Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rezultatele etapei a 9-a a Raliului Dakar 2007

Dezamăgire pentru echipa Volkswagen

După un start impresionant în cea de-a 29-a ediţie a Raliului Dakar, ziua de luni a fost una a dezamăgirilor pentru echipa Volkswagen: echipajul Giniel de Villiers/ Dirk von Zitzewitz (Africa de Sud/ Germania) a început etapa în poziţia de lider, dar – ca şi perechea Carlos Sainz/ Michel Périn (Spania/ Franţa) – aflată pe locul al patrulea -, a fost stopată de o defecţiune tehnică a prototipului Race Touareg 2 pe parcursul etapei a noua, Tichit – Nema (Mauritania).

O defecţiune la sistemul de distribuţie al motorului a dus la producerea unui orificiu în carcasă şi uleiul a ţâşnit pe turbocompresorul încins. Incendiul produs la maşina lui Giniel de Villiers a fost stins imediat cu ajutorul extinctoarelor aflate la bordul maşinii, dar prototipul a trebuit tractat de unul din camioanele de asistenţă până la bivuac. Carlos Sainz, care se afla la conducerea clasamentului zilei, a fost încetinit de oprirea subită am otorului, propulsorul refuzând să pornească din cauza unei defecţiuni la sistemul electric. Şi pilotul spaniol a avut nevoie de ajutorul camionului de asistenţă pentru a fi tractat până la bivouac.

Într-un mod mai mult decât convingător, Volkswagen s-a aflat la şefia Raliului Dakar încă de la startul competiţiei, la 6 ianuarie, până luni, 15 ianuarie. La începutul etapei a noua, echipajul de Villiers/ von Zitzewitz avea un avans de 31 minute. Sainz şi Périn au pierdut locul al doilea în etapa a opta ca urmare a unei defecţiuni hidraulice în servodirecţie. Din totalul celor nouă etape disputate până luni, Volkswagen a câştigat şase.

Portughezul Carlos Sousa şi germanul Andreas Schulz, aflaţă în prototipul Race Touareg 2 al Team Lagos, şi echipajul oficial Mark Miller/ Ralph Pitchford (SUA/ Africa de Sud) au încheiat ziua pe locurile al şaptelea, respectiv al nouălea, la o jumătate de oră de învingător, după ce ambii au pierdut timp în încercarea de a-l ajuta pe Sainz. În clasamentul general, condus acum de Stéphane Peterhansel (Franţa/ Mitsubishi), Miller/ Pitchford şi Sousa/Schulz deţin poziţiile a şasea, respectiv a şaptea.

Veşti din bivuacul Volkswagen

– Fizioterapeut la cerere: Pe lângă medicul echipei, trei fizioterapeuţi însoţesc echipa Volkswagen. Mâinile lor dibace au fost o adevărată binecuvântare după etape din Maroc, cu drumuri stâncoase: cei trei au petrecut între 30 şi 45 de minute pentru ca fiecare pilot sau navigator să-şi recapete forma bună. "Tratamentul relaxează muşchii, îmbunătăţeşte reacţiile articulaţiilor şi reduce durerea indusă de sarcinile suportate în maşină", a explicat Pierre Wack, fizioterapeut aflat la primul "Dakar" alături de Volkswagen. "Când este nevoie, sub mâinile noastre intră şi mecanicii sau echipajele de pa camioanele de asistenţă."

– Negru şi rotund: Pentru ediţia 2007 a competiţiei, Volkswagen dispune de 400 de cauciucuri BFGoodrich, toate echipa cu jante BBS. O roată completă cântăreşte 38 kilograme. În ciuda drumurilor pietruite din nordul Africii, echipajele oficiale au scăpat cu numai 10 pene.

"Dacă includem şi roţile de rezervă, am folosit doar 150 de pneuri până la ziua de pauză", a explicat Eduard Weidl, director tehnic la Volkswagen Motorsport.

– Tactica are importanţă: În fiecare zi, după sosirea în bivuac, echipajele de uzină au participat la o întâlnire cu inginerii de cursă, Kris Nissen (directorul Volkswagen Motorsport), Eduard Weidl (directorul tehnic) şi consilierul tehnic Jean-Claude Vaucard. "Aceste şedinţe sunt foarte eficiente", a spus Jean-Claude Vaucard. "Discutăm planurile pentru ziua următoare care ne permite să reacţionăm cât mai prompt, decât să vorbim despre ceea ce a fost deja."

Clasament după etapa 9, Tichit (Mauritania) – Nema (Mauritania); PS 9 494 km/ total 497 km

1. Stéphane Peterhansel/Jean-P. Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 33h43m23s
2. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution +7m50s
3. Nasser Al-Attiyah/Alain Guehennec (QT/F) BMW X3 +1h23m21s
4. Jean-Louis Schlesser/Arnaud Debron (F/F) Schlesser Buggy +1h25m32s
5. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution +2h13m44s
6. Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/RSA) Volkswagen Race Touareg 2 +2h14m26s
7. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 +4h11m29s
8. Robby Gordon/Andy Grider (USA/USA) Hummer H3 +6h20m59s
9. Stéphane Henrard/Brigitte Becue (B/B) Buggy Volkswagen +7h18m55s
10. Carlos Sainz/Michel Péerin (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 +7h30m19s

Sursa: Porsche Romania

Infiintat in 1994, SCORPION este unicul dealer Volkswagen si Audi pe judetele Vrancea, Galati, Buzau si Braila.
Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– consultanta in alegerea celor mai potrivite autoturisme,
– propuneri avantajoase de finantare,
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen si Audi
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 17.1.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.