Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rezultatele financiare ale Lenovo in primul trimestru al anului fiscal 2012/2013 (aprilie-iunie)

· Cotă de piaţă globală record de 15 procente
· Vânzări trimestriale de 8 miliarde USD
· Profit net de 141 milioane USD
· Câştig pe acţiune de 1.37 cenţi USD
· Rezerve nete de numerar de 3.7 miliarde USD (în 30 iunie 2012)

Grupul Lenovo a anunţat rezultatele pentru primul trimestru al anului fiscal 2012-2013, încheiat în 30 iunie 2012, cu vânzări trimestriale de 8 miliarde USD, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. În acelaşi timp, profitul net pentru acelaşi trimestru a crescut cu 30 de procente faţă de anul anterior, până la 141 milioane USD, ceea ce demonstrează capacitatea companiei de a menţine o creştere profitabilă pe o piaţă dificilă.

Aflată pe locul doi în clasamentul global al producătorilor de PC-uri, Lenovo a atins cea mai mare cotă de piaţă din istoria sa, de 15%*, ceea ce permite companiei să obţină un avans semnificativ faţă de competitorii săi. Pe o piaţă în care livrările totale de PC-uri au scăzut cu aproape două procente faţă de anul anterior, livările de PC-uri Lenovo în primul trimestru al anului fiscal au crescut cu 24.4 procente, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acesta este al 13-lea trimestru consecutiv în care creşterea Lenovo a depăşit-o pe cea a industriei în ansamblu. Iar pentru al 11-lea trimestru consecutiv, Lenovo a crescut mai rapid decât oricare dintre primii patru producători de PC-uri din clasamentul global.

Creşterea Lenovo a fost echilibrată în toate zonele, pe toate segmentele de consumatori şi pe toate gamele de produse. Acesta este rezultatul accentului pus în continuare de companie pe aplicarea strategiei sale de “protecţie şi atac”, care constă în consolidarea afacerii pe pieţele mature, concomitent cu extinderea pe potenţiale noi pieţe. Pe măsură ce industria evoluează către Era PC Plus, Lenovo a urmărit o politică agresivă în a-şi asigura o poziţionare adecvată pe o piaţă care include tot mai multe tablete, televizoare şi telefoane inteligente în mixul de produse.

Profitul brut al companiei pentru primul trimestru fiscal a crescut cu cu 30 de procente faţă de anul anterior, marja brută fiind de 12 procente. Profitul operaţional pentru acest trimestru a crescut cu 48 de procente, până la 182 milioane USD. Câştigul de bază per acţiune în primul trimestru fiscal a fost de 1.37 cenţi USD. Rezervele nete de numerar erau de 3.7 miliarde USD la data de 30 iunie 2012.

Cu două săptămâni în urmă, Lenovo a anunţat un parteneriat global cu EMC, care va da startul unui program de dezvoltare a tehnologiilor server, pentru a susţine inovaţia şi a extinde capacităţile Lenovo în domeniul serverelor x86 de standard industrial. Prin acest parteneriat, Lenovo va aduce aceste servere pe piaţă în nume propriu, şi în timp le va include în anumite sisteme de stocare EMC. Lenovo a înlocuit un competitor important pentru a realiza un parteneriat de revânzare de tip OEM, prin care Lenovo va furniza cele mai performante soluţii EMC de stocare în reţea către clienţii săi globali, începând în China.

Lenovo şi EMC au agreat înfiinţarea unei companii mixte de tip joint-venture, al cărei acţionar majoritar Lenovo, şi care foloseşte anumite active şi resurse ale diviziei EMC Iomega, pentru a dezvolta şi a vinde soluţii de stocare in reţea (Network Attached Storage – NAS) către companii mici şi mijlocii din întreaga lume.

Acest acord cu EMC nu este relevant pentru rezultatele financiare anunţate de Lenovo.

În timpul primului trimestru fiscal, Lenovo a anunţat de asemenea înfiinţarea unei baze industriale în Wuhan, China, unde compania va construi un complex integrat, dedicat cercetării, dezvoltării şi producţiei de dispozitive digitale pentru Internet mobil şi fix. Complexul urmează să se deschidă în octombrie 2013.

"Deşi mediul economic este oarecum similar cu perioada de scădere din anii 2008-2009, rezultatele Lenovo sunt mult mai bune deoarece avem strategia potrivită şi o implementare excelentă a acesteia,” a declarat Yang Yuanqing, Preşedinte şi CEO Lenovo. “Atât afacerile noastre de pe pieţele emergente din afara Chinei, cât şi segmentul dedicat consumatorilor şi cel al dispozitivelor digitale pentru Internet mobil şi fix au avut o expansiune rapidă, asigurând pilonii de susţinere ai unei performanţe de ansamblu. Afacerea noastra în China şi cea de pe pieţele globale şi-au menţinut profitabilitatea puternică, ceea ce ne permite să alocăm suficiente resurse pentru a investi în zonele de creştere şi să asigurăm performanţa companiei în condiţii de stabilitate. Deşi contextul actual crează multe provocări, avem încredere că prin continuarea strategiei de Protecţie şi Atac, Lenovo poate obţine o creştere sustenabilă şi profituri consistente în Era PC+."

DETALIERE GEOGRAFICĂ

Lenovo China a obţinut vânzări consolidate de 3.5 miliarde USD în primul trimestru al anului fiscal, o creştere de 24 de procente faţă de anul anterior, şi un volum care reprezintă 44 procente din vânzările globale ale companiei. În primul trimestru fiscal, Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei din China, cu 3.9 puncte, ceea ce măreşte cota de piaţă a Lenovo în China la un nivel record de 35 de procente şi adânceşte distanţa faţă de cei mai apropiaţi competitori. Livrările de PC-uri Lenovo în China în acest trimestru au crescut cu nouă procente faţă de anul anterior, în timp ce scăderea generală a industriei de PC-uri în China a fost de 2.8 procente.

În regiunea Asia Pacific/America Latină, livrările de PC-uri Lenovo în acest trimestru fiscal au crescut cu 59.2 procente, o creştere semnificativă faţă de restul industriei, care ca scăzut cu 3.9 procente faţă de anul anterior. Vânzările totale s-au ridicat la 1.7 miliarde USD în acest trimestru fiscal, adică 21 de procente din vânzările globale ale companiei. Lenovo a atins o cotă de piaţă în regiune de 11 procente, după o creştere de 4.4 puncte procentuale faţă de anul anterior. Se remarcă preluarea poziţiei de lider de piaţă în Japonia, cu o cotă de 25.4 procente, atribuibilă integrării cu succes de către Lenovo asocierii de tip joint-venture cu NEC, care se află în al doilea an de funcţionare. Mai mult, Lenovo a înregistrat o cotă de piaţă record de 17 procente în India, unde compania a crescut de peste cinci ori mai rapid decât piaţa. De asemenea, livrările de PC-uri în Brazilia au depăşit de peste 20 de ori rata de creştere a pieţei de PC-uri în acea ţară.

Livrările de PC-uri Lenovo în Europa/Orientul Mijlociu/Africa au crescut cu un impresionant 62.3 la sută în primul trimestru fiscal, faţă de anul anterior, de peste şase ori mai rapid decât rata de creştere a pieţei în regiune, de 9.1 procente. Vânzările consolidate au crescut cu 62 dde procente faţă de acelaşi trimestru al anului anterior în primul trimestru fiscal, până la 1.6 miliarde USD, adică 20 la sută din vânzările globale ale companiei. În ciuda provocarilor economice din unele ţări europene, cota de piaţă a Lenovo a crescut cu încă 2.9 puncte procentuale faţă de anul anterior. Integrarea cu succes a preluării Medion de către Lenovo a ajutat compania să îşi consolideze poziţia în Europa Occidentală. În Rusia, Lenovo şi-a dublat livrările de PC-uri faţă de anul anterior.

În America de Nord, Lenovo a avut vânzări consolidate totale de 1.2 miliarde USD în primul trimestru fiscal, o creştere anuală de şapte procente şi un segment de 15 procente din vânzările globale ale companiei. Pe o poaţă care a scăzut cu zece procente în ultimul an, livrările de PC-uri Lenovo au crescut cu 8.6 procente în primul trimestru al anului fiscal. Cu o cotă de piaţă record în SUA de opt procente, Lenovo a reuşit să revină pe a patra poziţie în clasamentul producătorilor în această regiune.

DETALIERE ÎN FUNCŢIE DE PRODUSE

Computerele laptop produse de Lenovo au continuat să aducă cea mai mare parte din vânzările globale ale companiei, generând 54 de procente din veniturile totale ale Lenovo provenite din vânzări. Acestea au reprezentat la nivel global 4.3 miliarde USD, o creştere de 23 de procente faţă de anul anterior. Livrările globale de computere laptop Lenovo în acest trimestru au crescut cu 27 de procente faţă de anul anterior, ceea ce a ajutat Lenovo să îşi extindă cota de piaţă cu 3.2 puncte procentuale şi să atingă un record pe piaţa laptopurilor, de 15.4 procente. La nivelul pieţei, livrările de laptopuri au romas constante în ultimul an. În primul trimestru al anului fiscal, Lenovo a anunţat disponibilitatea globală a noilor sale computere ultrabook, IdeaPad U310 şi U410, prezentate în campania globală “Book of Do”. Noile computere ultrabook ale Lenovo îmbină cele mai bune caracteristici ale laptopurilor tradiţionale – putere de procesare, capacitate mare de stocare şi redare audio profundă – cu estetica subtilă şi calităţile dezirabile ale tabletelor, precum pornirea rapidă, revenirea instananee din modul stand-by şi o autonomie a bateriei pe toata durata zilei de lucru.

Vânzările consolidate ale PC-urilor desktop Lenovo au crescut cu 26 de procente faţă de anul anterior, până la 2.5 miliarde USD, adică 32 de procente din vânzările totale ale Lenovo. Livrările globale de computere de birou Lenovo în primul trimestru al anului fiscal au crescut cu 21 de procente, pe o piaţă globală care a scăzut cu patru procente. În consecinţă, cota de piaţă a Lenovo a crescut cu trei puncte procentuale, până la un nivel record de 14.4 procente. În primul trimestru, Lenovo a anunţat noul său PC de birou ThinkCentre M92p “tiny”, primul calculator desktop care are grosimea unei mingi de golf (34.5mm). În medii unde spaţiul este limitat, clienţii sunt foarte interesaţi de capabilităţile calculatoarelor de mici dimensiuni.

După primul său an de operaţiuni, divizia Lenovo Mobile Internet Digital Home (MIDH) a raportat vânzări în creştere cu 173 de procente faţa de anul anterior, până la 587 milioane USD, ceea ce reprezintă 7% din vânzările totale ale companiei. Livrările de telefoane inteligente Lenovo au crescut de 44 de ori în ultimul an, ceea ce a permis companiei să obţină pentru prima dată o cotă de piaţă de 11.2 procente în acest segment. Creşterea vânzărilor de telefoane mobile Lenovo a permis companiei să obţină o cotă de piaţă record de 9.8 procente în China. Lenovo este acum al doilea furnizor de telefoane mobile în această ţară. În primul trimestru al anului fiscal, Lenovo a anunţat lansarea celei mai noi tablete, IdeaTab S2109, creată pentru divertisment şi prevăzută cu caracteristici precum cele patru difuzoare SRS surround-sound. Compania a anunţat şi lansarea primului său televizor inteligent (K91 Smart TV de 55-inci) în China, primul televizor inteligent certificat de Google pentru a adopta sistemul de operare Android.

* Vezi datele IDC pentru T2, 2012.

HONG KONG / Bucuresti, 16.08.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.