free download 78 travel guides written by experts

Reciclatorii by Odyssey

Campanie: Reciclatorii by Odyssey

Obiective si public tinta

Prin campania Reciclatorii, Odyssey s-a alaturat celorlalte voci si companii care au inceput deja lupta pentru un oras mai curat. Am facut ce stim noi mai bine: am incercat sa ii convingem pe oameni ca fiecare trebuie sa faca ceva pentru a schimba situatia.

…sa inceapa sa judece si, mai ales, sa actioneze diferit. Sa recicleze. Sa foloseasca becuri economice. Sa renunte macar de cateva ori pe luna la masina si, poate, sa mearga mai mult cu metroul sau pe jos. Cum? Printr-o campanie de comunicare. Chiar si aici am incercat sa ne concentram pe canale care nu folosesc hartia tiparita: televiziune si Internet.

Premise
Campania a pornit de la o realitate:
Bucurestiul = un oras in care se produc in fiecare luna 273 de tone de praf si 125 de tone de plumb. Un oras in care, daca stai o ora pe un bulevard central, te apuca durerea de cap si, daca stai 4 ore, e ca si cum ai fi fumat un pachet de tigari. Un oras in care fiecare dintre noi are doar 3 mp de spatiu verde, fata de cei 50 mp recomandati de O.M.S. (Organizatia Mondiala a Sanatatii) si din care in ultimii 15 ani au disparut peste 17 milioane mp de spatii verzi.
 
Strategie

„Este o realitate valabilă pentru toate companiile, dar în advertising se consumă foarte multă hârtie. Am zis să meargă măcar unde trebuie dacă nu ne putem dispensa de ea. Şi aşa am pornit, de la o realitate internă, iar faptul că realitatea asta e valabilă în mai multe locuri a dus la extinderea programului”, spune Dan Panaitescu, Creative Coordinator Odyssey.

Campania Reciclatorii reprezinta o platformă, la care se adaugă mereu lucruri. În funcţie de timpul disponibil, echipa Odyssey face noi campanii de conştientizare pentru clienţi si pentru publicul larg.

Realizare

Reciclam hartia in mod organizat: avem cosuri speciale pentru asa ceva si o persoana care se ocupa ca aceasta hartie sa ajunga la punctele de reciclare. Am achiziţionat coşuri speciale pentru fiecare departament, coşuri destinate exclusiv colectării separate a hârtiei. O dată pe săptămână vine dl. Viorel, colecteaza hârtia şi apoi o duce la un centru de colectare. 
Am inceput din luna iulie 2007 sa folosim exclusiv hartie reciclata. Am constatat cu bucurie ca, in ciuda legendelor urbane, aceasta hartie are aceleasi calitati ca cea normala folosita pana acum. Culoarea difera putin, dar este doar un amanunt.

In plus, i-am rugat pe clientii si partenerii nostri sa ni se alature in acest demers. Cosurile speciale pentru hartie au fost din partea casei.

Totodata, ne-am personalizat semnatura electronica cu un mesaj care sa atraga atentia asupra reducerii consumului inutil de hartie.

De Crăciun in 2007, toata agentia a împodobit un brad imaginar, pe un perete al sălii de conferinţe, mesajul fiind acela că sunt multe moduri de a te bucura de Crăciun şi nu este necesar să tai un brad pentru asta. De 8 martie (2008) am desfasurat o alta campanie impotriva felicitărilor pe hârtie, cand echipa Odyssey a pus felicitarile „cu spatele la zid”, transmitand mesajul campaniei pe felicitari deja folosite.

In decembrie 2008 am decis sa scoatem mesajul campaniei in strada, acolo unde zi de zi simtim ca ne sufocam in trafic, acolo de unde in ultimii ani au disparut milioane de metri patrati de spatii verzi. Plecand de la realitatea constatata stiintific conform careia un copac matur retine 20 de kilograme de praf, am hotarat ca urmatorul episod al platformei Reciclatorii sa se concentreze asupra acestui fapt. Asa ca in unele zone verzi din Bucuresti (parcurile Izvor, Cismigiu, Herastrau), dintre cele care inca mai exista, am pus in copaci saci “de praf”, acestia fiind purtatorii mesajului nostru care este unul simplu si direct: “Fiecare copac retine 20kg praf. Nu mai taiati copacii. Reciclati hartia!”

Campania este sustinuta de site-ul www.reciclatorii.ro si de mai multe executii: spot care a fost promovat pe TV si internet pe site-uri sociale, blogg-uri si, mai ales, care a circulat viral; printuri publicate in reviste la propria lor alegere.

Executii:
Spot: Reciclatorii_Catelul
–    Internet: viral; promovat de bloggeri si site-uri sociale (iulie 2007-prezent)
–    TV: MTV si Utv (iulie 2007-octombrie 2007)

Printuri: Reciclatorii_Caine; Reciclatorii_Picioare (iulie 2007-octombrie 2007) care au fost publicate in reviste, la propria lor alegere, fara costuri.
Si apoi i-am adus un Omagiu domnului Viorel, eroul nostru care recicleaza hartia (pictorial in revista Omagiu).

Rezultate

Raspunsul a fost extraordinar si speram ca din ce in ce mai multe companii si persoane sa recicleze, pentru un viitor mai bun.
Conceput ca viral, spotul a atras atenţia media şi a fost difuzat pe posturile MTV şi Utv.

{mosimage}Astfel, mesajul campaniei s-a facut auzit prin spot viral, spot TV, pe blogguri, in articole de presa, prin reportaje si materiale in emisiuni TV, in print.
Pana in acest moment, mesajul campaniei transmis prin intermediul materialelor aparute in presa on-line a ajuns la peste 4,200,000 de persoane.

Acest proiect este semnat de Alexandru Aron (Creative Coordinator), Anca Baciu (Copywriter), Dan Panaitescu (Creative Coordinator), Ileana Sebe (Strategy Director), Adrian Bratu (BTL Account Manager). {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *