free download 78 travel guides written by experts

Reboot System: Nielsen raspunde intrebarii “Ce va urma?”

In ciuda relaxarii masurilor de izolare, in viitorul apropiat comportamentele de cumparare si consumul de bunuri de larg consum vor ramane modificate

Nielsen Global Connect, compania globala de masurare si analiza de date, a publicat informatii noi in legatura cu industriile globale de FMCG si retail, introducand un model nou despre cum vor iesi companiile din acest context de pandemie.

COVID-19 a adus economiile intr-o stare de soc, iar pentru a putea merge mai departe, toate sistemele vor trebui repornite. “Reboot system” a fost tema principala a webinarului organizat pe aceasta tema de catre Nielsen Romania in 14 mai, cu o zi inainte de ridicarea starii de urgenta pe plan local

In cadrul noului raport, Nielsen identifica trei scenarii corespunzand celor trei orizonturi temporale: Revenire, Repornire sau Reinventare. Analiza din spatele acestui nou model ia in considerare conditii macro-economice globale precum somajul, planuri de salvare din partea bancilor si rata dobanzilor, impreuna cu preferintele de cumparare ale consumatorilor generate de raspunsul guvernelor la sanatate si managementul bolii, toate aceste aspecte corelandu-se astfel cu vanzarile prevazute in FMCG.

Scenarii iesire din covid-19

“Impactul acestei pandemii va fi profund si mult mai extins decat orice altceva am vazut in vietile noastre. De asemenea si ritmul acestei schimbari este extraordinar. In acest moment lumea se recalibreaza la nivel fundamental. Obiceiurile consumatorului se schimba rapid si intelegerea schimbarilor, in contextul acestor scenarii, va fi critica pentru modul in care afacerile vor prioritiza propria recalibrare pentru a intampina circumstantele schimbate din cauza COVID-19”, a spus Scott McKenzie, Nielsen Global Intelligence Leader.

Fiecare dintre aceste orizonturi temporale va determina ce, unde si cum vor face consumatorii achizitii de produse esentiale precum alimente si alte bunuri de larg consum, dar mergand progresiv si catre produse neesentiale. Acestea vor depinde de mai multi factori precum nevoile consumatorului “casnic”, punctele de interactiune limitate, preferinta pentru online versus proximitatea fizica din magazine, orientarea catre branduri sau produse locale si schimbarea situatiei financiare cu impact in portofelul consumatorului.

Dupa primul caz de COVID-19 inregistrat in Romania, consumul bunurilor de larg consum in comertul modern ajungea la +30% fata de perioada simlara a anului trecut, dar vanzarile au avut o crestere spectaculoasa, de +80%, in saptamana in care s-a anuntat intrarea in starea de urgenta. Ulterior, vanzarile din luna Aprilie au inregistrat valori relativ similare celor de anul trecut.

evolutie vanzari fmcg

O analiza suplimentara realizata de echipa Nielsen Global Intelligence a aratat ca tehnologia joaca un rol esential in conturarea unei piete mai inteligente atunci cand vine vorba de viitorul retail-ului FMCG. In concordanta cu rezultatele studiului “Nielsen Survey on Coronavirus” (Feb 24-29, 2020), o vasta majoritate (93%) a consumatorilor sunt dispusi sa imbratiseze tehnologia mobila 5G iar 60% din consumatori sunt dispusi sa utilizeze inteligenta artificiala sau realitatea virtuala pentru a accesa produsele. In multe piete adoptarea cumparaturilor online a fost deja accelerata de COVID-19.

covid accelereaza comertul online

In Romania, Nielsen ia pulsul consumatorilor urbani o data la doua saptamani, pentru a surprinde schimbarile in atitudini si in comportamentul de cumparare pe parcursul acestei perioade fara precedent. Rezultatele inregistrate in Aprilie deja arata primele semne de presiune financiara, 39% dintre consumatori declarand ca veniturile personale au scazut sau vor scadea in viitorul apropiat, in timp ce alti 39% declara acelasi lucru pentru unul din membrii gospodariei.

Acelasi studiu ne semnaleaza modificari deja vizibile in comportamentul consumatorilor romani: cresterea dimensiunii cosului de cumparaturi, preferinta pentru ambalajele de mari dimensiuni sau abandonarea marcilor preferate in favoarea unor produse mai ieftine. De asemenea, din ce in ce mai multi romani evita plata cu cash si opteaza pentru variantele digitale, din dorinta de a limita contactul, respectiv posibilitatile de contaminare cu coronavirus:

valoarea cos cumparaturi creste si plati digitale

“Este nevoie ca retailerii si brandurile sa examineze urgent gama de produse pe care o ofera si dinamica de pret in cadrul a doua cazuri extreme de cumparare. La un capat al spectrului, consumatorii vor reduce cheltuielile din cauza somajului, disponibilizarilor sau a altor provocari legate de COVID-19, in timp ce la celalalt capat vor exista consumatori a caror putere de cumparare va ramane neschimbata. In consecinta, cosurile de cumparaturi din FMCG vor trece prin reajustari rapide, cu recalibrari continue in cadrul inevitabilului context de recesiune. De asemenea consumatorii vor imbratisa mai rapid noile tehnologii de cumparare precum realitatea virtuala sau augumentata, ceea ce va creste nevoia de a intelegere a dinamicii cererii la nivelul tuturor canalelor,” a adaugat McKenzie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *