Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rhein-Neckar-Verkehr GmbH lanseaza catre Bombardier Transportation

prima comanda de tramvaie dotate cu energie regenerativa

Prima productie de serie din lume de tramvaie dotate cu sistem de energie regenerativa incepe in Heidelberg

Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) – prima mare alianta de transport din Germania, activa în două tari federale – urmeaza sa preia primele 6 noi tramvaie Bombardier de tip Variobahn la fabrica acestuia din Heidelberg, Germania.

Aceste tramvaie sunt primele vehicule din lume ce vor intra in operare, dotate cu tehnologia MITRAC BOMBARDIER Energy Saver, sistemul inovativ de energie regenerativa. Datorita acestui sistem, vehiculele necesita cu pana la 30% mai putina energie si opereaza fara catenare (fara conexiunea la liniile de electricitate). Noile tramvaie recupereaza energia la decelerare, aceasta putand fi refolosita in accelerare si operare.

„Pe langa faptul ca noua tehnologie permite reducerea costurilor de energie – suntem, de asemenea, primul operator din lume ce foloseste aceasta tehnologie pentru productia de serie a tuturor vehiculelor noi”, a declarat Martin in der Beek, Directorul Tehnic al operatorului Rhein-Neckar-Verkehr GmbH.

De aceea, statul federal Baden-Wuerttemberg ne-a recompensat la inceputul acestui an cu premiul pentru inovatie, datorita faptului ca suntem primii ce am introdus in operare sistemul de regenerare a energiei consumate – MITRAC Energy Saver”, a mai spus Martin in der Beek, Directorul Tehnic al Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. ”Vom economisi aproximativ 93 000 kWh de energie electrica pe vehicul in fiecare an. Aceasta aduce beneficii regiunii noastre datorita scaderii emisiilor de noxe provenite de la centrala electrica”, a adaugat der Beek.

”Sunt foarte incantat de faptul ca MITRAC Energy Saver va fi utilizat prima data in regiunea unde a fost realizat. Exista planuri concrete pentru a opera tramvaiele fara catenare in două sectiuni de aproximativ 400 de metri fiecare în Heidelberg.Tehnologia a fost dezvoltata si fabricata la fabrica Bombardier din Mannheim, a declarat Grego Peters, Presedinte al Diviziei de Vehicule Feroviare Usoare, Bombardier Transportation. A mai adugat: ”Pe langa economisirea de energie, pasagerii vor beneficia, de asemenea, de facilitatile uzuale in noile tramvaie. Vehiculele sunt extrem de confortabile şi includ un sistem de climatizare, precum şi un nou tip de monitor dual pentru informarea pasagerilor".

MITRAC Energy Saver este una din tehnologiile ce fac parte din portofoliul ECO4 al Bombardier Transportation. Aceste tehnologii au fost special create pentru a permite vehiculelor feroviare sa fie operate intr-un mod economic si eficient din punct de vedere energetic. MITRAC Energy Saver economiseste cu până la 30% energie si utilizeaza un sistem de conservare a energiei – trei unitati de stocare a energiei montate pe acoperis isi folosesc condensatorii pentru a stoca energia generata in timpul franarii, gata sa o elibereze din nou la accelerare sau in timpul operarii. Condensatorii de inalta performanta dotati cu tehnologie cu strat dublu strat ai MITRAC Energy Saver stocheaza pana la 3 kWh pe vehicul. Consumul este astfel redus cu aproximativ 40 % cu MITRAC Energy Saver, permitand retelei sa fie utilizata eficient din punct de vedere al costurilor.

Un alt avantaj al sistemului Bombardier de stocare a energiei este operarea fara catenare pe sectiuni. Datorita MITRAC Energy Saver, secţiuni ale traseului fără fir de contact pot fi operate cu ajutorul energiei stocate. Acest lucru este important pentru zonele istorice, unde peisajul trebuie conservat (neputand fi inserate linii de contact la electricitate). Tehnologia poate fi, de asemenea, utilizata pe două secţiuni din zona Neuenheimer Feld din Heidelberg, unde câmpurile electrice ale firului de contact ar putea interfera cu instrumentele de măsurare hipersensibile folosite in cadrul Institutului Fizico -Tehnic al Universitatii si in Centrul german de Cercetare a Cancerului. Alte treisprezece vehicule vor fi furnizate in 2010 pentru Linia 5 si pentru sectiuni din Mannheim. RNV a comandat un total de 19 vehicule feroviare usoare (tramvaie) dotate cu tehnologia MITRAC Energy Saver. Acestea vor intra in functiune pana la sfarsitul lui 2010.

Bucuresti, 09.03.2010

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.