Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Realitatea TV revine pe primul loc in topul celor mai citate surse media

Mediatrust

Realitatea TV, Hotnews.ro şi Antena 3 se numără printre cele mai citate surse media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Studiul a fost realizat pe baza a 509 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 – 31 martie 2013 în presa tipărită.

Postul de televiziune Realitatea Tv este pe primul loc în clasamentul celor mai citate surse media, cu 62 de menţiuni. Hotnews.ro se află pe locul doi, cu 60 de menţiuni, urmat de Antena 3, cu 55 de menţiuni. Citările celor trei produse media s-au realizat, în principal, în contextul unor subiecte din sfera politică şi economie. În clasamentul general al celor mai citate surse se mai găsesc Rtv.net (45 menţiuni), România TV (37 menţiuni), Realitatea.net (32 menţiuni). B1 TV se află pe locul 7 în top, cu 29 menţiuni, urmat de Pro TV cu 21 de menţiuni.

Ziarul Financiar este lider în topul celor mai citate publicaţii print, cu 11 menţiuni. Pe lista publicaţiilor print mai găsim: ziare generaliste – Evenimentul Zilei (6), Jurnalul National (8), România Liberă (5) – tabloide Click (4), Libertatea(9), precum si publicaţii de business Forbes (6), Capital (5).

La capitolul posturi TV, media a citat îndeosebi informaţii care, iniţial, au apărut la Realitatea TV şi Antena 3 cu 62, respectiv 55 menţiuni. România TV este clasat pe locul trei cu 37 de menţiuni. B1 TV a înregistrat 29 de menţiuni, urmat de Pro TV cu 21 menţiuni şi Kanal D cu 14.

În ceea ce priveşte posturile radio, media a citat cu precădere informaţii transmise de Kiss FM, Magic FM si Europa FM România Actualităţi şi Radio 2, fiecare cu câte o menţiune.

Jurnaliştii au citat şi informaţii publicate pe internet. Printre cele mai citate portaluri online se numără hotnews.ro (60), urmat de rtv.net (45) şi realitatea.net (32). Următoarele în topul mediaTRUST sunt gândul.info (9 menţiuni), capital.ro (7) şi sport.ro (6 menţiuni).

Ziarul Financiar este cel mai citat la categoria publicaţii de business, cu 11 menţiuni. Urmează Capital.ro cu 7 menţiuni. Forbes este pe locul trei în clasamentul publicaţiilor de business cu 6 menţiuni. Revista Capital se află pe locul patru cu 5 menţiuni, urmat de Money.ro, cu 4 menţiuni.

Citările produselor media s-au realizat în contextul unor subiecte care fac referire la domenii precum politica interna, finanţe, economie, sport, monden etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 -31 martie 2013.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV).

Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii ţi declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media.

Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:
O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV.

Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):
Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Oglinda Television, Societatea Română de Televiziune

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:
– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
– se referă la presa străină;
– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;
– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;
– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;
– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă
– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Analiza include 13 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, Money Express, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV ( Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, Money TV.ro, N24 Plus, OTV, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Guerilla FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, antena2.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneyexpress.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro).

Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Bucuresti, 30.04.2013
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.