Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rezultatele Grupului MOL în T1: performanță EBITDA robustă, generată de evoluția foarte bună a segmentului Upstream

Grupul Mol logo
  • Grupul MOL a înregistrat un profit operațional CCS EBITDA de 833 milioane de dolari în T1 2022, în scădere cu 6% comparativ cu trimestrul anterior;
  • Pentru segmentul Upstream, în T1, EBITDA a înregistrat un rezultat mai mult decât dublu de la an la an, atingând valoarea de 504 milioane de dolari, pe fondul creșterii prețului petrolului și în conexiune cu impactul prețurilor ridicate din piața de gaze naturale;
  • Rezultatul operaţional CCS EBITDA pentru segmentul Downstream se menține la același nivel ca și anul trecut, la 254 milioane de dolari. Rezultatul a fost influențat de volatilitatea contextului macroeconomic și de plafonarea prețurilor pentru segmentul wholesale în Ungaria;
  • Segmentul Consumer Services a înregistrat o valoare a EBITDA de 64 milioane de dolari în T1 2022, în scădere cu 44% de la an la an, rezultatul fiind afectat de reglementările privind plafonarea prețurilor la carburanți în Ungaria, Croația și alte țări din CEE, care au afectat generarea EBITDA.

Grupul MOL a anunțat astăzi rezultatele financiare obținute în T1 2022. Grupul a înregistrat un rezultat operațional CCS EBITDA de 833 de milioane de dolari în T1 2022, în contextul prețurilor foarte mari la petrol și gaze naturale. Rezultatele au înregistrat o scădere de 6% comparativ cu trimestrul anterior. Performanța segmentului Upstream a contribuit cel mai mult la obținerea rezultatului, segmentul Downstream a obținut același rezultat ca anul anterior, fiind influențat de contextul macro volatil și vulnerabil, cât și de prețuri, în timp ce segmentul Consumer Services a fost afectat de plafonarea prețurilor la carburanți în mai multe țări din Europa Centrală și de Est. Grupul MOL a generat un flux de numerar liber în valoare de 510 milioane de dolari, ceea ce reprezintă mai mult de jumătate din previziunea pentru 2022, toate segmentele având o contribuție pozitivă.

Grupul Mol logo

Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL, a comentat pe marginea rezultatelor: „2022 a adus, încă o dată, provocări noi. Într-un context cu schimbări externe rapide, un mediu volatil și adesea circumstanțe potrivnice, Grupul MOL a demonstrat că are abilitatea de a reacționa rapid, iar rezultatul CCS EBITDA de 833 milioane de dolari obținut în T1 arată că suntem pe un drum corect.

Cu toate acestea, cele mai mari provocări din următoarea perioadă sunt de a asigura securitatea aprovizionării cu energie și de a menține profitabilitatea. Depunem eforturi semnificative pentru a ne adapta noului context și pentru a ne diversifica portofoliul, pentru a întări și mai mult securitatea fluxului de aprovizionare în regiunea Europei Centrale și de Est. În plus, MOL se află în mijlocul unui demers de transformare, care se bazează pe investiții semnificative. Ne menținem angajamentul de a continua acest proces și în contextul volatil actual. Grupul MOL a demonstrat că este rezilient, traversând mai multe situații de criză de-a lungul timpului, și am încredere că ne vom menține rolul cheie de furnizor predictibil de energie, fiind un partener de încredere pentru clienții noștri, pentru stakeholderi și pentru întreaga societate.”

Segmentul Upstream: Rezultatul EBITDA a ajuns la 504 milioane USD în T1 2022, în creștere cu 104% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Performanța a fost susținută de creșterea continuă a prețurilor petrolului și gazului, marcată de creșterea cu peste 40 de dolari a barilului de petrol Brent și de creșterea de cinci ori a prețului spot pentru gaz. Volumele de producție au scăzut comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul declinului natural în regiunea Europei Centrale și de Est și în Pakistan, dar și al declinului contribuției câmpului petrolier ACG din Azerbaijan. Contribuția segmentului Upstream la fluxul de numerar liber a crescut la 420 milioane USD, de la 160 milioane USD de la an la an. În ceea ce privește operațiunile, Grupul MOL a semnat un acord cu Waldorf Production Limited („Waldorf”), privind vânzarea întregului său portofoliu Upstream din Regatul Unit.

Segmentul Downstream: Rezultatul operațional CCS EBITDA s-a situat la 254 milioane USD, un nivel identic cu cel din aceeași perioadă a anului trecut, în contextul în care mediul extern volatil a influențat rezultatele atât în sens pozitiv, cât și în sens negativ. Scăderea înregistrată în petrochimie a fost compensată de creșterea capacității de Rafinare și prin acțiuni de Marketing, care au contribuit la generarea EBITDA. Creșterea marjei din luna martie, determinată de diferențialul privind petrolul Ural și de marjele de rafinare la motorină, a fost estompată parțial de prețurile în scădere și de creșterea semnificativă a costurilor la energie. În același timp, volumul vânzărilor a crescut cu 11% de la an la an, sub influența creșterii exponențiale a vânzărilor din Ungaria, ca urmare a efectului de distorsiune a pieței prin plafonarea prețurilor carburanților, introdusă începând cu jumătatea lunii februarie. În T1, investițiile pentru proiectele de transformare sustenabilă a business-ului au continuat în segmentul Downstream: a fost demarată investiția de tip greenfield la fabrica de propilenă MOL Petrochemicals cu o capacitate de producție de 100.000 de tone și a fost finalizată achiziția companiei ReMat, lider pe piața din Ungaria în domeniul reciclării de materiale plastice. În același timp, construcția complexului de polioli se apropie de finalizare, lucrările fiind realizate în proporție de 96% în T1 2022.

Consumer Services: EBITDA a scăzut cu 44% în T1 2022 comparativ cu rezultatul obținut în aceeași perioadă a anului trecut, în pofida faptului că volumul vânzărilor a crescut cu 20% și numărul tranzacțiilor a crescut cu 7% de la an la an, ceea ce a condus la creșterea cotei de piață la nivelul Europei Centrale şi de Est. Măsurile de reglementare a prețului carburanților din Ungaria, Croația, Serbia, Slovenia și Bosnia și Herțegovina au influențat EBITDA, la un nivel aproximativ cu T1 2017, deoarece marjele la combustibili au scăzut la nivel de grup. Marja produselor non-fuel a crescut cu 8% de la an la an, fiind susținută în principal de creșterea vânzărilor de produse alimentare, produse gastronomice și hot dog. Numărul de stații de servicii care oferă conceptul Fresh Corner a ajuns la 1.081 în T1 2022, de la 984 în T1 2021. În ianuarie 2022, MOL a încheiat acorduri de vânzare-cumpărare cu Grupa Lotos SA și PKN Orlen pentru o serie de elemente din portofoliu, urmând să achiziționeze 417 stații de servicii în Polonia, MOL ajungând astfel al treilea jucător din piața locală de combustibil. Această tranzacție se află în așteptarea aprobării din partea autorităților competente.

Segmentul Gas Midstream: În T1 2022, performanța EBITDA a fost de 48 de milioane USD, rezultat similar cu performanța din T1 a anului precedent. Majorarea continuă a prețului de achiziție a gazului a avut un impact negativ și a dus la dublarea costurilor asociate consumului de gaz.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.