free download 78 travel guides written by experts

Raportul de dezvoltare durabila BMW Group 2013

O perspectivă transparentă a sustenabilităţii – BMW Group prezintă raportul complet pentru 2013: //www.bmwgroup.com/com/en/responsibility/svr_2013/index.html

În viziunea BMW Group, sustenabilitatea este o parte esenţială în definirea noului concept de automobile premium. Preocuparea pentru o dezvoltare durabilă şi un impact minim asupra mediului se regăseşte de la procesul de producţie, la eficientizarea constantă a consumului şi emisiilor grupului.

În 2007 se stabilea obiectivul de a reduce emisiile de CO2 şi consumul pentru fiecare automobil produs cu o medie de 30% până în 2012. Nivelul de eficienţă pentru acest interval a fost 35,7% şi acum obiectivul 2006-2020 este o îmbunătăţire de 45%. „Modelul nostru de afaceri este bazat pe automobile şi servicii premium pentru mobilitate individuală. Privim spre viitor şi ne concetrăm acţiunile către obiective pe termen lung. Ţelul nostru este să fim pionieri, oferind clienţilor noştri soluţii care deschid drumul către viitor,” a explicat Dr. Norbert Reithofer, Preşedintele Consilului Director BMW AG.

În 2013 faţă de 2012, nivelul de resurse utilizate şi emisii generate la producţia unui automobil a scăzut în medie cu 6,6%, ceea ce a generat o reducere a costurilor cu 6,8 milioane Euro. Eficientizarea a fost obţinută prin investiţii continue în procesele de producţie, de la dezvoltarea de surse de energie regenerabilă pentru procesul de producţie, la optimizarea continuă a procesului de producţie, aşa cum este folosirea utilajelor propulsate cu hidrogen în fabricile sale.

Reducerea emisiilor şi consumului de resurse în ultimii 7 ani (2006 – 2013)

Consum de energie –31.0%
Consum de apă –33.1%
Apă procesată –42.7%
Deşeuri nereciclabile –69.7%
Emisii solvenţi –36.7%
Emisii CO2 –35.2%

În urmărirea obiectivelor de dezvoltare durabilă, BMW Group are o dublă strategie. Evoluţie – Efficient Dynamics, pe de o parte, ceea ce reprezintă îmbunătăţirea continuă a automobilelor cu sistem de propulsie convenţională, şi revoluţie – BMW i, pe cealaltă parte, prin dezvoltarea unui concept complet nou de automobile. „Cererea actuală pentru flota noastră de automobile cu zero emisii şi dorinţa de a reduce în continuare semnificativ emisiile CO2 impune o abordare revoluţionară de dezvoltare. BMW i şi Efficient Dynamics reprezintă răspunsul nostru pentru aceste provocări,” a explicat Dr. Herbert Diess, Membru în Consiliul Director BMW AG, responsabil pe Dezvoltare şi Cercetare.

BMW Group a fost singurul producător de automobile care a reuşit să respecte angajamentul voluntar ACEA de reducere a emisiilor de CO2 pentru flota de automobile produse. Între 1995 şi 2013 media emisiilor pentru automobilele vândute în Uniunea Europeană a scăzut cu 37%. Consumul mediu pentru automobill vândut în 2013 în spaţiul Uniunii Europene este de 6,2 litri pentru benzină şi 4,8 litri pentru diesel. Nivelul mediu de emisii este de 133 g CO2 per km. În 2013 erau deja 39 de automobile oferite care înregistrau emisii de cel mult 120 g CO2 per km.

Anul trecut a marcat debutul pe o serie de pieţe europene a noului BMW i3, primul atuomobil premium electric. Pentru a răspunde unei cereri peste aşteptări, BMW a anunţat investiţii pentru triplarea producţiei de fibră de carbon şi un obiectiv de 100 de automobile BMW i3 produse în fiecare zi. Gama BMW i va fi completatată în această lună de BMW i8, care îşi va marca debutul mondial pe pieţe selectate din întreaga lume.

Dar şi automobilele convenţionale au cunoscut o serie de îmbunătăţiri importante, ca parte a programului Efficient Dynamics pe trei direcţii importante de dezvoltare:
– Tehnologii de materiale ultrauşoare care acum înglobează şi fibra de carbon (CFRP – Plastic Ranforsat cu Fibră de Carbon) alături de materiale plastice, aluminiu şi magneziu. Experienţa utilizării fibrei de carbon dobândită pe BMW i este acum extinsă pe mai multe modele din gamă. Primii beneficiari sunt noile BMW M3 şi M4, dar şi viitoarea generaţie BMW Seria 7.
– Soluţii aerodinamice tot mai sofisticate, cu noul BMW X5 şi BMW i8 ultimii exponenţi ai acestor soluţii, oferind un coeficient aerodinamic best in class. Printre noile soluţii prezentate se numără şi noile Airblades şi Aircurtains, o soluţie pentru optimizare aerodinamică pentru roţile faţă, una dintre zonele cele mai importante din acest punct de vedere la un automobil.
– Management inteligent care asigură o utilizare optimă a resursele conform condiţiilor de drum şi traseului planificat. Din 2013, toate modelele BMW au modul ECO PRO oferit standard – acesta susţine un stil de condus economic, micşorează consumul componentelor auxiliare, precum aerul condiţionat şi are un potenţial de eficientizare de aproximativ 15%. Un alt sistem prezentat în 2012 şi care a fost extins pentru aproape toată gama de modele BMW şi MINI este funcţia coasting automată. La ridicarea acceleraţiei, motorul este deconectat automat de la cutia de viteze şi astfel singurele forţe de decelerare sunt rezistenţa aerodinamică şi rezistenţa de rulare a penurilor. Sistemul este disponibil standard pentru majoritatea modelelor echipate cu o cutie de viteză automată. Tot în 2013, BMW a introdus Predictive Drivetrain Management şi Predictive Drivetrain Assistant. Aceste sisteme folosesc informaţiile GPS pentru a face recomandări conducătorului auto cu privire la stilul de condus şi, în acelaşi timp, pentru a realiza schimbări rapide ale treptelor de viteză pentru cutiile automate.

Bucuresti, 03.06.2014
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *