Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Re:ply schimba la fata revista „22”

Pentru a marca 20 de ani de existenta si 1001 de numere, Grupul pentru Dialog Social a apelat la Re:ply pentru a modifica infatisarea revistei „22”. Primul saptamanal independent postdecembrist, al carei prim numar a aparut la 20 ianuarie 1990, „22” este cunoscut ca fiind cel mai bun saptamanal de cultura politica din Romania. Reinnoirea sa la nivel grafic s-a facut sub sloganul „V-am schimbat pe voi, acum ma schimb pe mine”.

De-a lungul anilor, revista 22 si-a pastrat grafica initiala, care a fost conceputa dupa modelul impus de zetarie. Iulian Puiu, Creative Director si Managing Partner la Re:ply, a fost solicitat de publisherii revistei sa creeze un nou concept grafic. El a propus un concept actualizat, adaptat la noile instrumente de tipar si la stilul de viata al cititorilor de astazi, ale caror obiceiuri de citire s-au schimbat mult fata de cele de acum doua decenii.

„Revista 22 si-a propus de la inceput sa faca un alt fel de presa. Este, poate, cea mai curajoasa revista din Romania, care a reusit sa ramana independenta si sa ofere cititorilor sai modelul unei societati decente, care respecta omul si dorinta profunda a acestuia de a se putea exprima liber. Pentru mine a fost o onoare sa lucrez impreuna cu echipa revistei la acest proiect”, spune Iulian Puiu, Creative Director si Managing Partner la Re:ply.

Schimbarile grafice tin de intelegerea felului in care cititorii se raporteaza astazi la textul tiparit. Cititorii nu mai au timp si nici rabdare sa citeasca texte mari scrise cu caractere inghesuite. Puiu a regandit grafica revistei astfel incat sa fie mai prietenoasa si mai accesibila, a reorganizat spatiul si ritmul de citire. Din ratiuni care tin de posibilitatile de obtinere a unui tipar de calitate in conditiile de lucru ale editorului, Iulian a eliminat culorile, astfel ca noua Revista 22 este alb-negru. In ceea ce priveste logo-ul, s-a renuntat la umbra neclara care aparea inainte in nume, in favoarea unui „22” solid, tratat 3D.

Andreea Pora, redactor-sef adjunct al revistei „22”, spune: „Iulian Puiu a fost mai mult decat un art director, a fost un partener de discutie care a inteles nevoia de reinnoire a revistei, dar si spiritul acesteia. Pe care am reusit sa-l pastram si in noua formula grafica. In final, Iulian Puiu a devenit unul dintre prietenii revistei, pe a carui colaborare mizam si in viitor".

Revista 22 este primul saptamanal independent postdecembrist, al carui prim numar a aparut la 20 ianuarie 1990. Numele sau face referire directa la ziua de 22 decembrie 1989, considerata decisiva pentru schimbarea regimului politic din Romania. Revista este cunoscuta ca fiind cel mai bun saptamanal de cultura politica de la noi.

Grupul pentru Dialog Social s-a constituit la sfarsitul lunii decembrie 1989 ca o asociatie neguvernamentala alcatuita din disidenti si intelectuali necompromisi in timpul regimului ceausist. Principiile sale – orientarea pro-occidentala, sprijinul pentru institutiile si valorile democratice, economia de piata, sustinerea minoritatilor, atitudinea critica fata de derapajele puterii – sunt promovate in revista „22”, ale carei analize politice si economice au urmarit istoria din ’89 pana in prezent.

Bucuresti, 14.05.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.