Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Raport PayU România: evoluția Black Friday în ultimii 3 ani

Evenimentul Black Friday, introdus în România în 2011, a cunoscut o evoluție constantă de-a lungul anilor, inclusiv la nivelul tranzacțiilor procesate de către PayU, liderul pieței de plăți online.

Numărul de tranzacții, volumele tranzacționate, coșul mediu de cumpărături, numărul de țări care s-au alăturat evenimentului din România – toate au înregistrat creșteri semnificative, îndeosebi în ultimii 3 ani.

”În România, Black Friday este un eveniment cu o identitate proprie, nu este o acțiune de lichidare de stocuri, de o zi, așa cum a fost gândit și cum se desfășoară in SUA, ci mai curând o acțiune care generează consum, un instrument de marketing folosit, în cazul unor comercianți, chiar mai bine de o lună. Astfel că, de Black Friday, valoarea medie a coșului de cumpărături se dublează față de valoarea medie anuală.

Indiferent de felul în care este implementat, din perspectiva noastră, Black Friday este o ocazie de a câștiga încrederea consumatorilor români în plățile online, cât și în comerțul online. Analiza cifrelor din sistemul PayU de la un an la altul ne demonstrează că suntem pe un trend ascendent din acest punct de vedere.” declară Marius Costin, Country Manager PayU România.

Cât se cumpără de Black Friday?

Numărul de tranzacții a crescut de la aproximativ 56.000 în 2013 la peste 120.000 în 2015, iar valoarea totată a comenzilor a evoluat de la 18 mil lei, în 2013, la peste 68 mil lei anul trecut. Coșul mediu de cumpărături a crescut, de asemenea, de la 330 lei la peste 560 lei în același interval de timp. Pentru ediția Black Friday de anul acesta, de pe data de 18 noiembrie, PayU estimează o creștere de 60% a volumelor tranzacționate, ajungând la o valoare de 110 milioane lei.

Cele mai scumpe produse cumpărate de Black Friday în ultimii 3 ani au fost echipamente de fotografiat profesioniste, televizoare, vacanță la Rio. Sumele sunt între 16.800 și 25.000 lei.

Care sunt categoriile de produse preferate?

Produsele IT&C au fost în fiecare an în topul preferințelor de cumpărare de Black Friday și vor rămâne fruntașe și anul acesta. Și o altă categorie a început să câștige teren, cea formată din produse precum: mobilier, decorațiuni, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri și nu numai. Această categorie ocupa doar 5% în 2013, a crescut până la 21% în 2015 și se estimează că va deține aproximativ 30% din totalul vânzărilor de Black Friday de anul acesta.

De unde vin comenzile de Black Friday?

În 2015 s-au făcut achiziții din 95 de țări prin platforma PayU România. Din România au venit aproximativ 115.000 de comenzi. De asemenea, PayU a înregistrat un număr mare de tranzacții din: UK, Italia, Austria, Germania (între 670, respectiv 335 tranzacții).

Coșul mediu de cumpărături al altor țări a crescut în ultimii 3 ani, iar România a trecut de pe locul 2 (în 2013) pe locul 6 (în 2015). Anul trecut, țările cu un coș mediu de cumpărături mai mare decât cel al României au fost: Estonia (2.890 lei), Finlanda (1.320 lei), Luxemburg (1.165 lei), Letonia (630 lei) și Portugalia (600 lei).

Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediția Black Friday de anul acesta se numără: Elefant, eMag, FashionDays, Paravion, PC Garage, Quickmobile, Telekom (clickshop.ro, germanos.ro), Vivre.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.