free download 78 travel guides written by experts

Reputatia digitala, cautarea de joburi si practicile de HR in Romania – un studiu Adecco 2014

AdeccoAdecco anunta rezultatele unui studiu realizat la nivel global prin intermediu caruia vrea sa inteleaga modul in care functioneaza componenta de social media in procesul de recrutare, atat din perspectiva candidatilor, cat si a recrutorilor.

Sondajul a fost aplicat la nivel internațional cu participarea a 17.272 de candidați și 1.502 manageri de resurse umane în perioada 18 martie – 2 iunie 2014, perioada in care au fost colectate 140 de răspunsuri de la solicitanţii de locuri de muncă de pe piaţa românească (80 de răspunsuri complete si 60 de răspunsuri parţiale), cu scopul de a înțelege modul în care se caută locuri de muncă prin intermediul social media, care sunt instrumentele pe care le foloseste departamentul de resurse umane și cum se prezintă candidatii în mediul online in faţa potenţialului angajator.

Prezentul raport este structurat în trei părţi: utilizarea social media în scopul căutării de locuri de muncă, eficacitatea pe care o are social media în corelarea dintre cerere și ofertă, precum și reputaţia online şi impactul pe care aceasta o are asupra căutării unui loc de muncă. Este interesant să analizăm aceste informaţii, aplecându-ne asupra rezultatelor recrutorilor de la EE (Europa de Est) si MENA (Middle Est & North Africa), pentru a putea înţelege cum accesează aceştia Web 2.0 atunci când caută un candidat. Raportul se încheie cu o anexă care cuprinde o statistică, oferind detalii suplimentare cu privire la răspunsurile oferite de participanți.

Iata care sunt datele de interes pentru Romania :
Felul in care se folosesc oamenii de social media pentru a- şi căuta joburi
Datele arată că 56% dintre cei care îşi caută joburi utilizează social media. Linkdin este de departe cea mai folosită platformă(52%) pentru cei care îşi caută un job.
Facebook reprezinta cea mai utilizata retea de socializare, atat in scopuri personale, cat si de gasire a unui job, insa privita specific in zona de recrutare ocupa locul 2.

Interesant de observat este faptul ca au inceput sa creasca si alte medii digitale, dintre care, cele mai importante, cu potential de crestere sunt : blogul – 2,2%, Twitter – 4,4%, Pinterest – 2,3% si Youtube – 1,9%.

Eficacitatea social media in sensul echilibrării cererii cu oferta
Mai mult de jumătate dintre doritorii de joburi au fost contactaţi măcar o data de un posibil angajator prin intermediul social media. Cei care îşi caută joburi consideră că în topul informaţiilor afisate pe profilele companiilor stau cele legate direct de companie, urmate de anunţurile pentru diferite joburi, pe locul 3 fiind postările zilnice de pe site-urile companiilor. Profilele de social media ale firmelor sunt percepute mai degrabă ca fiind o interfaţă informaţională, decât o modalitate de construire a relaţionării.

Printre multe alte site-uri specifice, Linkedin este considerat ca fiind cel mai potrivit când vine vorba despre echilibrarea cererii cu oferta, urmat de Facebook, iar pe ultimul loc blogul.

Reputația digitală și impactul ei asupra găsirii jobului dorit
Candidații tind să-și pastreze o imagine intactă, profesionistă chiar și pe Facebook, platformă utilizată de multe ori in scopuri personale, pentru întreținerea relațiilor sociale.

Bucuresti, 01.10.2014

{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *