Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Reebok, o companie cu o istorie de peste 120 de ani

Reebok

Reebok reprezintă unul dintre cele mai mari branduri globale, atunci când vine vorba despre echipamentele sportive. Chiar dacă numele Reebok a apărut oficial în 1958, compania mamă, J.W. Foster and Sons a fost fondată în 1895. În 1958, Reebok a devenit filială a acestei firme de origine britanică și tot de atunci produce constant accesorii vestimentare de profil sportiv și casual de o calitate excelentă. În prezent, americanii colaborează cu branduri precum Ultimate Fighting Championship sau, mai pe scurt, UFC, celebrul circuit de lupte în cușcă din Statele Unite ale Americii, CrossFit sau Spartan Race. În 2005, Reebok a devenit o subsidiară a grupului nemțesc Adidas, iar în prezent sediul principal al companiei este in Boston, Massachusetts. Cum au reușit americanii să devină unul dintre marii producători de echipamente sportive și ce recomandă produsele lor?

Istorie începută în Anglia și continuată în SUA

În anul 1895, în Bolton, Anglia, apărea compania J.W. Foster and Sons, care producea încălțăminte pentru atletism. Ce făcea acești pantofi să fie speciali consta în faptul că aveau încorporate crampoane, iar viteza atleților era cu mult îmbunătățită. Pe parcursul anilor ce au urmat, J.W. Foster and Sons s-a dezvoltat și a devenit unul dintre producătorii preferați ai sportivilor de clasă. Timpul a trecut și, la ceva mai bine de 60 de ani distanță, o nouă subsidiară a J.W. Foster and Sons era deschisă sub denumirea Reebok, termen care reprezintă și denumirea unei gazele africane.

În 1970, Reebok pătrundea pe piața nord-americană și lansa trei tipuri de pantofi pentru alergat. Chiar dacă pătrundea pe o piață nouă, compania care avea să-și stabilească sediul în Boston, propunea cei mai scumpi pantofi de pe piață. O pereche de încălțăminte pentru alergat costa 60 de dolari, dar succesul a fost remarcabil. În anii ce au urmat, Reebok a devenit un producător respectat în Statele Unite ale Americii și a continuat să inoveze, introducând pe piață încălțăminte specială pentru dans aerobic, dedicată femeilor.

Compania nu s-a oprit aici, iar următorul pas a fost cel al transformării pantofilor dedicați sportului în pantofi casual, care să poată fi purtați și în viața de zi cu zi. Această politică este aplicată și în prezent, încălțămintea Reebok fiind populară nu doar în rândul sportivilor. Poți achiziționa și tu adidași Reebok de la 159 de lei, iar stilul și calitatea lor nu te vor dezamăgi.

Reebok

photo via pixabay

Reebok și sportul – o relație esențială pentru brand

În Statele Unite ale Americii, Reebok a colaborat cu cele mai importante divizii sportive, de la National Football League (NFL), Major League Baseball (MLB), până la NHL (National Hockey League) și NBA (National Basketball Association). Propriu zis, compania a produs echipamente sportive pentru foarte multe dintre cluburile înscrise în aceste competiții, a contribuit financiar la dezvoltarea infrastructurii și chiar și la dezvoltarea și popularizarea unor discipline sportive mai tinere, precum Cross Fit-ul.

În Europa, cea mai interesantă colaborare este cea cu clubul de fotbal Bolton Wanderers, echipa din orașul-mamă al Reebok. Vreme de foarte mulți ani, inclusiv stadionul echipei s-a numit Reebok Stadium. Compania americană a produs echipamente sportive și pentru Liverpool FC, FC Koln și a colaborat cu sportivi celebri precum Thierry Henry, Ryan Giggs ori Andriy Shevcenko. Reebok a pătruns și în piețele din America de Sud, Oceania, Rusia ori Asia, ceea ce a transformat brandul într-unul notoriu la nivel global.

Parteneriatele non-sportive

O altă modalitate prin care Reebok și-a câștigat renumele la nivel global a fost cea a colaborărilor cu vedete din lumea filmului și a muzicii. Colaborări cu adevărat remarcabile au fost cele cu rapperii Jay-Z și 50 Cent. În 2003, a fost lansată colecția S. Carter Collection by Rbk, în colaborare cu Jay-Z, iar pantofii au devenit rapid cei mai bine vânduți din istoria companiei. Alte vedete care au colaborat cu Reebok sunt Nelly, Scarlett Johansson, Ariana Grande, Gigi Hadid, dar și Victoria Beckham și Cardi B.

Compania Reebok nu produce numai pantofi, ci și alte articole vestimentare, precum treninguri sau hanorace. Atât colaborările cu alte branduri majore, cât și calitatea produselor fac din Reebok unul dintre cei mai respectați producători la nivel mondial.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.