Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rogalski Grigoriu Public Relations lanseaza prima analiza a

crizelor de comunicare din România

Studiul îşi propune să identifice şi să analizeze din punct de vedere mediatic şi sociologic situaţiile de criză de comunicare la care a asistat mediul de business din România şi să ofere specialiştilor în relaţii publice un instrument valoros pentru anticiparea şi gestionarea unor situaţii similare. Rogalski Grigoriu Public Relations lansează astăzi prima ediţie a raportului „Crizele anului 2007 şi predicţiile anului 2008” – un instrument unic ce îşi propune să contribuie la maturizarea mediului de comunicare din Rom­ânia. Plecând de la exemple notorii ale anului trecut, pe care le analizează din punct de vedere mediatic şi sociologic, continuând cu un radar al industriilor şi domeniilor cele mai expuse riscurilor anul acesta, raportul identifică o serie de concluzii importante în ceea ce priveşte schimbările de atitudine ale publicului din România faţă de companii. Raportul integral este disponibil pe blog-ul companiei, la adresa www.r-g.ro/blog

„Acum ani în urmă, când am gestionat prima criză de comunicare, ne-am fi dorit să fi avut o astfel de analiză disponibilă public. Din păcate, sau poate din fericire, managementul crizelor s-a învăţat „live” în România. E adevărat că nici la nivel internaţional teoria managementului crizelor de comunicare nu e mai dezvoltată decât practica, aşa cum se întâmplă cu alte domenii ale PR-ului, şi tocmai de aceea noi ne-am propus să realizăm un material practic, însă bine fundamentat în teorie,” a declarat Eliza Rogalski, managing partner Rogalski Grigoriu Public Relations.

Studiul analizează care au fost factorii care au declanşat şi au alimentat trei dintre cele mai notorii crize de comunicare de anul trecut, aşa cum au fost nominalizate de jurnalişti într-un sondaj realizat de agenţie în luna februarie: „Danone – dioxina”, „E&Y – Raluca Stroescu” şi „Smithfield – pesta porcină”. Acestea sunt discutate sub aspectul mesajelor pe care un potenţial consumator le-a receptat prin intermediul presei, dar şi sub aspectul factorilor sociali, politici sau economici care au antrenat mediatizarea excesivă a celor trei cazuri.

„Cred că în situaţii de criză tocmai aceşti factori – reuniţi sub acronimul PEST (political, economic, social, technology) – sunt neglijaţi sub presiunea imediatului. Ceea ce se ignoră e faptul ca acesti factori PEST nu se creează şi nici nu se acumulează peste noapte, aşa cum să zicem că apar crizele. Ei bine, tocmai în situaţii de criză factorii PEST au o influenţa covârşitoare pentru că alimentează sau canalizează o dezbatere plecată punctual de la o controversă. Criza iaurturilor Danone nu a fost doar despre Danone, ci şi despre felul în care avem încredere în ceea ce mâncăm, criza Raluca Stroescu nu a fost doar despre multinaţionale, ci şi despre felul în care se munceşte în România, în timp ce criza Smithfield nu a fost despre pesta porcina – un subiect fără absolut nicio relevanţă la consumator – ci şi despre o privatizare în timpul altor guvernanţi. Exerciţiul acesta de a privi crizele la ceva distanţă de momentul încheierii lor e foarte interesant pentru că ajută să vezi tot peisajul şi să înţelegi factori care pot afecta şi alte companii la un moment dat. E mai degrabă un radar al riscurilor viitoare decât o analiză post-factuală” declară Eliza Rogalski.

Analizele sunt însoţite de rezultatele unui chestionar efectuat în luna februarie în rândul jurnaliştilor din presa centrală, departamentele economic şi social, care arată câteva tendinţe importante pentru anul 2008, inclusiv industriile cele mai expuse riscurilor, din perspectiva presei. Raportul prezintă şi opiniile sociologilor cu privire la cele trei situaţii analizate, precum şi traseul „minut cu minut” a două din cele trei crize în redacţia ziarului Evenimentul Zilei.

„Crizele anului 2007 şi predicţiile anului 2008” este realizat de departamentul de risk & crisis management al agenţiei Rogalski Grigoriu Public Relations, pe baza datelor furnizate de Media Image cu privire apariţiile în presă ale crizelor analizate şi beneficiază de opiniile şi comentariile domnului Dr. Petre Datculescu – directorul IRSOP, domnului Dan Bododea – Research Manager al agenţiei de publicitate TEMPO, jurnalistei Ana Jităriţă, şefa departamentului economic de la Evenimentul Zilei, precum şi de răspunsurile celor 98 de jurnalişti din presa centrală (departamentele economice şi sociale) care au răspuns la chestionarul „Crizele anului 2007 şi predicţiile anului 2008” în luna februarie a acestui an.

Bucuresti, 20.03.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.