Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Recrutarea pe bază de recomandări

În urma unui studiu efectuat de curând în rândul angajatorilor BestJobs și nu numai, pe un eșantion de aproximativ 1000 de companii, ne-a fost confirmată popularitatea de care se bucură recrutarea pe bază de recomandări/referințe și succesul pe care îl poate asigura un astfel de program.
Este de remarcat faptul că 55,83% dintre respondenți folosesc în mod activ recrutarea pe bază de referințe. Printre aceștia se găsesc atât companii cu personal de 1-10 sau 11-50 de persoane cât și companii cu peste 100 sau 500 de angajați.

Q: Ați folosit vreodată recrutarea pe bază de recomandări/referințe?

Care sunt domeniile în care referințele funcționează cel mai bine?

Q: Pe ce departament recrutați?

Angajatorii care se declară mulțumiți sau foarte multumiți de rezultatele acestui tip de recrutare caută în principal candidați pentru poziții de vânzări (19,74%), producție (15,02%), software (14,59%), servicii (8,58%), servicii clienți (7,30%), resurse umane (5,15%) sau inginerie (4,29%). Urmează apoi cei care recrutează pentru poziții de logistică (4,29), financiar/contabil (3,86%) și marketing (3,86%).

Q: Care considerați că sunt cele mai eficiente metode de a găsi candidați?

În ceea ce privește particularitățile în funcție de mărimea companiei, conform sondajului derulat, companiile mici (1-50 angajați) recrutează eficient bazându-se pe recomandările interne sau externe, chiar dacă nu au o procedură bine definită pentru acest proces. Acestea privesc de cele mai multe ori site-urile de recrutare ca fiind o opțiune secundară.

Recrutarea bazată pe recomandări se află și în topul companiilor medii sau mari (>50 angajați), imediat după site-urile de recrutare. Acestea, spre deosebire de companiile mici, au implementat un program pentru acest tip de recrutare și o sumă fixă definită pentru orice angajare.
Pe un loc îndepărtat se găsesc tacticile de motivare a angajaților actuali, employer branding-ul, agențiile de recrutare sau evenimentele (offline) de carieră, angajatorii alegând să investească mai puțin în direcțiile acestea, conform sondajului BestJobs.

Ce tip de stimulente folosiți?

Majoritatea companiilor (76,2%), indiferent de mărime, folosesc banii ca remunerație în cazul recrutării bazate pe recomandări, urmate de cele care aleg alte tipuri de stimulente (23,8%): produse, abonamente la diferite servicii, tichete de masă, excursii, bonusuri.

Cât credeți că sunt dispuse companiile să plăteasca pentru o recomandare?

Q: Cât plătiți la ora actuală pentru o angajare prin referințe (fie cash, fie în servicii)?

Majoritatea angajatorilor (56,7%) plătesc acum între 100-300 euro, 31,3% plătesc diferențiat în funcție de profilul candidatului dorit, iar 8,5% plătesc între 300-500 euro pentru o recomandare ce se dovedește a fi potrivită. Sunt companii care alocă și peste 500/1000 euro/referință dacă atragerea candidațiilor potriviți pentru postul disponibil se dovedește a fi o provocare. Vorbim aici în special de pozițiile Senior sau cele Executive.

Q: Când plătiți persoana care a facut referința?

60% dintre angajatorii respondenți spun că banii ajung la persoana care a făcut recomandarea după ce persoana angajată își încheie cu succes perioada de probă, în timp ce 20% apelează la diverse alte metode: jumătate din sumă la angajarea persoanei recomandate, jumătate după ce candidatul își încheie cu succes perioada de probă; după 6 luni de la angajare; fracționat: la o lună, 3 și 6 luni.

BestJobs lansează în cursul acestei săptămâni un serviciu de recrutare online prin referințe. Prin intermediul acestuia, angajatorii vor putea defini o recompensă de minim 300 de euro pentru ocuparea unui post vacant pe baza unei recomandări.

Astfel, orice persoană – din interiorul sau dinafara companiei – care recomandă un candidat unui angajator care a achiziționat acest serviciu, va câștiga minim 300 de euro în momentul în care compania angajează persoana respectivă.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.