Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rio Bucovina: „In 2012 previzionam o crestere a consumului intre 3 şi 5%”

Rio Bucovina dă publicităţii date referitoare la obiceiurile de consum pe piaţa de apă minerală naturală precum şi tendinţele pentru 2012.

Rio Bucovina, companie cu capital 100% privat, pozitionată pe locul 3 ca şi cotă de piaţă, activă atât în zona îmbutelierii/producţiei de apă minerală naturală şi băuturi răcoritoare, dar şi în domeniul distribuţiei de produse alimentare şi nonalimentare din România, dă publicităţii date şi cifre de consum, date demografice şi localizare geografică a consumatorilor de apă minerală naturală precum şi alte fenomene ce au afectat acest segment de piată în 2011.

În ceea ce priveşte volumul pieţei, la sfârşitul anului 2011, piaţa de apă îmbuteliată din România atinge circa 12 000 000 hectolitri iar ca valoare 1 400 000 mii de RON. Aceasta cantitate înseamnă un consum aproximativ 54.55 litri/an/persoană, adica o creştere moderată a consumului cu 3% litrii/ an/ persoana faţă de 2010.

Consumatorul român a cheltuit, în medie aproximativ 1,16 RON/ persoană în 2011. În ultimul timp preţul mediu la raft pe 2011 s-a menţinut la aproximativ 1.2 RON/litru.

Legat de preferinţele de consum ale românilor, conform datelor Rio Bucovina putem spune următoarele: românii preferă în continuare mărci de apă minerală naturală şi / sau apă de masă româneşti în procent de peste 90% atât datorită renumelui apelor minerale naturale româneşti cât şi datorită preţului prohibitiv al mărcilor importate.

Femeile sunt mult mai interesate de hidratare motivele fiind diverse, de la preocuparea pentru sănătate la cea pentru aspectul fizic. Peste 60% dintre consumatori sunt femei iar numai 40% sunt băbrbaţi iar peste 80 % dintre consumatori consumă apă plată şi / sau carbogazificată ca atare, combinarea acesteia cu băuturi alcoolice scăzând la un procent de numai 17%.

După zonele istorice, capitala este cel mai mare consumator de apă plată (minerala naturala sau de masa), peste 60% din locuitorii capitalei consumând apă plată zilnic. Analizand consumul pe regiuni, cel mai mult se consumă apă plată în sudul României şi în Dobrogea, pe locul doi ca şi consum fiind Moldova, urmată de Transilvania şi Banat. Consumul de apă îmbuteliată în zonele rurale este limitat de existenţa unei surse de apă alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fântînă, aflate în apropierea gospodăriei.

Din cantitatea cumpărată, pe primul loc ramân ambalajele tip pet, cu precădere cele la 2 litri, urmate la foarte mică distanţă de cele la 5 litri.

În continuare consumul de apa plata creste in defavoarea celei carbogazificate (ne referim la apa imbuteliata). După ultimele date, consumul de apă plată este de aproximativ 56 – 60 %, iar cel de apă carbogazificată la doar 40 – 44%.

“Datele venite din piaţă arată că, începând cu 2009 – 2011, consumul de apă plată a avut un trend ascendent, în defavoarea celui de apă carbogazificată”, explică Camelia Hoinărescu, “atât datorită creşterii folosirii apei plate în pregătirea laptelui sugarului de către mame, dar şi datorită creşterii preocupării populaţiei pentru o viaţă sănatoasă, hidratare corespunzătoare şi menţinerea unei greutăţi corporale optime.”

Referitor la evoluţia pieţei şi a consumului de apă minerală naturală în 2012, specialiştii Rio Bucovina apreciază că acesta nu va scădea ci va avea un trend crescător între 3 şi 5%.

“Semnalele din piaţă sunt destul de clare legate de consum în general.”, explică Camelia Hoinărescu, Director de Marketing, Rio Bucovina. “Acest lucru este evident datorită faptului că marile lanţuri de comerţ modern şi-au reluat expansiunea în a doua jumatate a anului 2011. Au avut loc extinderi şi au intrat noi jucători pe piaţă. De asemena tendinţa în următorii doi ani va fi de a nu se mai lua măsuri sociale care să afecteze semnificativ veniturile populaţiei, acesta fiind alt factor care va contribui la reluarea şi creşterea consumului. Mai mult decât atât accesarea de până acum a unor fonduri europene – bani ce trebuie cheltuiţi – va duce la crearea unor noi locuri de muncă precum şi scăderea şomajului cel puţin în anumite zone ale României.”, încheie Camelia Hoinărescu referindu-se la aspectele macro-economice.

Conform datelor Rio Bucovina trendul ascendent al persoanelor preocupate de un mod de viaţă sănătos a crescut. De asemenea, a crescut mult gradul de educaţie al populaţiei cu privire la ce înseamnă un regim de viaţă sănătos şi importanţa consumului de apă. “ Dacă pănă acum vorbeam de preocuparea pentru sănătate a clasei cu venituri medii spre înalte , anul 2011 a adus o schimbare importantă în gradul de preocupare pentru sănătate şi a înţelegerii importanţei hidratării corecte în segmentul populaţiei cu educaţie şi venituri joase.”, concluzionează directorul de marketing al Rio Bucovina.

Bucuresti, 22.12.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.