Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Rezultate financiare Holcim Group

Grupul a continuat să aibă o creştere organică, însă francul elveţian puternic şi scumpirea energiei au avut un impact semnificativ.

·    Companiile Grupului din Africa de Sud şi Egipt nu mai sunt incluse în calcularea venitului consolidat; doar comparaţiile similare sunt semnificative
·    Volumele de vânzări comparabile pentru ciment şi beton au crescut cu 4 %, respectiv 11,7 %; vânzările de agregate s-au redus cu 5,5%
·    Vânzările nete comparabile au crescut cu 7,4 %
·    Profitul operaţional EBITDA comparabil s-a îmbunătăţit cu 0,6 %
·    Venitul net atribuit acţionarilor Holcim Ltd. a crescut cu 3,9 %, ajungând la 370 milioane CHF
·    Ţinta pentru profitul operaţional intern EBITDA pentru anul 2008 rămâne neschimbată Schimbări în realizarea venitului consolidat
Rezultatele din primul trimestru al anului 2008 sunt relativ greu de comparat cu cele din aceeaşi perioadă a anului trecut datorită schimbărilor esenţiale petrecute în cadrul companiei. Odată cu vânzarea pachetului majoritar de acţiuni în iunie 2007, Holcim Africa de Sud a fost deconsolidată din Grup. Egyptian Cement – din care ne menţinem 44 % din acţiuni – a fost de asemenea deconsolidată. Aceste schimbări au rezultat în urma reducerii totale a capacităţii de ciment cu aproximativ 8 milioane de tone şi a scăderii substanţiale a volumelor de vânzări de agregate şi betoane. Deconsolidările au afectat ponderea regiunii în cadrul Grupului, precum şi rezultatele financiare. În plus, rezultatele finaciare au fost influenţate de scăderea majorităţii cursurilor valutare cu până la 7 %. Totuşi, în aceste condiţii, Holcim a înregistrat o creştere organică pozitivă* la nivelul operaţional al primului trimestru din 2008, cu contribuţiile a trei din cele cinci regiuni ale Grupului.

* Eliminând efectele schimbului valutar şi ale schimbărilor în ceea ce priveşte consolidarea.

Evoluţia vânzărilor şi rezultatele financiare
Livrările de ciment ale companiei la nivel de Grup au scăzut cu 1,2 %, ajungând la 34,2 milioane de tone, iar vânzările consolidate de agregate cu 9,7 %, ajungând la 32,7 milioane de tone. Volumele de vânzări de beton au crescut cu 11,7 %, ajungând la 10,5 milioane de metri cubi. Vânzările de asfalt au scăzut cu 9,5 %, înregistrându-se vânzări totale de 1,9 milioane de tone.

Vânzările nete consolidate au scăzut cu 3,8 %, ajungând la 5,509 miliarde CHF. Profitul operaţional EBITDA a scăzut cu 14,2 %, ajungând la 1,151 miliarde. Eliminând schimbările intervenite în urma consolidării, care au totalizat 109 milioane CHF, şi efectele negative ale schimbului valutar de 90 milioane CHF, profitul operaţional EBITDA a crescut cu 0,6 %. Marja profitului operaţional a atins 20,9 % (primul trimestru din 2007: 23,4 %). Profitul operaţional EBITDA mai mic şi o creştere trimestrială a bunurilor curente nete au determinat circuitul financiar al activităţilor operaţionale să ajungă în zona negativă de -158 milioane CHF. Datorită rezultatelor financiare mai bune, venitul net al Grupului a fost doar uşor mai mic, scăzând doar cu 3,2 %, ajungând la 513 milioane CHF. Venitul net atribuit acţionarilor Holcim Ltd. a crescut cu 3,9 %, fiind de 370 milioane CHF.

Influenţe regionale
Europa a înregistrat rezultate bune la începutul lui 2008. Vânzările de materiale de construcţii ale mai multor companii ale Grupului au crescut, în ciuda vacanţei de Paşte timpurii, care a avut loc în primul trimestru al anului.

Vânzările de ciment din nordul Franţei şi din Belgia au rămas aproape neschimbate în comparaţie cu vânzările din aceeaşi perioadă a anului trecut. În Marea Britanie, Aggregate Industries UK aproape că şi-a menţinut nivelul livrărilor de agregate. Ţinând cont de condiţiile atmosferice care au provocat declinul exporturilor din carierele din Scoţia şi Norvegia către pieţele de pe coasta Mării Nordului şi a Mării Baltice, vânzările de agregate ale acestei companii a Grupului au scăzut. Volumele de vânzări de betoane au crescut datorită construcţiilor din şi din jurul Londrei.

Holcim Spania a simţit impactul declinului segmentului de construcţii rezidenţiale care a fost doar parţial acoperit de livrările către alte segmente de construcţii. Prin urmare, volumele de vânzări de ciment şi agregate au scăzut semnificativ. Totuşi, au crescut uşor vânzările de betoane. Holcim Germania a înregistrat vânzări bune în interiorul ţării cât şi din exporturi, crescând totodată şi livrările de agregate. Holcim Elveţia a beneficiat de condiţiile favorabile construcţiilor. De asemenea, Holcim Italia a livrat mai mult ciment şi betoane, dar mai puţin nisip şi pietriş.

În Europa de Est şi Sud Est, investiţiile în proiectele de construcţii au crescut în ultima vreme, în acord cu condiţiile economice robuste. În ceea ce priveşte consumul de ciment, Holcim România a înregistrat cea mai mare creştere dintre toate companiile Grupului din Europa. La fel, companiile Grupului din Slovacia şi Serbia au înregistrat rezultate pozitive. Vânzările de agregate au crescut peste medie în Europa de Est, în top situându-se Croaţia, România şi Slovacia. În ceea ce priveşte livrările de betoane, România şi Serbia au avut cele mai bune rezultate. În ciuda unor lucrări majore de reparaţii în fabricile de ciment din Rusia – incluzând şi noile tehnologii pentru protecţia mediului – Alpha Cement a avut rezultate bune pe piaţă. În Azerbaijan, fabrica de ciment Garadah a operat la capacitate maximă.

Vânzările de ciment consolidate la nivelul întregii Europe au crescut cu doar 1,4 %, ajungând la o cantitate de 7,3 milioane de tone, datorită în principal Spaniei şi Rusiei. Vânzările de agregate au scăzut cu 4,8 %, fiind de 21,8 milioane de tone. În orice caz, volumele de betoane au crescut cu 9,3 %, fiind de 4.7 milioane de metri cubi, datorită cererii crescute din Londra, Franţa şi Italia, dar şi de pe pieţele din Europa de Est. Vânzările de asfalt au scăzut cu 6,3 %, fiind de 1.5 milioane de tone.

Profitul operaţional EBITDA al Grupului în Europa a scăzut cu 2,5 %, ajungând la 424 milioane CHF. Acest lucru este cauzat de activitatea scăzută din sectorul construcţiilor în Peninsula Iberică şi de contribuţiile scăzute aduse de Aggregate Industries UK rezultatelor de Grup. Mai mult, Holcim Franţa Benelux a raportat cheltuieli extraordinare pentru măsurile de optimizare ale sistemelor IT. Toate celelalte companii ale Grupului au raportat rezultate îmbunătăţite. Creşterea profitului operaţional intern EBITDA a crescut cu 2,3 %.

În America de Nord, criza imobiliară a persistat şi chiar a fost exacerbată de tulburările de pe pieţele de credit. Declinul segmentului de construcţii rezidenţiale a continuat. Programul guvernamental pe termen lung pentru infrastructură a adus unele îmbunătăţiri. Activitatea de construcţii din sectorul comercial şi industrial nu a ajuns la nivelul atins cu un an în urmă. Aşadar, s-a înregistrat un declin semnificativ în sectorul construcţiilor din SUA. Contrar celor întâmplate în SUA,  în Canada majoritatea companiilor de construcţii au înregistrat o activitate bună. Volumul mare de muncă din sectorul construcţiilor continuă să fie piaţa principală din Quebec pentru St. Lawrence Cement.

Livrările de ciment consolidate la nivelul regiunii America de Nord au scăzut cu 6,9 %, fiind de 2,7 milioane de tone, iar regiunile de Nord Est ale Statelor Unite şi regiunea din apropierea Marilor Lacuri au fost cele mai afectate de şocul declinului ciclic. Vânzările din Texas şi Oklahoma au fost mai stabile. Holcim SUA a făcut faţă schimbării condiţiilor economice, oprind importurile de ciment de peste ocean şi reducând producţia locală în mod selectiv. După cum s-a anunţat deja, Holcim SUA a preluat afacerile cu ciment ale St. Lawrence Cement în partea de Nord Est a Americii de Nord la începutul acestui an. În consecinţă, vânzările raportate de această companie a Grupului au scăzut cu mai puţin decât media pieţei. St. Lawrence Cement a înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor în Canada, noua sa piaţă locală. Compania Grupului a reuşit să furnizeze mai mult ciment în Quebec, oprind atenuând astfel declinul activităţii de construcţii în sectorul rezidenţial şi industrial din Ontario.

Aggregate Industries SUA, de asemenea, a suferit de pe urma declinului segmentului de construcţii. În consecinţă, vânzările de agregate şi asfalt au scăzut. Achiziţia din vara trecută a Hardaway Concrete din Carolina de Sud a dus la o uşoară creştere a vânzărilor de betoane. St. Lawrence Cement a vândut mai puţine agregate, dar volumul de betoane a fost semnificativ mai mare faţă de anul precedent. În prezent, compania este furnizorul de beton pentru construirea unor drumuri care necesită cantităţi mari de betoane.

Livrările consolidate la nivelul regiunii America de Nord au scăzut cu 7,1 %, fiind de 6,5 milioane de tone, în timp ce vânzările de betoane au crescut cu 22,2 %, ajungând la 1,1 milioane metri cubi.

Profitul operaţional consolidat EBITDA a scăzut cu 182,4 %, fiind de -14 milioane CHF. Scăderea a fost cauzată şi de deprecierea dolarului. De asemenea, evoluţia profitului operaţional intern EBITDA a fost negativă, în scădere cu -182,4 %. Holcim SUA nu a putut evita declinul cererii. Asemănător primului trimestru al anului precedent, St. Lawrence a înregistrat rezultate negative datorită fluctuaţiilor sezoniere. Aggregate Indutries SUA a raportat din nou rezultate negative datorate activităţii reduse pentru construcţia de drumuri la începutul acestui an. Oricum, pierderea operaţională a fost relativ redusă în comparaţie cu primul trimestru din 2007, dovedindu-se astfel eficienţa măsurilor de reducere a costurilor.

Sectorul construcţiilor din America Latină a rămas stabil. În pofida faptului că Săptămână Patimilor a fost în primul trimestru al anului, consumul de ciment a crescut în toate pieţele în care Holcim activează. Şi de data aceasta, investiţiile s-au concentrat în sectorul public şi privat al construcţiilor rezidenţiale.

Holcim Apasco din Mexic a anunţat volume crescute pe toate segmentele. Creşterea cea mai evidentă s-a înregistrat pe segmentul betoanelor, însă şi exporturile de clincher au crescut semnificativ. Toate companiile Grupului din America Latină au avut de câştigat de pe urma acestei situaţii stabile, livrările de ciment ale Holcim Costa Rica îmbunătăţindu-se considerabil.

În Venezuela s-a înregistrat o cerere crescută şi constantă de ciment. În Columbia, Holcim a reuşit să crească şi mai mult volumul livrărilor de ciment şi betoane. Holcim Brazilia şi-a majorat vânzările în toate sectoarele, concentrându-se mai mult pe produsele cu marjă mare. Cifrele vânzărilor au crescut şi în Chile. În Argentina, Minetti a operat la limita superioară a capacităţii de producţie. În această ţară, livrările de betoane au crescut cu peste o treime, datorită unui proiect amplu de construcţie a unei autostrăzi.

Livrările totale de ciment din America Latină au crescut cu 4,8%, la 6,6 milioane de tone. Vânzările de agregate s-au menţinut la cantitatea de 3 milioane de tone, în timp ce volumele de betoane au crescut cu 16,7%, ajungând la 2,8 milioane m3.

În ciuda costurilor crescute ale energiei, majoritatea companiilor Grupului au înregistrat rezultate superioare în moneda locală. Acest aspect reflectă creşterile în volumul vânzărilor, precum şi mediul predominant favorabil preţurilor. Măsurile luate pentru fluidizarea operaţiunilor s-au dovedit benefice, precum şi folosirea combustibililor alternativi. Totuşi, ca urmare a ratei nefavorabile de schimb valutar, venitul EBITDA a scăzut cu 6,6%, la valoarea de 284 milioane de franci elveţieni. Creşterea venitului operaţional intern EBITDA a atins 5,9%.

În luna aprilie, guvernul Venezuelei a informat compania locală Holcim că intenţionează să naţionalizeze toţi producătorii străini de ciment care operau în ţară, exprimând-şi intenţia de a prelua minimum 60% din pachetele de acţiuni ale companiilor respective în regim public. În cursul negocierilor deja începute, Holcim va apăra interesele sale, precum şi pe cele ale angajaţilor, în condiţiile contractului de investiţii străine directe care a fost încheiat între Elveţia şi Venezuela. Holcim Venezuela va continua producţia la parametri normali şi va aproviziona deocamdată piaţa locală în mod eficient.

Regiunea Africa şi Orientul Mijlociu a demonstrat rezultate economice solide în primul trimestru al anului 2008. Sectorul construcţiilor a rămas o sursă importantă de dezvoltare economică, în special pe coasta de nord a Africii şi în zona Oceanului Indian.

Datorită noii fabrici de ciment de la Settat, Holcim Maroc a beneficiat la maximum de dezvoltarea fără precedent care se înregistrează la nivel naţional în sectorul construcţiilor. Volumele vânzărilor de ciment au crescut cu aproape 50%. Vânzările de agregate şi betoane au înregistrat rate de creşteri de două cifre. În Liban, sectorul construcţiilor nu a beneficiat de stimulii de creştere necesari. Vânzările de ciment au înregistrat o rată de creştere în Africa de Vest şi în regiunea Oceanului Indian; în La Réunion, piaţa betoanelor a crescut ca urmare a construcţiilor de drumuri şi ansambluri rezidenţiale.

În urma transferului majorităţii acţiunilor companiei Egyptian Cement către noii proprietari şi a dizolvării acordului de joint venture, Holcim a raportat volume consolidate doar până la data de 23 ianuarie 2008. De la vânzarea pachetului majoritar al Holcim Africa de Sud în iunie 2007, cele 15% din acţiuni au fost justificate prin metoda echităţii.

Ca urmare a modificărilor importante operate în scopul consolidării, vânzările de ciment au scăzut cu 37,5%, la 2,5 milioane de tone. Livrările de agregate au scăzut cu 84%, la 0,4 milioane de tone, iar volumele de betoane au scăzut cu 66,7%, la 0,2 milioane de m3.  Din punct de vedere organic, volumele de vânzări înregistrate de această regiune a Grupului au crescut cu 10%. Volumele de agregate şi betoane gata preparate livrate au rămas neschimbate.

Venitul operaţional EBITDA al acestei regiuni a Grupului a scăzut cu 46,4%, la 105 milioane de franci elveţieni. Atât Holcim Maroc cât şi Holcim Outre-Mer şi-au majorat contribuţia la acest rezultat. Din punct de vedere organic, regiunea a anunţat o creştere impresionantă a venitului operaţional intern EBITDA, de 13,3%.

Regiunea Asia Pacific a beneficiat de continuarea creşterii din sectorul construcţiilor în primul trimestru al anului 2008. Consumul de ciment a crescut pe toate pieţele aprovizionate de Holcim, dintre care India, Vietnam, Filipine şi Indonezia se evidenţiază printr-o dinamică accentuată în construcţii.

Cifrele vânzărilor de ciment ale celor două companii indiene ale Grupului au crescut semnificativ în anul anterior, în ciuda fluctuaţiilor sezoniere ale cererii din unele regiuni. Cererea crescută de materiale de construcţii a fost în principal determinată de activităţi de construcţii în domeniul rezidenţial şi comercial şi de proiecte importante de infrastructură.

Creşteri peste medie ale livrărilor de ciment s-au înregistrat în Malaezia, Bangladesh şi Vietnam. În Thailanda, mediul de investiţii a rămas la un nivel inferior. La sfârşitul anului 2007, Siam City Cement a închis temporar două linii mai mici de producţie ale fabricii de la Saraburi pentru a reduce costurile. Ca urmare, compania a exportat mai puţin clincher şi ciment. Companiile Grupului din Indonezia şi Filipine s-au concentrat pe pieţele locale, mult mai atractive. Compania Jurong Cement Limited, din Singapore, achiziţionată la sfârşitul lui mai 2007, aproape şi-a dublat vânzările de betoane în această ţară.

Cement Australia şi Holcim Noua Zeelandă au raportat cifre de vânzări la ciment similare celor din aceeaşi perioadă a anului trecut. În Noua Zeelandă, livrările de agregate şi betoane au scăzut.

În Asia Pacific, volumele totale de ciment au crescut cu 5,7%, la 16,8 milioane de tone. Creşterea de 25% în vânzările de agregate, până la cantitatea de 1 milion de tone, s-a datorat în principal volumelor consolidate recent, provenite de la carierele din Thailanda, precum şi stării bune a pieţei din Indonezia. Betonul a înregistrat creşterea cea mai puternică, de 41,7%, până la cantitatea de 1,7 milioane de m3. Această creştere reflectă prezenţa extinsă pe piaţa din Singapore şi în alte mari centre urbane din regiune.

În ciuda creşterilor volumelor vândute, venitul operaţional EBITDA a scăzut cu 9,2%, la 403 milioane de franci elveţieni. Creşterea internă înregistrată a fost de asemenea una negativă, de -3,8%. Deşi în multe locuri s-au îmbunătăţit procesele operaţionale, creşterea preţurilor s-a dovedit imposibilă. Principalele creşteri ale costurilor s-au datorat majorării preţului cărbunelui, achiziţiilor de clincher şi creşterii bruşte a taxelor de transport. Aceşti factori au afectat în principal cele două companii indiene ale Grupului. Mai mult decât atât, în paralel cu devalorizarea dolarului american, diverse monede importante din această regiune au scăzut dramatic în raport cu francul elveţian. Companiile din Filipine, Indonezia şi Singapore şi-au crescut aportul la profitul total al Grupului.

În februarie 2008, compania chineză Huaxin Cement şi-a încheiat procesul de creştere a capitalului printr-un plasament privat. În acest context, Grupul şi-a putut mări cota la acest important producător de ciment, de la 26,1% la 39,9%. Procentul menţionat face din Holcim cel mai mare acţionar al acestei companii dinamice, cu o capacitate anuală de 32 de milioane de tone de ciment.

Perspective
Este dificil de previzionat felul în care economia se va dezvolta pe parcursul anului în regiunile menţionate. Trebuie evidenţiat faptul că previziunile de creştere făcute de prestigioase institute internaţionale de economie au fost diminuate recent. Totuşi, datorită prezenţei globale a Grupului şi a dezvoltării ferme pe pieţele emergente, compania Holcim este bine poziţionată. Scopul companiei pentru lunile următoare este de a contracara impactul inflaţiei în creştere şi, în particular, al preţurilor mari ale energiei prin măsuri de reducere a costurilor şi prin modificarea preţurilor pentru a atinge obiectivul de creştere pe termen lung de 5% din venitul operaţional intern EBITDA îin 2008.

Bucuresti, 07.05.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.