Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Raportul financiar T3 BMW Group – succesul afacerilor tradiţionale este combinat cu dezvoltarea de noi direcţii de business

Trimestrul al treilea: profit net mai mare cu 15% ● Segmentul auto: marja EBIT rămâne în obiectivul propus, între 8% şi 10% ● Întregul an 2016: previziuni reconfirmat ● Electromobilitate: peste 100.000 de automobile BMW plug-in sunt deja în trafic. ● Electromobilitate: BMW Group va extinde electrificarea mărcilor principale pentru a include versiuni electrice MINI şi BMW X3

• Trimestrul al treilea: profit net mai mare cu 15%;
• Segmentul auto: marja EBIT rămâne în obiectivul propus, între 8% şi 10%;
• Întregul an 2016: previziuni reconfirmate;
• Electromobilitate: peste 100.000 de automobile BMW plug-in sunt deja în trafic;
• Electromobilitate: BMW Group va extinde electrificarea mărcilor principale pentru a include versiuni electrice MINI şi BMW X3.

Bucureşti/München. BMW Group îşi continuă creşterea profitabilă şi în trimestrul al treilea al anului şi a dezvăluit cum vor fi implementate următoarele etape ale Strategiei Number ONE > NEXT. Fiind liderul mondial în ceea ce priveşte furnizarea de produse şi servicii premium pentru mobilitate individuală, BMW Group a înregistrat cele mai bune date din istorie pentru volumul vânzărilor şi profitul net aferente trimestrului al treilea. De asemenea, compania a făcut publice detalii cu privire la cea de-a doua etapă a strategiei de electrificare.

“Am obţinut noi venituri record şi am continuat creşterea profitabilă – menţinând astfel o bază solidă pentru implementarea consistentă a strategiei noastre”, a declarat Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Am obţinut deja un succes cuantificabil în domeniile în care este analizat întregul sector, adică strategia noastră de electrificare de succes, cu peste 100.000 de automobile electrice ce sunt deja prezente în trafic, şi realizările constante de rentabilitate crescută, ceea ce ne permite să finanţăm investiţii viitoare din propriile noastre resurse.”

Krüger a continuat: “Întotdeauna, BMW i a reprezentat mai mult decât sisteme de rulare alternative: BMW i este «vârful de lance pentru inovaţie», asigurând că BMW Group îşi menţine rolul de pionier tehnologic. Deja am dovedit aceasta în domeniul mobilităţii electrice – şi continuăm să scriem propria poveste de succes în domeniile condusului autonom şi digitalizării”.

La trei ani de la lansarea cu succes a BMW i, BMW Group este pregătit să prezinte a doua etapă a strategiei sale de electromobilitate. Alături de extinderea anunţată anterior a gamei de modele BMW i pentru a include BMW i8 Roadster şi BMW iNEXT, BMW Group îşi va continua planurile pentru a transfera sistematic mobilitatea integral electrică, pe baterii, către mărcile sale principale. Primul pas va fi un model MINI complet electric în 2019, urmat de un model BMW X3 electric în 2020.

“Suntem absolut convinşi că mobilitatea de mâine este una sustenabilă”, a spus Krüger. “Acum câţiva ani, am anunţat angajamentul nostru fără echivoc faţă de mobilitatea electrică şi am obţinut o poziţie de lider tehnologic în acest domeniu. Cererea tot mai mare din partea clienţilor confirmă că suntem pe drumul cel bun şi că acum este momentul potrivit pentru a face următorii paşi.”

Numai în al treilea trimestru, BMW Group a livrat către clienţi peste 18.000 de automobile electrice BMW i şi BMW iPerformance, dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentru întregul an 2016, BMW Group se aşteaptă să vândă peste 60.000 de automobile ce dispun de trenuri de rulare integral electrice sau hybrid plug-in.

BMW Group obţine cele mai bune date din istorie pentru primele nouă luni ale anului 2016

Volumul de livrări în trimestrul al treilea pentru cele trei mărci premium ale BMW Group (BMW, MINI şi Rolls-Royce) a crescut cu 7,1%, ajungând la 583.499 de unităţi (2015: 545.062). Aceste date marchează un nou maxim istoric pentru al treilea trimestru şi consolidează poziţia BMW Group de principal constructor de automobile premium în lume.

Veniturile trimestrului al treilea au urcat cu 4,6%, la 23,362 de miliarde de euro (2015: 22,345 miliarde €). Ajustate cu factorii ratelor de schimb, veniturile au crescut cu 6,6%. Totalizând 2,380 miliarde de euro, profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) a fost uşor mai bun decât anul trecut (2015: 2,354 miliarde €; +1,1%). Profitul brut al BMW Group (EBT) s-a îmbunătăţit cu 13,8%, la 2,575 miliarde de euro (2015: 2,263 miliarde €). Profitul net a urcat cu 15,3%, la 1,821 miliarde de euro (2015: 1,579 miliarde €), un nou record pentru trimestrul al treilea.

Livrările segmentului auto pentru cele nouă luni au crescut cu 6,2%, astfel că au ajuns la un nou maxim de 1.746.638 de unităţi (2015: 1.644.810). Strategia urmărită, de a obţine o distribuţie echilibrată a vânzărilor la nivel mondial, a continuat să dea rezultate, ceea ce a permis ca fluctuaţiile de pe pieţele individuale să fie compensate.

În primele nouă luni, veniturile BMW Group au crescut cu 3,0%, la 69,229 de miliarde de euro (2015: 67,197 miliarde €). Profitul anterior exerciţiului financiar (EBIT) s-a îmbunătăţit cu 2,2%, la 7,562 de miliarde de euro (2015: 7,400 miliarde €). Profitul brut al BMW Group (EBT) s-a mărit cu 8,8%, stabilind un nou record prin valoarea de 7,741 miliarde de euro (2015: 7,114 miliarde €). Profitul net al concernului este mai mare cu 11,7%, totalizând 5,411 miliarde de euro (2015: 4,844 miliarde €), reprezentând şi acesta un nou record pentru primele trei trimestre ale anului.

Segmentul auto: marja EBIT în intervalul prestabilit

Veniturile trimestrului al treilea au crescut, în segmentul auto, cu 2,8%, la 21,564 de miliarde de euro (2015: 20,970 miliarde €). Aşa cum s-a anunţat anterior, cheltuielile în avans cu proiectele şi activităţile legate de implementarea Strategiei Number ONE > NEXT vor afecta câştigurile mai mult în a doua jumătate a anului faţă de primul semestru. EBIT pentru trimestrul al treilea a totalizat 1,837 miliarde de euro (2015: 1,912 miliarde €; -3,9%), rezultatul fiind o marjă EBIT în segmentul auto de 8,5% (2015: 9,1%), menţinându-se în intervalul prestabilit de 8-10%. Cu un total de 2,030 miliarde de euro, profitul brut al segmentului a fost semnificativ mai mare decât cel al anului anterior (1,845 miliarde €; +10,0%).

Veniturile segmentului la finalul primelor nouă luni au crescut cu 2,8%, la 63,250 de miliarde de euro (2015: 61,513 miliarde €). EBIT a urcat la 5,778 miliarde de euro (2015: 5,525 miliarde €; +4,6%), astfel că marja EBIT este de 9,1% (2015: 9,0%). Profitul brut a totalizat 6,041 miliarde de euro (2015: 5,323 miliarde €; +13,5%), prima dată când depăşeşte pragul de şase miliarde de euro la finalul primelor trei trimestre.

În al treilea trimestru, livrările de automobile ale mărcii BMW au crescut cu 6,4%, pentru a ajunge la un nou maxim de 493.379 de unităţi (2015: 463.739) pentru acest interval. Datele echivalente pentru nouă luni – 1.479.936 de unităţi (2015: 1.395.780; +6,0%) – doboară toate recordurile anterioare. Impulsurile au venit din surse diferite, contribuţii importante având nava-amiral a BMW Group, BMW Seria 7, şi modelele BMW X. De-a lungul celor nouă luni, livrările noului BMW Seria 7 au fost mai mari cu 65,8% faţă de anul anterior, depăşind performanţele predecesorilor în faza de lansare. Un imbold suplimentar este aşteptat şi din partea noului vârf de gamă, BMW M760Li xDrive. Livrările BMW X1 în cele nouă luni ale anului au urcat cu 82,0%, la 149.670 de unităţi, în timp ce BMW X3 a înregistrat un plus de 16,5%, la 116.702 unităţi.

Livrările de modele BMW electrificate continuă să crească – în special în Europa şi SUA. Peste 40.000 de automobile BMW i şi BMW iPerformance au fost livrate clienţilor până la finalul lunii septembrie – iar tendinţa ascendenţă urcă vertiginos. Numai în septembrie, vânzările de modele BMW electrificate au depăşit plafonul de 7.000 de unităţi.

Incluzând noul BMW 740e, precum şi BMW 330e şi BMW 225xe Active Tourer ce au fost lansate în primăvară, BMW Group oferă deja un total de şapte modele care sunt fie cu propulsie integral electrică (precum BMW i3), fie sunt cu sistem hybrid plug-in care combină un motor termic şi unul electric. Mai mult, versiunea suplimentară BMW i3 cu autonomie crescută cu aproximativ 50% a fost lansată pe piaţă în iulie, contribuind la o creştere notabilă a cererii.

De asemenea, MINI şi-a mărit datele de vânzări pentru al treilea trimestru, cu un total al automobilelor ce au fost livrate la nivel mondial care a crescut cu 10,8%, la 89.179 de unităţi (2015: 80.488), inclusiv contribuţii semnificative de la noile modele MINI Clubman şi MINI Cabriolet. Vânzările la nouă luni au urcat, pentru MINI, cu 7,2%, la 264.077 de unităţi.

Rolls-Royce Motor Cars a anunţat cele mai bune performanţe din istorie pentru vânzări în trimestrul al treilea, care sunt mai mari cu 12,7% faţă de anul anterior. Cerere au avut toate modelele Rolls-Royce, în combinaţie cu interesul semnificativ pentru Dawn, Black Badge Wraith şi Black Badge Ghost. Livrările în cele nouă luni din intervalul ianuarie-septembrie au totalizat 2.625 de unităţi, un plus de 0,8% faţă de anul trecut. Acest rezultat este în conformitate cu planul iniţial, iar marca rămâne optimistă pentru un an bun în 2016.

Tendinţa ascendentă pe care BMW Group o are în Europa a continuat. Livrările au crescut cu 10,4%, la 807.597 de unităţi, pentru primele nouă luni. Creşteri de peste 10 procente au fost înregistrate în numeroase pieţe, inclusiv Marea Britanie (189.712 unităţi; +10,6%), Franţa (62.340; +10,9%) şi Italia (59.921; +17,7%).

Livrările de automobile BMW Group în Asia au crescut cu 9,1%, la 548.986 de unităţi, de-a lungul celor nouă luni ale anului, inclusiv vânzările din China continentală, care s-au extins cu 10,7%, la 379.461 de unităţi. În Japonia, volumul vânzărilor a crescut cu 9,5%, la 55.408 unităţi.

Numărul de automobile livrate în America între ianuarie şi septembrie a fost mai mic cu 6,5%, la 338.005 unităţi, inclusiv 269.884 de unităţi (-8,7%) livrate clienţilor din SUA.

Creştere continuă a volumului livrărilor pentru segmentul moto

Segmentul motocicletelor continuă să performeze bine. În intervalul de trei luni dintre iulie şi septembrie, livrările de motociclete şi maxiscutere BMW la nivel mondial au totalizat 35.290 de unităţi, cu 3,8% mai mari decât anul trecut.

Veniturile segmentului în trimestrul al treilea au urcat la 451 de milioane de euro (2015: 454 milioane €; -0,7%). Veniturile au fost la acelaşi nivel cu cele de anul trecut, în principal pe fondul cheltuielilor efectuate în faza de început a diferitelor proiecte legate de implementarea noii strategii a BMW Motorrad. EBIT a fost de 32 de milioane de euro (2015: 46 milioane €; -30,4%), în timp ce profitul brut a fost tot de 32 de milioane de euro (2015: 45 milioane €; -28,9%).

Segmentul a livrat 116.044 (2015: 112,411) de motociclete şi maxiscutere către clienţi în primele nouă luni ale anului, o creştere de 3,2% în comparaţie cu anul anterior. Situate la 1,650 miliarde de euro, veniturile segmentului au fost similare cu cele ale anului trecut (2015: 1,643 miliarde €: +0,4%). EBIT a atins 224 de milioane de euro (2015: 273 milioane €; -17,9%), în timp ce profitul brut a fost de 223 de milioane de euro (2015: 271 milioane €; -17,7%).

Segmentul Financial Services continuă să performeze bine

Segmentul Financial Services a continuat să se extindă pe parcursul celui de-al treilea trimestru, stabilind încă o dată noi recorduri. În total, 467.702 contracte noi (2015: 420.639; +11,2%) au fost semnate în intervalul dintre iulie şi septembrie în cadrul afacerii de finanţare şi leasing. Numărul de contracte de finanţare şi leasing existente cu clienţii retail şi dealerii a crescut la 4.599.674 de contracte la finalul perioadei de raportare (30 septembrie 2015: 4.227.586 contracte; +8,8%). Veniturile segmentului au crescut semnificativ la 6,403 miliarde de euro (2015: 5,621 miliarde €), mai mari cu 13,9% faţă de perioada echivalentă de trei luni a anului trecut. Profitul brut a urcat cu 22,9%, la 568 de milioane de euro (2015: 462 milioane €).

În total, 1,341.792 contracte noi (2015: 1.222.165) de finanţare şi leasing au fost semnate pe parcursul primelor nouă luni ale anului, 9,8% mai multe faţă de perioada corespunzătoare a anului anterior. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 6,2%, la 18,940 miliarde de euro (2015: 17,833 miliarde €). Profitul brut a crescut cu 9,2%, la 1,641 miliarde de euro (2015: 1,517 miliarde €).

A crescut numărul de angajaţi

Forţa de muncă a BMW Group la 30 septembrie 2016 a crescut cu 3,4% faţă de anul trecut. BMW Group are un total de 126.013 angajaţi la nivel mondial, forţă de muncă înregistrată la finalul perioadei de raportare (2015: 121.316). BMW Group continuă să-şi concentreze eforturile pe recrutarea inginerilor şi a altor categorii de muncitori calificaţi, inclusiv specialişti IT şi în software, din dorinţa de a menţine ritmul cu cererea ridicată pentru automobilele BMW Group şi pentru a crea inovaţiile care vor deveni tehnologiile de mâine.

BMW Group are potenţialul de a-şi îndeplini obiectivele financiare pentru 2016

BMW Group rămâne încrezător în atingerea obiectivelor sale de prognoză pentru actualul an fiscal – în mare parte datorită mărcilor sale puternice, portofoliului atractiv de produse şi speranţei că pieţele auto internaţionale îşi vor continua tendinţa generală ascendentă. Aceşti factori favorabili contrastează cu nivelul ridicat de cheltuieli în avans pentru noi tehnologii, concurenţa intensă şi creşterea costurilor cu personalul. Mediul politic şi economic global este de aşteptat să se menţină volatil.

BMW Group îşi reconfirmă obiectivele pentru întregul an. “Prognozăm uşoare creşteri şi, prin urmare, noi date-record pentru volumul vânzărilor şi profitul brut ale segmentului auto în 2016”, a declarat Krüger. Prin cele trei mărci premium – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group intenţionează cu fermitate să rămână principalul constructor de automobile premium din lume şi în 2016.

Veniturile segmentului auto vor creşte uşor de-a lungul întregului an pe baza unui volum mai mare al vânzărilor. În 2016, se estimează că marja EBIT va rămâne în intervalul propus, între 8 şi 10%.

BMW Group estimează că segmentul moto îşi va continua tendinţa ascendentă şi în ultima parte a anului. Noile modele R NineT Scrambler şi G 310 R au extins o dată în plus portofoliul de produse şi au atras noi grupuri de clienţi. O creştere solidă a volumului de vânzări faţă de anul trecut este prevăzută pentru întregul an.

Performanţele afacerii de succes a segmentului Financial Services sunt de aşteptat să continue. În ciuda unei creşteri a cererii de capitaluri proprii la nivel mondial, BMW Group estimează o rentabilitate a capitalurilor proprii (RoE) pentru întregul an fiscal 2016 la un nivel similar cu anul anterior (2015: 20,2%), astfel că se va menţine peste obiectivul de minimum 18%.

Previziunile pentru actualul an fiscal se bazează pe ipoteza că, din punct de vedere politic şi economic, condiţiile nu se vor schimba semnificativ.

BMW Group – privire de ansamblu

 

Trimestrul III 2016

Trimestrul III 2015

Evoluţie (%)

Volum de vânzări

 

Automobile (unităţi)

583.499

545.062

7,1

Din care: BMW (unităţi)

493.379

463.739

6,4

MINI (unităţi)

89.179

80.488

10,8

Rolls-Royce (unităţi)

941

835

12,7

Volum vânzări motociclete (unităţi)

35.290

33.993

3,8

Forţă de muncă1

126.013

121.316

3,9

Marjă EBIT segment auto (procent)

8,5

9,1

-0,6 puncte %

Venituri (miliarde €)

23,362

22,345

4,6

Din care: Automobile (miliarde €)

21,564

20,970

2,8

Motociclete (milioane €)

451

454

-0,7

Financial Services (miliarde €)

6,403

5,621

13,9

Alte entităţi (milioane €)

1

1

Eliminări (miliarde €)

-5,057

-4,701

-7,6

Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €)

2,380

2,354

1,1

Din care: Automobile (miliarde €)

1,837

1,912

-3,9

Motociclete (milioane €)

32

46

-30,4

Financial Services (milioane €)

576

465

23,9

Alte entităţi (milioane €)

6

5

20,0

Eliminări (milioane €)

-71

-74

4,1

Profit brut (EBT / miliarde €)

2,575

2,263

13,8

Din care: Automobile (miliarde €)

2,030

1,845

10,0

Motociclete (milioane €)

32

45

-28,9

Financial Services (milioane €)

568

462

22,9

Alte entităţi (milioane €)

40

5

Eliminări (milioane €)

-95

-94

-1,1

Impozit pe profit (milioane €)

-754

-684

-10,2

Profit net (miliarde €)

1,821

1,579

15,3

Venituri per acţiune2 (€)

2,75/2,75

2,39/2,39

15,1

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse

2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

BMW Group – privire de ansamblu

 

Ianuarie – Septembrie 2016

Ianuarie – Septembrie 2015

Evoluţie (%)

Volum de vânzări

 

Automobile (unităţi)

1.746.638

1.644.810

6,2

Din care: BMW (unităţi)

1.479.936

1.395.780

6,0

MINI (unităţi)

264.077

246.426

7,2

Rolls-Royce (unităţi)

2.625

2.604

0,8

Volum vânzări motociclete (unităţi)

116.044

112.411

3,2

Forţă de muncă1

126.013

121.316

3,9

Marjă EBIT segment auto (procent)

9,1

9,0

+0,1 puncte %

Venituri (miliarde €)

69,229

67,197

3,0

Din care: Automobile (miliarde €)

63,250

61,513

2,8

Motociclete (miliarde €)

1,650

1,643

0,4

Financial Services (miliarde €)

18,940

17,833

6,2

Alte entităţi (milioane €)

4

4

Eliminări (miliarde €)

-14,615

-13,796

-5,9

Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €)

7,562

7,400

2,2

Din care: Automobile (miliarde €)

5,778

5,525

4,6

Motociclete (milioane €)

224

273

-17,9

Financial Services (miliarde €)

1,696

1,523

11,4

Alte entităţi (milioane €)

29

139

-79,1

Eliminări (milioane €)

-165

-60

Profit brut (EBT / miliarde €)

7,741

7,114

8,8

Din care: Automobile (miliarde €)

6,041

5,323

13,5

Motociclete (milioane €)

223

271

-17,7

Financial Services (miliarde €)

1,641

1,517

8,2

Alte entităţi (milioane €)

84

126

-33,3

Eliminări (milioane €)

-248

-123

Impozit pe profit (miliarde €)

-2,330

-2,270

-2,6

Profit net (miliarde €)

5,411

4,844

11,7

Venituri per acţiune2 (€)

8,19/8,20

7,35/7,36

11,4/11,4

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse

2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.