Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Record de spectatori pentru un film documentar

afis Romania neimblanzita

Filmul România neîmblânzită a adus un număr de 14.451 spectatori la cinema în primul weekend

14.451 spectatori au ales să vadă la cinema în acest weekend (13-15 aprilie 2018) filmul documentar România neîmblânzită, un proiect unic despre țara noastră, cu imagini spectaculoase din locuri surprinzătoare, narat în limba română de Victor Rebengiuc, unul dintre cei mai iubiți actori ai României.

Filmul România neîmblânzită a reușit să aducă un număr record de spectatori în primul weekend al lansării sale în cinematografe. Cu o campanie fără precedent în țara noastră pentru un film documentar românesc, producția a fost programată în peste 70 de săli de cinema din 37 de orașe și a trezit interesul unui numar copleșitor de români, indiferent de vârstă.

afis Romania neimblanzita

Filmul a avut alături personalități marcante din țara noastră, care si-au manifestat susținerea și entuziasmul față de acest proiect.

Iată doar cîteva dintre declarațiile lor după vizionarea filmului.

“Emoționant, tulburător. Iar muzica se contopește armonios cu momentele de crescendo. Formidabil.“ – Margareta Pâslaru, cântăreață

“Un cadou minunat pentru noi și pentru țara noastră la împlinirea celor 100 de ani.“ – Andreea Răducan, campioană mondială și olimpică la gimnastică

“Un film așa cum nu ați mai văzut niciodată despre țara aceasta și o radiografie a ceea ce încă mai este acum, o capsulă a timpului ce va funcționa ca o probă pe baza căreia vom fi judecați în viitor.” – Alex Găvan, alpinist

Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți retaileri de pe piața locală, a lansat în 13 aprilie „România neîmblânzită”, primul film documentar despre natura României care va putea fi vizionat în peste 70 de cinematografe din 37 de orașe.

Realizat în colaborare cu britanicii de la Off the Fence, filmul documentar „România neîmblânzită” reprezintă o producție inedită, ce dezvăluie, în 90 de minute, frumusețea sălbatică a României.

„De mai bine de 11 ani, Auchan realizează o serie de acțiuni de responsabilitate socială în beneficiul comunităților din România. Credem cu tărie că filmul poate reprezenta unul dintre cei mai buni ambasadori ai României, un motiv de bucurie pentru toți românii, precum și un material ce poate fi adaptat în scop educativ. Romania neimblanzita este un dar oferit de Auchan si cei 10.000 de angajati ai companiei tuturor românilor”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România și producător executiv al filmului documentar.

Distribuția în cinematografe este asigurată de Transilvania Film, companie fondată și condusă de regizorul Tudor Giurgiu, care va organiza ulterior și o serie de proiecții în mai multe orașe în care nu există săli de cinema.

Lansarea filmului în România a fost marcată printr-un eveniment de gală, organizat pe 21 martie, la Teatrul Național din București, în prezența a peste 900 de spectatori, personalități marcante din toate domeniile. La avanpremieră a participat și Președintele României, Dl.Klaus Iohannis.

„România neîmblânzită”, proiectat și peste hotare, la festivaluri de film din SUA și Marea Britanie

Beneficiind și de o versiune internațională narată de actorul englez Mark Strong, filmul documentar va fi distribuit și pe plan internațional, atât în cadrul unor renumite festivaluri de film, cât și pe canale televizate, specializate în film documentar.

„Prima proiecție a versiunii internaționale a avut loc, în luna martie, la Washington, în cadrul unuia dintre cele mai importante festivaluri de film ecologic din lume, iar următoarea va avea loc, pe 9 mai, la Londra, într-un eveniment găzduit de British Academy of Film and Television Arts (BAFTA). La evenimentul londonez, toate veniturile realizate în urma vânzărilor de bilete vor fi donate Fundației Conservation Carpathia”, a adăugat Alex Păun, coordonator al echipei de producție.

Mii de kilometri în 18 locuri emblematice pentru România, pe parcursul unui an

Realizat cu sprijinul casei de producție britanică Off the Fence, care semnează numeroase filme pentru BBC, National Geographic și Discovery Channel, și în colaborare cu ONG-ul The European Nature Trust, filmul „România neîmblânzită” a fost filmat pe parcursul unui an întreg, cei peste 20 de cameramani implicați parcurgând mii de kilometri pentru a surprinde lupta vietăților pentru supraviețuire.

Călătorind cu automobilul, avionul, barca, elicopterul, snowmobile-ul sau cu mașinuțe de golf, aceștia au cumulat peste 400 de ore de filmare în zone precum Parcul Național Piatra Craiului, Munții Făgăraș, Parcul Național Cozia, Delta Dunării, Histria, Parcul Național Văcărești, Peștera Urșilor, Porțile de Fier și Munții Apuseni.

„O contribuție substanțială, în timpul filmărilor, au avut chiar localnicii din aceste zone. De la pădurari la oameni obișnuiți, sute de persoane au ajutat, într-un fel sau altul, la crearea documentarului”, a menționat Alex Păun.

Alături de aceștia, pe teren, s-au mai aflat și documentariști și oameni de știință, reprezentanți locali ai ONG-ului The European Nature Trust, precum și o serie de experți în viață sălbatică, pentru a oferi consiliere echipei de filmare. Mai mult, producția este expertizată din punct de vedere științific de către universitarul clujean, Conf. Dr. Ioan Coroiu.

Auchan intenționează să extindă proiectul Romania neimblanzita

Potrivit companiei, conținutul filmului de lung metraj „România neîmblânzită” poate fi adaptat pentru a fi utilizat în școli, ca material didactic complementar. În acest sens, Auchan își propune să colaboreze cu instituțiile din învățământ pentru a dezvolta proiectul în această direcție.

Nu în ultimul rând, Auchan dorește să pună pelicula și la dispoziția instituțiilor ce răspund de turism și mediu, pentru a sprijini, în acest fel, promovarea turistică a țării.

Filmul este produs de Auchan Retail România și de ONG-ul de mediu The European Nature Trust și realizat de casa de producție britanică Off the Fence. În România, filmul va fi distribuit de Transilvania Film.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.