- Grupul MOL a înregistrat un rezultat operaţional CCS EBITDA de 664 milioane USD în T1 2021, cu 7% mai mare decât în acelaşi trimestru al anului trecut, ca urmare a creşterii preţurilor petrolului şi gazelor şi datorită nivelului record atins de marja din petrochimie
- În T1, rezultatul EBITDA pentru segmentul Upstream a crescut cu 66% faţă de anul anterior, la 307 milioane USD, datorită preţurilor mult mai mari la petrol şi gaze, precum şi contribuţiei câmpului petrolier ACG
- Rezultatul operaţional CCS EBITDA în segmentul Downstream a scăzut cu 14% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 254 milioane USD, fiind afectat de scăderea volumelor şi marjelor de rafinărie, parţial compensat de performanţa foarte solidă în petrochimie
- Segmentul Consumer Services a atins cel mai înalt nivel al rezultatului EBITDA în T1, cu 115 milioane USD, în pofida caracterului sezonier şi a restricţiilor impuse în cel de-al treilea val al pandemiei
- Consiliul de Administraţie a decis în cadrul Adunării Generale Anuale din 2021 a MOL Plc. să plătească dividende în valoare totală de 75,875 miliarde HUF în 2021, pentru anul financiar 2020
Budapesta – Grupul MOL şi-a anunţat astăzi rezultatele financiare pentru T1 2021. Grupul a înregistrat un rezultat operaţional CCS EBITDA de 664 milioane USD în T1 2021, cu 7% mai mult faţă de acelaşi trimestru al anului trecut, în pofida celui de-al treilea val al pandemiei de Covid-19 şi a restricţiilor de călătorie şi carantinei impuse în Europa Centrală şi de Est. Preţurile solide ale petrolului şi gazelor, marja record din petrochimie şi buna performanţă a segmentului Consumer Services au contribuit la aceste rezultate. Grupul MOL a generat un flux de numerar liber simplificat de 383 milioane USD, cu 17% mai mare decât acum un an.
Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL, a comentat pe marginea rezultatelor: „Am obţinut un rezultat EBITDA de peste 660 milioane USD în T1 2021, o mare realizare ţinând cont de situaţia pandemică din ultimele luni. Performanţa solidă este rezultatul iniţiativelor strategice de până acum, susţinute de modelul de afaceri rezilient și integrat. Sunt extrem de mulţumit să văd o serie de rezultate pozitive pe segmentele Petrochimie şi Consumer Services, cei doi piloni importanţi ai strategiei transformaţionale.
Acum exact un an spuneam că intrăm într-o perioadă marcată de incertitudini, dar la MOL am învăţat cu siguranţă cum să ne adaptăm şi criza ne-a făcut mai puternici. Vaccinarea şi relaxarea treptată a restricţiilor în regiunea noastră ne dau motive să fim optimişti. Mă bucur că am reluat plata dividendelor după anularea lor de anul trecut, fiindcă vrem să ne bucurăm de rezultatele bune împreună cu investitorii noştri.
T1 s-a dovedit a fi un nou reper important în istoria Grupului. Am publicat Strategia 2030+ ‘Shape Tomorrow’ care va accelera şi mai mult ritmul şi amploarea transformării noastre într-un actor cheie în economia circulară cu emisii scăzute de carbon din ECE. Cu astfel de rezultate, sunt convins că am creat o fundaţie solidă pe care vom putea modela economiile viitorului împreună cu toţi cei implicaţi.”
- Segmentul Upstream Rezultatul EBITDA a ajuns la 307 milioane USD, o creştere de 66% faţă de rezultatul din T1 al anului trecut şi cu 70% mai mare față de T4 2020. Buna performanţă a fost determinată de continua creşterea a preţurilor petrolului şi gazelor şi de contribuţia câmpului petrolier ACG din Azerbaidjan. Volumul de 116,7 mii de barili echivalent petrol a fost puţin mai scăzut față de trimestrul precedent, dar cu 6% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului precedent, datorită ACG care a stimulat creşterea volumelor. Contribuţia segmentului Upstream la fluxul de numerar liber simplificat s-a dublat în comparaţie cu T1 2020, ajungând la 218 milioane USD.
- Segmentul Downstream Rezultatul operaţional CCS EBITDA s-a situat la 254 milioane USD, cu 14% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a scăderii volumelor din rafinării din cauza restricţiilor de mobilitate şi a marjelor de rafinare mai mici. Acest declin a fost compensat parţial de o performanţă solidă în petrochimie, în condiţiile în care marja integrată din petrochimie a crescut cu 74% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 873 euro/tonă în martie 2021. Stadiul de finalizare a proiectul fabricii de polioli a depăşit 79% la sfârşitul T1.
- Segmentul Consumer Services Rezultatul EBITDA a crescut cu 30% exprimat în dolari şi a ajuns la cel mai bun rezultat de până acum în T1, adică 115 milioane USD, determinat în mare parte de contribuţia mai mare a segmentelor de carburant şi non-fuel şi susţinut de scăderea cheltuielilor operaţionale. Reducerea cheltuielilor de capital a dus la generarea unui flux de numerar liber cu 45% mai mare decât acum un an. Performanţa solidă a fost obţinută în pofida scăderii volumelor de vânzări de carburant pe fondul restricţiilor de călătorie impuse în ECE în cel de-al treilea val al pandemie. Numărul staţiilor Fresh Corner a crescut la 984 în T1 2021 de la 955 la sfârşitul anului 2020. În T1 2021, MOL a încheiat o tranzacţie cu sucursala Marché International AG în vederea achiziţionării companiei care operează 9 restaurante conectate la staţiile de servicii din Ungaria sub marca Marché.
- Segmentul Gas Midstream Rezultatul EBITDA a scăzut cu 33% în T1 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 48 milioane USD, pe fondul scăderii veniturilor din tranzit şi a veniturilor reglementate ca urmare a reducerii substanţiale a cererii pentru capacitate transfrontalieră şi servicii de transport.
În România, vânzările retail de carburanți au înregistrat creștere în primele trei luni ale anului, față de perioada similară a lui 2020. Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 38 kt, în creștere cu 4,7% față de T1, 2020. La motorină, creșterea a fost de 3,1%, vânzările ajungând la 132kt.