prezentat audienţei viziunea sa asupra rolului AMCOR în definirea pieţei de consultanţă din România. Astfel, în viziunea noului preşedinte, AMCOR trebuie să le ofere membrilor săi o valoare adăugată, să fie o voce a profesiei de consultant prin devotament şi echilibru, să-şi dezvolte relaţiile cu mediul academic, cu cel economic dar şi cu mass-media. Un rol important în noua strategie AMCOR îl deţine apropierea de membrii săi prin prezenţa în teritoriu a echipei executive.

81 de firme de consultanţă şi training în management au decis să sprijine promovarea unui climat de profesionalism şi etică pe piaţa de consultanţă din România. „Rolul Consultantului în Management din România” se înscrie pe lista de evenimente organizate de AMCOR prin care Asociaţia comunică cu piaţa de consultanţă pentru a afla informaţii despre tendinţele existente dar şi pentru a fi mai aproape de nevoile şi aşteptările jucătorilor din piaţă.

Bucuresti, 15.11.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.