Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Recrutarea digitala schimba regulile selectiei de candidati

· 9 din 10 specialişti în recrutare folosesc canale digitale în procesul de selecţie a candidaţilor
· 5 din 10 specialişti în recrutare verifică profilul de Facebook al potenţialilor candidaţi în primele faze ale selecţiei
· Pentru 8 din 10 specialiştii aspectul profilelor de Facebook şi LinkedIn joacă rolul unei cărţi de vizită a candidatului

Mai bine de jumătate (51,5%) dintre specialiştii în recrutare din România verifică profilele de Facebook ale candidaţilor

pe care îi au în vedere în primele faze ale procesului de recrutare, se arată într-un studiu pe tema recrutarii digitale, realizat de Rogalski Damaschin Public Relations şi HR Manager, în luna aprilie a anului 2014.1

Facebook te poate descalifica din start

84% dintre specialiştii în recrutare iau în considerare ce tip de informaţii împărtăşesc candidaţii, ce comentează şi ce fotografii aleg să publice. De asemenea, criticile la adresa foştilor angajatori nu sunt neglijate, un sfert dintre recrutori sunt atenţi la acest aspect, putând astfel descalifica candidaţii încă din prima fază de recrutare pe acest criteriu, conform celor declarate de 26,7% dintre specialiştii în HR.

Mai mult decât atât, peste 40% dintre reprezentaţii de Resurse Umane accesează profilele de pe reţelele sociale non-profesionale (ex. Facebook, Twitter etc.) indiferent de poziţia pentru care recrutează, în timp ce doar 20% dintre aceştia verifică reţelele sociale doar pentru poziţiile de middle şi top management.

Aspectul general convinge angajatorii

79% dintre specialiştii în recrutare urmăresc aspectul general al profilului de Facebook şi LinkedIN în procesul de verificare a candidaţilor, dovedind astfel că reţelele sociale au devenit adevărate cărţi de vizită ale candidaţilor în căutarea unui job.

Google – util în faza de triere a angajaţilor

Motorul de căutare Google este utilizat de 70% dintre angajatori abia în faza finală a procesului de selecţie, după ce a avut loc intervievarea potenţialilor candidaţi. Doar 30% dintre specialiştii în HR verifică ce apare pe Google referitor la un candidat înainte de a-l chema la interviu.

LinkedIn – mixul perfect între personal şi profesional?

44% dintre angajatori verifică pe LinkedIn nu doar experienţa profesională a candidaţilor şi recomandările din partea partenerilor de afaceri, ci şi tipul de informaţii pe care candidaţii îl împărtăşesc acolo, urmărind astfel şi trăsăturile de personalitate ale potenţialilor angajaţi. În plus, LinkedIn este considerat de 59% dintre specialişti în recrutare un canal principal, iar 1 din 2 dintre aceştia îl consideră unul dintre cele mai relevante medii de selecţie.

1 Studiul a avut la bază răspunsurile a 65 de specialişti în HR din România la un chestionar gândit şi implementat de Rogalski Damaschin PR şi HR Manager în perioada 22 – 27 aprilie 2014.

Bucuresti, 30.04.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.